Kabel naar cabine trekken vanaf huishoudaccu

Gebruikersavatar
Tookster
Actief Lid
Berichten: 230
Lid geworden op: vr mei 18, 2012 12:25 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Amsterdam

Re: Kabel naar cabine trekken vanaf huishoudaccu

Bericht door Tookster » za jul 25, 2015 18:50 pm

Btw, ben vooralsnog niet van plan m'n ijskast zomaar te laten draaien op de HH accu. Dat ding is behoorlijk oud en trekt waarschijnlijk in no time de accu leeg. Heb deze waarde gewoon van internet van een campersite geplukt, voor de berekening.

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10113
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Kabel naar cabine trekken vanaf huishoudaccu

Bericht door Briebelbus » za jul 25, 2015 20:28 pm

Ik vraag me af waar je die omvormer voor nodig heb, dat is de grootste aanslag op je accu.

En 120watt voor die koelkast is ook niet mis
Mijn koelbox trekt ongeveer 65watt.

Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
Tookster
Actief Lid
Berichten: 230
Lid geworden op: vr mei 18, 2012 12:25 pm
Bouwjaar Bus: 1970
Locatie: Amsterdam

Re: Kabel naar cabine trekken vanaf huishoudaccu

Bericht door Tookster » ma jul 27, 2015 21:26 pm

Briebelbus schreef:Ik vraag me af waar je die omvormer voor nodig heb, dat is de grootste aanslag op je accu.

En 120watt voor die koelkast is ook niet mis
Mijn koelbox trekt ongeveer 65watt.

Gr
Marcel


Hi Marcel,

Zal de omvormer in de praktijk inderdaad weinig nodig hebben, zeker als ik een 12V aansluiting voor m'n laptop heb aangeschaft. Maar is praktisch als ik gasten 'aan boord' heb met een laptop, of andere zaken/opladers wil aansluiten met een 230V stekker.
De waarde is overigens de maximale waarde van de aan te schaffen omvormer, puur om de te gebruiken draaddiktes te berekenen. Als er niks aanhangt verbruikt hij geen stroom (al dan niet omdat ik hem dan uitgeschakeld heb).
Die waarde vd koelkast van 120 W heb ik even snel van een campersite vandaan geplukt (de mijne staat op de vliering van de loods, kan daar niet zomaar bij), ook puur voor de berekening van de draaddikte (zie mijn vorige berichtje). Goed om te horen dat de jouwe maar 65 Watt is, wellicht dat de mijne dan ook zoiets is.

Plaats reactie