Bij mijn T2a 1968, ook uit de USA, zit een relais linksvoor in het dashboard. Ik moest toch even in het dashboard zijn, dus heb even gezocht welk relais er klikt tijden alarm- of knipperlicht en dat is deze volgens mij op de foto's.
Knipperlicht problemen
Re: Knipperlicht problemen
Deze hoort er geloof ik in te zitten, bij mijn bus klopt het denk ik niet.
Heb in een 70 us gekeken in zit ook een plat relais zo een als jij hebt.
Bedankt voor de foto
Heb in een 70 us gekeken in zit ook een plat relais zo een als jij hebt.
Bedankt voor de foto
-
- Actief Lid
- Berichten: 187
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 8:20 am
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Rosmalen
Re: Knipperlicht problemen
Zitten alle aansluitingen op de schakelaar nog goed vast? Bij mijn Amerikaanse t2a uit 1971 met dezelfde schakelaar en hetzelfde relais, kwam het zwarte stuk waarin alle aansluitingen zitten, los van het metalen omhulsel. Dat gaf bij mij kortsluiting. De schakelaar is in Nld niet te krijgen (evenmin als de hendel aan je stuurkolom). Ik heb hem uit Amerika laten komen....
Succes ermee!
Succes ermee!
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Re: Knipperlicht problemen
Hoi nog even inhaken op dit topic,
De richtingaanwijzerlampjes gaan toch sneller knipperen als er 1 van de lampjes stuk is? Ik heb een T2B, waarbij dit zo is. Omdat ik ergens sluiting had, brande bij mij de zekering door waardoor er geen spanning op de lampen kwam. De pijltjes in het dashboard gingen vrolijk branden. Het lijkt dus een voedingsprobleem.
Ik ben voor de rest niet bekend met de A, en zeker niet met een US uitvoering.
Groet Patrick
De richtingaanwijzerlampjes gaan toch sneller knipperen als er 1 van de lampjes stuk is? Ik heb een T2B, waarbij dit zo is. Omdat ik ergens sluiting had, brande bij mij de zekering door waardoor er geen spanning op de lampen kwam. De pijltjes in het dashboard gingen vrolijk branden. Het lijkt dus een voedingsprobleem.
Ik ben voor de rest niet bekend met de A, en zeker niet met een US uitvoering.
Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
- Has
- Actief Lid
- Berichten: 123
- Lid geworden op: wo apr 23, 2014 12:45 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Locatie: Home is where you park it!
Re: Knipperlicht problemen
Bij mijn T2B had ik hetzelfde probleem, dit werd veroorzaakt door een defecte alarmlicht schakelaar.
T2B Berlin Perlweiß/Taigagrün 1978
- Dubbel schuiver
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: wo jun 27, 2007 19:53 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Schagen
Re: Knipperlicht problemen
Die alarmlicht schakelaars zijn meestal niet stuk. Alleen vervuild en prima schoon te maken. Meestal is er een contactje wat van een veertje is af gesprongen. Het is even puzzelen maar prima te doen.
Groet Patrick
Groet Patrick
Je hebt geen lak problemen...........het metaal eronder heeft ietwat klimaat schade
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal
T2B Dubbele schuifdeur en schuifdak 1975, kleur is Neptuneblau
Constructam Comet 5 1970
Dit is mijn busverhaal