Wie kan me helpen.
Ik rij een t2b van 1976. Nu heb ik regelmatig dat mijn zekering eruit klapt.
Het gaat om de vierde zekering van rechts in de zekeringkast ( rode zekering ).
Op de zekering komt een draad van het relais naar de zekering, deze draad is al vervangen.
Dan gaat er een draad naar de lichtschakelaar (30) deze heb ik reeds vervangen en de lichtschakelaar is ook al vervangen.
De derde draad gaat naar het contactslot en hiervan lijkt de weerstand normaal.
Opvallend is dat als het licht van de auto aanstaat de zekering warm wordt en er soms uitklapt. Het lijkt erop dat er een verband is met het licht aan.
Ik heb nu geen idee waar ik verder moet zoeken, meten of draden vervangen.
Wie heeft er een idee en kan me verder helpen?
Zekering klapt eruit
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10114
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: Zekering klapt eruit
Hallo Willem, kijk even in de gebruiksaanwijzing van je bus waar deze zekering voor is.
Dan kan je gericht zoeken naar waar het probleem vandaan komt. Als je zeg dat de zekering heet wordt weer je bijna zeker dat er sluiting in je gedrading zit. Een zekering is niet voor niets opgenomen in het circuit.
Gr
Marcel
Dan kan je gericht zoeken naar waar het probleem vandaan komt. Als je zeg dat de zekering heet wordt weer je bijna zeker dat er sluiting in je gedrading zit. Een zekering is niet voor niets opgenomen in het circuit.
Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10983
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Zekering klapt eruit
Als je inderdaad warmte voelt bij licht dan zou ik dat mee beginnen.
Alle lampen eruit. En dan afstrepen. Stuk voor stuk erin en dan voelen of die warm wordt. Eventueel eerst alles voor erin. Wordt die niet warm dan achter wordt die wel warm dan weet je dat je achter Moet zijn.
Alle lampen eruit. En dan afstrepen. Stuk voor stuk erin en dan voelen of die warm wordt. Eventueel eerst alles voor erin. Wordt die niet warm dan achter wordt die wel warm dan weet je dat je achter Moet zijn.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Gevorderde
- Berichten: 958
- Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
- Bouwjaar Bus: 1977
Re: Zekering klapt eruit
Een rode bakkelieten zekering hoort geeneens thuis in de zekering houder.
Dacht dat deze 25 amp zijn en dat is teveel in een bus.
De witte zijn de zwaarste welke in de houder horen.
Controleer de houder waar de zekeringen ingeklemd zitten ook goed maak schoon met schuurpapiertje,wanneer deze bijna geen klemming meer geven aan de zekering gaat het ook mis.
Bedrading is denk ik gaar aan het worden,zoek het maar achterin bij je achterlichten maak de aansluitingen van de stekkers daar schoon.
Ook je bedrading van de achteruit rij lamp geeft wel eens kuren ondanks dat deze alleen branden bij achteruit rijden.
jw
Dacht dat deze 25 amp zijn en dat is teveel in een bus.
De witte zijn de zwaarste welke in de houder horen.
Controleer de houder waar de zekeringen ingeklemd zitten ook goed maak schoon met schuurpapiertje,wanneer deze bijna geen klemming meer geven aan de zekering gaat het ook mis.
Bedrading is denk ik gaar aan het worden,zoek het maar achterin bij je achterlichten maak de aansluitingen van de stekkers daar schoon.
Ook je bedrading van de achteruit rij lamp geeft wel eens kuren ondanks dat deze alleen branden bij achteruit rijden.
jw