Iemand ervaring met accuspark?

Gebruikersavatar
Ralph
Actief Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door Ralph » zo apr 21, 2013 21:26 pm

Ik heb slechts het binnenwerk vervangen (setje was 36 euro geloof ik), dus kan je niks vertellen over de hele toren, maar de service was uitstekend. Kon om 20:15 nog bellen, werd vriendelijk te woord gestaan en mijn vraag werd netjes beantwoord.

Gebruikersavatar
Ralph
Actief Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: di jun 28, 2011 8:09 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door Ralph » ma apr 29, 2013 12:08 pm

Net bij de bus brothers geweest, na de inbouw stond de ontsteking een paar graden te vroeg, even tweaken en done. Kind kan de was doen.

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door blokkever » ma apr 29, 2013 13:46 pm

Jou bus rijdt toch ook op LPG? wil je dan juist niet een wat vroegere ontsteking?
Of is hier al rekening mee gehouden?

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door ko de fries » ma apr 29, 2013 15:22 pm

blokkever schreef:Jou bus rijdt toch ook op LPG? wil je dan juist niet een wat vroegere ontsteking?
Of is hier al rekening mee gehouden?



leg eens uit , ik rijdt ook op lpg met mijn onsteking standaard vervroeging
voor benziene , wat is het voordeel van wat meer bvervroeging en wat zou dan de optimale insteling zijn ?
grtz ko ;)
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door hanhoo » ma apr 29, 2013 20:26 pm

Ook benieuwd, in mijn hoofd zit dat LPG heter en sneller verbrand. Ik zou, zonder enige praktijk kennis, de ontsteking juist later verwachten...
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door blokkever » ma apr 29, 2013 22:17 pm

LPG heeft in de eerste plaats hoger octaan getal, dus minder snel last van pingelen, hierdoor kan de ontsteking al iets vroeger bij lage toerentallen.
Bij hogere toerentallen moet de ontsteking inderdaad wat later dan bij standaard (benzine) afstelling.
Je moet eigenlijk de hele curve van de ontsteking aan passen (maximum vervroeging kleiner maken)
In mijn geval rij ik ook nog eens met een arm mengsel, daarbij moet de ontsteking ook al wat vroeger dan standaard staan i.v.m. tragere verbranding van een arm mengsel.

Voordeel van een vroegere ontsteking bij vooral lage toerentallen is dat de drukpiek op een gunstiger tijdstip plaatvindt en je dus meer koppel uit de motor krijgt wat zich ook vertaald in een efficientere motor (minder verbruik).

Hier kun je nog wat meer lezen over dit onderwerp: http://tuning.mbs.id.au/Tuning/LPG_tuning.htm

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door old brumax » di apr 30, 2013 0:18 am

Is idd een hele leuke theorie maar volgens mij niet realistisch, of je zou allerhande meet en test apparatuur moeten hebben, mss met een 123 ontsteking, die schijnt ook vwb de vv.curve regelbaar te zijn maar dat is hogere elektronica voor mij, maar voor mensen die echt er in willen duiken en er de tijd voor hebben best interessant.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door blokkever » di apr 30, 2013 16:06 pm

Hoezo niet realistisch? als je voornamelijk op LPG rijdt is het best lonend om hier wat aandacht aan te besteden

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door old brumax » di apr 30, 2013 18:38 pm

blokkever schreef:Hoezo niet realistisch? als je voornamelijk op LPG rijdt is het best lonend om hier wat aandacht aan te besteden

Voor mij bedoel ik en heb er ook bijgezegd dat het leuk is voor mensen die er........... OK?
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door genderen » za mei 18, 2013 21:12 pm

Hoi,

Ik lees net toevallig je topic, vorige week via ebay gekochte accuspark 009 verdeler met bobine gemonteerd in mijn bus (type 4 motor).

Stelde weinig voor, even met de scoop de max vervroeging op zo'n 30 graden gezet, hij loopt er een stuk beter op dan met de oude! Tot dusver ben ik positief! Maar ik heb ernog maar zo'n 10km meer gereden.

De Accuspark bougie kabels liggen ook nog klaar, deze vervang ik gelijk met de nieuwe NGK bougies. Die zijn jammer genoeg nog niet binnen.

Hier nog een filmpje waarbij de bus op lpg stationair loopt met de accuspark.
http://www.youtube.com/watch?v=s5mI0BexqLE&feature=youtu.be

Groetjes,

Patrick

Gebruikersavatar
Friso
Gevorderde
Berichten: 562
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
Bouwjaar Bus: 1969
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door Friso » ma okt 28, 2019 7:51 am

Zo even een oud topic naar boven halen

Ik ben van plan om over te gaan naar electronische ontsteking op mijn 1600 type 1 motor.

Nu zit ik er over te denken om een setje te kopen bij accuspark voor 39 euro. Het gene wat de contactpunt en condensator vervangt.

Iemand hier ervaring mee inmiddels??

Alvast bedankt
Ride's:

Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door old brumax » ma okt 28, 2019 15:39 pm

Friso schreef:
ma okt 28, 2019 7:51 am
Zo even een oud topic naar boven halenAfbeelding

Ik ben van plan om over te gaan naar electronische ontsteking op mijn 1600 type 1 motor.

Nu zit ik er over te denken om een setje te kopen bij accuspark voor 39 euro. Het gene wat de contactpunt en condensator vervangt.

Iemand hier ervaring mee inmiddels??

Alvast bedankt Afbeelding
Wat heb je voor motor , een 1600 enkelpoorts?
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Friso
Gevorderde
Berichten: 562
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
Bouwjaar Bus: 1969
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door Friso » ma okt 28, 2019 15:40 pm

Ja klopt. Maar wel met de nieuwe ontsteking erop dus niet het lage model


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ride's:

Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door old brumax » ma okt 28, 2019 15:50 pm

Friso schreef:
ma okt 28, 2019 15:40 pm
Ja klopt. Maar wel met de nieuwe ontsteking erop dus niet het lage model


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zet er dan maar geen accusprk op want die motor heeft op cil. 3 3 graden minder vervroeging nodig anders loopt de derde cil. heet en kapot wegens minder koeling!!!!!!!!!!
Ook met deze ontsteking zou ik dat even laten nakijken of zelf doen als je een scoop hebt het spaart veel geld uit!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Friso
Gevorderde
Berichten: 562
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 7:49 am
Bouwjaar Bus: 1969
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met accuspark?

Bericht door Friso » ma okt 28, 2019 15:53 pm

Oo ik wist niet dat dat problemen kon geven. Elk type 1 onderblok is hetzelfde van binnen toch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ride's:

Vw T2a Deluxe sunroof 1969
Vw Kever 1972

Plaats reactie