Kabelboom t2b

Plaats reactie
willem
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: za mei 27, 2006 21:26 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Oss

Kabelboom t2b

Bericht door willem » di jun 16, 2015 10:45 am

Ik heb met regelmaat een storing in het elektrische circuit, er is veel gerommeld in de kabels en ben aan het overwegen een nieuwe kabelboom te plaatsen.

Heeft iemand hier ervaring mee en waar kan ik een kabelboom kopen?
Hoeveel tijd neemt dit ongeveer in beslag of zijn er bedrijven (particulieren ) die dit kunnen verzorgen en wat zijn dan ongeveer de kosten?

De bus staat compleet in elkaar dus is het misschien lastiger om te doen dan bij en geheel gedemonteerde bus.

Groeten
Willem

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4094
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Re: Kabelboom t2b

Bericht door wouthwortel » di jun 16, 2015 11:26 am

Jij woont in Oss??
Dan is WM autoservice in Balgoij redelijk dichtbij.
Of een kabelboom nieuw verkrijgbaar is, weet ik niet, maar je zou contact kunnen zoeken met onze sponsors (zie bovenaan).
Het laten aanleggen door een bedrijf lijkt mij een dure (want tijdrovende) klus te worden.
I am Wouth and I approve this message.

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10113
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Kabelboom t2b

Bericht door Briebelbus » di jun 16, 2015 12:06 pm

Een kabelboon is idd te krijgen is bij een van de sponsoren voor een bedrag van meer dan E200,-
Aanleggen is idd ook wel een klusje.

gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
spotmatic
Actief Lid
Berichten: 368
Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Dalfsen

Re: Kabelboom t2b

Bericht door spotmatic » di jun 16, 2015 12:13 pm

Als je bus al uit elkaar ligt, is het dan altijd aan te bevelen een nieuwe kabelboom te kopen? In hoeverre komt zo'n kabelboom qua kleuren nog overeen met het origineel?

Gebruikersavatar
Eppo91
Actief Lid
Berichten: 463
Lid geworden op: wo feb 26, 2014 23:18 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Goirle

Re: Kabelboom t2b

Bericht door Eppo91 » di jun 16, 2015 16:25 pm

Op evenementen al regelmatig een Engels bedrijf gezien die ze van allerlei types/uitvoeringen heeft liggen.
Misschien een kijkje nemen in Wanroij dit weekend en wat informatie ophalen?
Waarom? Omdat het kan!

beirus
Nieuweling
Berichten: 30
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 16:05 pm

Re: Kabelboom t2b

Bericht door beirus » di jun 16, 2015 17:00 pm

Ik heb niet zo lang geleden een nieuwe kabelboom geplaatst van vwlooms.com
Dit is een Engels bedrijf met super service. Ik heb er veel contact mee gehad aangezien ze nog geen kabelboom hadden voor een linksgestuurde T2b uit 1979 met 1600cc motor. Uiteindelijke de restanten van mijn originele kabelboom naar hen gestuurd en op basis van een schema en de kabelboom hebben ze een nieuwe gemaakt.
Ik was zeer tevreden over de kwaliteit hiervan. De aftakkingen zitten mooi op de juiste plaatsen en de kleuren komen grotendeels overeen met wat er origineel in zat. Ik heb maar 1 foutje ontdekt in de kabelboom en 1 kabeltje achter het dashboard ontbrak.
T2b '79 1915cc

willem
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: za mei 27, 2006 21:26 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Oss

Re: Kabelboom t2b

Bericht door willem » di jun 16, 2015 19:48 pm

Dag beirus

Kun je mij vertellen hoeveel werk het ongeveer is het uitbouwen en monteren van een nieuwe kabelboom. Aan wat voor kosten moet ik denken voor de kabelboom?

Ik ga eens kijken op de site

Groeten
Willem

Gebruikersavatar
Eppo91
Actief Lid
Berichten: 463
Lid geworden op: wo feb 26, 2014 23:18 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Goirle

Re: Kabelboom t2b

Bericht door Eppo91 » di jun 16, 2015 21:44 pm

beirus schreef:Ik heb niet zo lang geleden een nieuwe kabelboom geplaatst van vwlooms.com
Dit is een Engels bedrijf met super service. Ik heb er veel contact mee gehad aangezien ze nog geen kabelboom hadden voor een linksgestuurde T2b uit 1979 met 1600cc motor. Uiteindelijke de restanten van mijn originele kabelboom naar hen gestuurd en op basis van een schema en de kabelboom hebben ze een nieuwe gemaakt.
Ik was zeer tevreden over de kwaliteit hiervan. De aftakkingen zitten mooi op de juiste plaatsen en de kleuren komen grotendeels overeen met wat er origineel in zat. Ik heb maar 1 foutje ontdekt in de kabelboom en 1 kabeltje achter het dashboard ontbrak.


Yep die bedoel ik.
Waarom? Omdat het kan!

willem
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: za mei 27, 2006 21:26 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Oss

Re: Kabelboom t2b

Bericht door willem » di jun 16, 2015 22:08 pm

Ondertussen contact gehad met vwlooms, kunnen kabelboom leveren A 400 pond, leertijd ca 4 weken.

Iemand ervaring met het de en monteren van de kabelboom?

beirus
Nieuweling
Berichten: 30
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 16:05 pm

Re: Kabelboom t2b

Bericht door beirus » wo jun 17, 2015 9:56 am

Het demonteren ging heel vlot aangezien ik de bus volledig gestript heb.
Ik heb wel geleerd dat je best veel foto's neemt van door welke openingen de kabels juist lopen.
De doorvoerrubbers moet je wel hergebruiken of een vervanging voor zoeken. Deze worden namelijk niet meegeleverd. Ook sommige stekkers (bijvoorbeeld aan contactslot en in stuurkolom) moet je hergebruiken.
Ik herinner mij ook net dat het deel naar de ruitenwissermotor ook ontbrak!

Het lastigste om opnieuw te monteren waren de kabeltjes naar de binnenverlichting. Misschien kan je met je oude kabel, de nieuwe er gelijk door trekken. Er is bijzonder weinig plaats om met je handen het kabeltje in het juiste gaatje te friemelen.

Groetjes,
Bart
T2b '79 1915cc

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4094
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Re: Kabelboom t2b

Bericht door wouthwortel » wo jun 17, 2015 16:27 pm

beirus schreef:. Misschien kan je met je oude kabel, de nieuwe er gelijk door trekken. Er is bijzonder weinig plaats om met je handen het kabeltje in het juiste gaatje te friemelen.

Groetjes,
Bart


Of een glad touwtje aan de oude kabel maken en later als je de nieuwe gaat aanleggen, dit touwtje weer gebruiken voor de nieuwe kabel!
I am Wouth and I approve this message.

Plaats reactie