vervangen sealed beams

Plaats reactie
Reef blue
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Portengen/ Kockengen

vervangen sealed beams

Bericht door Reef blue » wo apr 15, 2015 16:18 pm

Mijn Amerikaanse bus T2 1977 bus heeft sealed beams en dat is reden voor afkeur. Ik heb nieuwe H4 units besteld. Ik zoek naar de aansluitingen;

* groot licht bestaande aansluiting via de linker stuurschakelaar en de lichtschakelaar
* dimlicht zit nu bij de knipperlichten, gaat via de linker stuurschakelaar en de lichtschakelaar
* stadlicht (losse fitting) , dat zit nu bij de knipperlichten, maar waar zit dat geschakeld?

Ritsaert
groet!


Ritsaert

T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen

Gebruikersavatar
eelke
Luchtgekoeld
Berichten: 2058
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Arnhem

Re: vervangen sealed beams

Bericht door eelke » wo apr 15, 2015 18:11 pm

De stadslicht aansluiting moet van het knipperlicht in je koplamp geplaatst worden.
Verder is het volgens mij plug en play...

Of is dat alleen bij een a?
hoe???

Reef blue
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Portengen/ Kockengen

Re: vervangen sealed beams

Bericht door Reef blue » wo apr 15, 2015 19:16 pm

MMM, ik ben er nu mee bezig, het is wel even zoeken, je bedoelt plug & play zoals in de jaren 90--?
groet!


Ritsaert

T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen

Gebruikersavatar
eelke
Luchtgekoeld
Berichten: 2058
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Arnhem

Re: vervangen sealed beams

Bericht door eelke » wo apr 15, 2015 19:21 pm

Zit bij mij een stekker met 3 aansluitingen aan die prik ik zo op een h4 lamp...
Of zit ik verkeerd.

Moet je alleen de stadslicht je verplaatsen (aansturing is niet nodig om die te veranderen dacht ik)
hoe???

Reef blue
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Portengen/ Kockengen

Re: vervangen sealed beams

Bericht door Reef blue » wo apr 15, 2015 23:39 pm

Het is gelukt. Inderdaad het blokje en dan de grijze uit het blokje gaat naar het kleine stadslichtje in plaats van naar het knipperlicht. Voor het stadslicht moet je dan ook nog een massadraad trekken. Die bedrading paste bij mij niet door de doorvoer. Dus een aparte doorvoer gemaakt.

Ik had er geen aansluitblokje bij besteld voor de H4 lampen. Dat staat dus nog op de lijst.

Ik had B-kwaliteit lampen van paruzzi genomen. Zag er niet slecht uit...ben benieuwd wat de Rdw er van gaat zeggen.
groet!


Ritsaert

T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen

Gebruikersavatar
eelke
Luchtgekoeld
Berichten: 2058
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Arnhem

Re: vervangen sealed beams

Bericht door eelke » do apr 16, 2015 9:01 am

Heb je plaatjes van dit geheel?

Kan ik zien of het bij mij heel anders is...

Groet eelke
hoe???

dirkinbrabant
Gevorderde
Berichten: 861
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 0:05 am
Locatie: boxtel
Contacteer:

Re: vervangen sealed beams

Bericht door dirkinbrabant » do apr 16, 2015 9:58 am

Reef blue schreef:Ik had B-kwaliteit lampen van paruzzi genomen. Zag er niet slecht uit...ben benieuwd wat de Rdw er van gaat zeggen.


Ik heb al jaren geleden de B-kwaliteit van Paruzzi op m'n busje gezet nadat er een koplampglas uit was gevallen van de oorspronkelijke units. En jarenlang geen problemen bij de APK. RDW kijkt voor import alleen of er een E-keurmerk in het glas staat, dus don't worry...

Ik herinner me alleen van een andere discussie op dit forum dat een Amerikaans bus geen grootlicht knippersignaal zou kunnen hebben. Ander aandachtspuntje.

Reef blue
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Portengen/ Kockengen

Re: vervangen sealed beams

Bericht door Reef blue » do apr 16, 2015 12:54 pm

Dirk schreef;
Ik heb al jaren geleden de B-kwaliteit van Paruzzi op m'n busje gezet nadat er een koplampglas uit was gevallen van de oorspronkelijke units. En jarenlang geen problemen bij de APK. RDW kijkt voor import alleen of er een E-keurmerk in het glas staat, dus don't worry...



Ik ben donderdag bij de RDW geweest en bij de APK keur (verplicht voor een Amerikaans auto,s) kijken ze uitgebreid naar de koplampen; lichtbeeld, lichthoeveelheid en afstelling. Maar de B-kwaliteit H4 lampen van Paruzzi hebben een e-keurmerk.

Het verschil is dat het stadslichtje aangesloten zit bij de knipperlichtunit, dus bij brandend stadslicht blijft die unit licht geven. Is afkeur.

