Pagina 1 van 1

10 januari - VCT2 Nieuwjaarsgroet

Geplaatst: za jan 10, 2015 16:44 pm
door Baphi
Vandaag was het zover om elkaar een nieuwjaarsgroet te geven!!

Bij Kaag Kevers / Airhouse waren we welkom om onder het genot van een kopje koffie iedereen weer eens te spreken. De opkomst was goed en er was genoeg te zien!

Er stond een hele dikke T1 Samba in opbouw (Type1 2.4L turbo, 300+ pk!!, Red9 suspension vooras, etc), erg mooi project! Verder heeft Ingmar een rondleiding door de panden gegeven, waaronder de spuitcabine, verf meng ruimte (met kleurscan- en mengapparatuur), richtbank, plaatwerkruimte en de enorme bovenverdieping met motoren opslag. Erg indrukwekkend allemaal!

Er lag ook een inkijk / voorbeeld exemplaar van de nieuwe kalender voor 2015, waar op ingetekend is.

Via deze weg willen we Kaag Kevers (vooral Sander en Ingmar) nogmaals ontzettend bedanken voor hun gastvrijheid en het ter beschikking stellen van de ruimte voor de VCT2!!

Foto's van mij volgen later (heb nog een "ouderwetse" DSLR zonder social media upload mogelijkheid :mrgreen: )
Heb je foto's? Post ze hier en stuur ook HR-foto's aan pano@vct2.com voor een leuke samenvatting voor in de Pano!

Het was goed om de aanwezige clubleden weer even gezien en gesproken te hebben!
Voor degenen die er niet bij waren: bij deze alsnog een heel goed (bus) 2015!!!

Re: 10 januari - VCT2 Nieuwjaarsgroet

Geplaatst: za jan 10, 2015 16:57 pm
door freddeblok
Was een top dag

Re: 10 januari - VCT2 Nieuwjaarsgroet

Geplaatst: za jan 10, 2015 17:02 pm
door Baphi
Ow en Hanhoo bedankt voor het geregel!!!

Re: 10 januari - VCT2 Nieuwjaarsgroet

Geplaatst: za jan 10, 2015 20:59 pm
door gruns.lex
Een erg gezellige nieuwjaargroet!
Weer inspiratie opgedaan en hele mooie motorspulletjes gezien jammmie jammmie.
Gewoon wreed om een type 1 motor te zien met 300 pK (nou ja het lijkt op een type 1 motor maar er zitten weinig originele type 1 onderdelen op)
Hans allemaal goed geregeld!!

Re: 10 januari - VCT2 Nieuwjaarsgroet

Geplaatst: zo jan 11, 2015 0:23 am
door hanhoo
Geen dank aan mij maar aan Kaag Kevers. Ze hebben het weer uitgekiend en de planning omgegooid om speciaal de Samba bus nog voor dit weekend daar te krijgen. En het was zeker een blikvanger.

En ze hebben te meer laten zien dat ze een van de beste motorbouwers zijn in de Benelux. Hoewel het bij mij om de hoek is, heb ik nooit eerder de tijd gehad om rond te kijken en niet een uitgebreid praatje te maken. Heel leerzaam.

De opdracht van de klant voor het blokje van de Samba bus was simpel: bouw het beste, meest krachtige blok wat je kunt bouwen. De vraag van Kaag: moet het ook betrouwbaar? Ja dus. Bizar. 300pk+ en 300nm+ koppel. En dat voor een motor die nog heerlijk kan cruisen met 2000tpm. De motortestbank red het maar net en ook maar kort. Het koppel is simpelweg te groot. Blokje is ook niet verder geweest dan 4500tpm terwijl 7000 mogelijk is. 2.4 liter injectie met turbo, volledig custom uitlaat, dubbele oliekoeler. Werkelijk waanzinnig, maar aan de andere kant ook weer zwaar over de top. Stel je voor: 60km/u in z'n 3 en dan wheelspin als je gas geeft. :lol: :? 8-)

Re: 10 januari - VCT2 Nieuwjaarsgroet

Geplaatst: zo jan 11, 2015 1:12 am
door fahtal
Klinkt mooi. Helaas andere dingen te doen


Wat voor een bak ligt er in die samba?

Re: 10 januari - VCT2 Nieuwjaarsgroet

Geplaatst: zo jan 11, 2015 9:06 am
door Vlinder
Ik (wij) vond het super leuk jullie weer te ontmoeten. Zelf ook nooit met Kaagkevers van doen gehad. Vriendelijke mensen, mooi werkterrein. Aanrader!
Helaas geen bussen voor de verkoop aanwezig om mij te oriƫnteren.
Tot een volgend moment!

Re: 10 januari - VCT2 Nieuwjaarsgroet

Geplaatst: zo jan 11, 2015 10:48 am
door hanhoo
fahtal schreef:Klinkt mooi. Helaas andere dingen te doen


Wat voor een bak ligt er in die samba?


Naar mijn beste weten een volledig custom 5 bak. Zal eens horen, moet toch komende week even bellen met ze.

Re: 10 januari - VCT2 Nieuwjaarsgroet

Geplaatst: zo jan 11, 2015 17:00 pm
door Baphi
Volgens mij ook met hydraulisch bediende koppeling...
Los van de spec's een plaatje van een T1, qua techniek, maar ook qua afwerking!