Volkswagen Kever 1200 uit 1977, omgedoopt “1300S”

Heb je iets te koop? Plaats hier zowel VW als niet-VW artikelen.
Forumregels
Basis regels, lees dit eerst voor wat te plaatsen

Zet ook in het onderwerp wat je zoekt.
Is het onderdeel gevonden, zet het er in, dan sluiten wij het item. Of stuur ons een PBtje.

Natuurlijk mogen het ook niet VW gerelateerde spullen zijn.

Handelaren en Bedrijven
Het is niet de bedoeling dat handelaren en/of bedrijven het forum als commercieel uithangbord gaan gebruiken. Mocht dit wel gebeuren, dan worden deze berichten verwijderd.

Help, mijn opmerking is weg
Alleen topic gerelateerde teksten worden toegestaan, bij afwijking van het topic wordt het bericht verwijderd.

Help, ik ben mijn advertentie kwijt!
Advertenties worden in principe 2 maanden na plaatsing van het eerste bericht zonder verdere vermelding verwijderd. Dit doen wij om het woud van advertenties overzichtelijk te houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Volkswagen Kever 1200 uit 1977, omgedoopt “1300S”

Bericht door hanhoo » zo mar 31, 2019 13:38 pm

Kever met 1600 motor en schijfrem conversie uit 1977.

Afbeelding

Deze nog een van de laatste Duitse Kevers is het resultaat van een volledig uit de hand gelopen opknapbeurt zo’n 6 jaar geleden. Daarbij is al het onderhuids laswerk verricht en is de Kever zowel binnen als buiten gespoten in de UV bestedige kleur VW Tornadorot. Sindsdien is er slechts 5000 km mee gereden en staat hij verwarmd en binnen gestald. De Kever is destijds voorzien van vele nieuwe a-kwaliteit onderdelen waaronder:

- Nieuwe spatborden rondom
- Nieuwe bumpers
- Nieuwe schijfrem conversie voorzijde
- Nieuwe remvoering achter
- Nieuwe wiellagers voorzijde
- Nieuwe rode Koni schokdempers rondom
- Nieuwe fuseekogels en hoesjes
- Nieuwe Continental voorbanden
- Nieuwe achterlicht units
- Nieuw chroomwerk
- Nieuwe raamrubbers
- Nieuwe TMI tapijtset inclusief kattenbak en kofferruimte
- EMPI schakelpook
- Käfer ruitesproeier reservoir met elektrische pomp
- MB Quart speakerset van 8 speakers
- Pioneer KDC-BT8044U radio
- En nog veel meer.

De Kever is verlaagd, waaronder aan de voorzijde door middel van rasterplaten en is daarna uitgelijnd.
De motor is een met zorg preventief gereviseerde 1600 enkelpoort motor en is destijds voorzien van:

- Nieuwe hoofdaslagers
- Nieuwe nokkenaslagers
- Nieuwe drijfstanglagers
- Nieuwe Pertronix Ignitor elektronische ontsteking
- Nieuwe Pertronix Flamethrower bobine
- Nieuwe uitlaat
- Nieuwe krukaskering
- Nieuwe drukgroep, koppelingsplaat en druklager
- Nieuwe startmotor
- Etc.

De combinatie van de enkelpoorts motor en 34PICT4 carburateur is afgesteld op de rollenbank bij HR Engineering in Doesburg. Door een lichte verhoging van de compressieverhouding levert deze ruim 58PK en een dijk van een koppel (rollenbank rapport aanwezig). De Kever heeft nog de 1200 korte versnellingsbak waardoor hij erg vlot van zijn plek komt.

Natuurlijk is er na 6 jaar een smetje te vinden, maar zeker geen rot of wat dan ook. De Kever rijdt, stuurt en remt uitstekend.

De Kever wordt verkocht omdat er voor de oprichting van een eigen bedrijf startkapitaal en ruimte in de garage nodig is. Bovendien rij ik er te weinig mee en dat is zonde. Daarnaast leg ik de laatste hand aan mijn type 3 en dan vrees ik dat ik er nooit meer mee rij.

Vraagprijs voor dit moois € 7950,00 maar een goed bod sta ik altijd voor open indien een liefhebber het werk kan waarderen.

Contact kan via PB of een e-mail naar hanhoo[at]xs4all.nl. Ik stuur je dan direct mijn nummer mocht je willen bellen. Bij serieuze interesse is bezichtigen en een proefrit geen probleem, regio Lisse/Hillegom.

Link naar de Facebook Marketplace voor meer foto's: https://www.facebook.com/groups/1322166 ... 2873542834
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Volkswagen Kever 1200 uit 1977, omgedoopt “1300S”

Bericht door hanhoo » di apr 09, 2019 20:17 pm

Verkocht.
[mod edit] dus gesloten [/mod edit]
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gesloten