De sealed beam heeft geen stadslicht, je neemt een H4 koplamp met een stadlicht en je zet de aansluiting van je stadslicht in de knipperlichtunit over naar je koplampunit. Daarnaast moet je een extra aarde maken voor het stadslicht.

Auto staat bij de garage voor de remmen. Ik maak volgende week een fotootje.
groet!


Ritsaert

T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen

Gebruikersavatar
eelke
Luchtgekoeld
Berichten: 2058
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Arnhem

Re: vervangen sealed beams

Bericht door eelke » do apr 16, 2015 16:21 pm

Oooh ik heb een 70-er die mag amber uitstralen naar voren!

Gaat dus ook goed komen!

Hou wel van plaatjes!
hoe???

dirkinbrabant
Gevorderde
Berichten: 861
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 0:05 am
Locatie: boxtel
Contacteer:

Re: vervangen sealed beams

Bericht door dirkinbrabant » do apr 16, 2015 16:55 pm

Ik dacht dat die APK bij de RDW facultatief was, maar dat is blijkbaar anders,.... anyway, die Paruzzi b-kwaliteit lampunits voldoen aan het vereiste keurmerk, en bij mij ook al jaren aan de APK-eisen.

Reef blue
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Portengen/ Kockengen

Re: vervangen sealed beams

Bericht door Reef blue » vr apr 17, 2015 8:11 am

Dirk schreef;
Ik dacht dat die APK bij de RDW facultatief was, maar dat is blijkbaar anders,.... anyway, die Paruzzi b-kwaliteit lampunits voldoen aan het vereiste keurmerk, en bij mij ook al jaren aan de APK-eisen.


Dat dacht ik ook maar geldt alleen bij import uit de EU. En daar sta je dan totaal onvoorbereid en dan wordt het uiteraard afkeuren....Dat maakt het allemaal heel ingewikkeld! Auto moet naar huis....dan voor een paar APK onderdelen naar de garage en dan naar weer naar huis en dan weer naar de APK. Lastig zonder ambulance en zonder kenteken.

Ik heb dan ook een klacht ingediend met een schadeclaim.
groet!


Ritsaert

T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: vervangen sealed beams

Bericht door fahtal » vr apr 17, 2015 8:27 am

Je kan toch gewoon een eendags kenteken aanvragen?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Reef blue
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Portengen/ Kockengen

Re: vervangen sealed beams

Bericht door Reef blue » vr apr 17, 2015 8:41 am

naar de RDW kan dat (zo ben ik er ook heen gegaan), officieel mag je alleen van je huisadres naar de RDW rijden, ik weet niet wat ze doen als je op woensdag en op vrijdag een eendagskenteken aanvraagt
groet!


Ritsaert

T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10981
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: vervangen sealed beams

Bericht door fahtal » vr apr 17, 2015 8:59 am

Je mag zo vaak als je wilt een eendags kenteken aanvragen. Ook voor apk doeleinden. Zolang je maar naar de apk en rdw gaat en niet ergens anders dacht ik.

Ik heb bij de bruine ook de eerste keer afkeur en toen een week later weer gegaan met eendags kenteken Voor de tweede keer
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Reef blue
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Portengen/ Kockengen

Re: vervangen sealed beams

Bericht door Reef blue » vr apr 17, 2015 9:59 am

Ik heb er net een aangevraagd en gekregen. Op de site site staat duidelijk dat het alleen is van - en naar de RDW. Op de mail stond nu;
Het kenteken is alleen in Nederland geldig en alleen op de keuringsdag. Als u de belastingaangifte van personenauto's en motorrijwielen (BPM) niet op de dag van het kentekenonderzoek doet, maar op een andere dag, moet u voor die dag weer een nieuw eendagskentekenbewijs aanvragen.
Het eendagskentekenbewijs is alleen bedoeld voor voertuigen zonder Nederlands kenteken en voor alle keuringen waarbij het kenteken ongeldig is verklaard en weer opnieuw geactiveerd moet worden.
Het voertuig met het eendagskenteken moet op de dag van het onderzoek in Nederland verzekerd zijn.
U moet het eendagskentekenbewijs uitprinten en bij u hebben als u gebruik maakt van de openbare weg.
Het nummer dat op het eendagskentekenbewijs staat, moet u met zwarte letters op witte platen schrijven en aan de voor- en achterzijde van het voertuig bevestigen. Dit hoeven geen originele kentekenplaten te zijn, het mogen ook witte stukken karton zijn. De afmetingen van de plaat staan beschreven op het eendagskentekenbewijs. Andere kentekenplaten mogen niet zichtbaar zijn.
U mag een voertuig met een eendagskenteken niet op de openbare weg parkeren.


Het regelen van een tijdelijke verzekering op basis van een chassisnummer gaat nu een stuk makkelijker als een paar jaar geleden...
groet!


Ritsaert

T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen

Plaats reactie