elektrisch schema vraagje
elektrisch schema vraagje
Ik zit met een probleempje, er komt uit de kabelboom een bruine kabel vertrekt van aan de motor tot aan de zekeringkastje. Ik denk dat het de kabel is voor de bezinemeter op het dashboard.
Nu is mijn vraag is de nummer op het schema J3 de bezinebak (naftbak) ?
Want ik zou anders niet weten waar die aan gesloten moet worden.
Mijn bus is een T2 a van 1969
Nu is mijn vraag is de nummer op het schema J3 de bezinebak (naftbak) ?
Want ik zou anders niet weten waar die aan gesloten moet worden.
Mijn bus is een T2 a van 1969
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: elektrisch schema vraagje
spillie schreef:Ik zit met een probleempje, er komt uit de kabelboom een bruine kabel vertrekt van aan de motor tot aan de zekeringkastje. Ik denk dat het de kabel is voor de bezinemeter op het dashboard.
Nu is mijn vraag is de nummer op het schema J3 de bezinebak (naftbak) ?
Want ik zou anders niet weten waar die aan gesloten moet worden.
Mijn bus is een T2 a van 1969
G1 is benzinemeter , G = aansluiting op benzine tank meter
J3 =standlicht van Oostenrijkse bussen voorzover ik het kan zien.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
Re: elektrisch schema vraagje
Bedankt voor je antwoord, op mijn schema van voor augustus 69 staat een J3 in plaats van G.
Maar het maakt niet uit het komt op hetzelfde neer.
Ik heb 10 zekeringen en van na augustus 69 zijn het 12 zekeringen.
die kleine bruine draad op G of J3 moet gewoon op de kas (carrosserie ) aangesloten worden zeker?
Maar het maakt niet uit het komt op hetzelfde neer.
Ik heb 10 zekeringen en van na augustus 69 zijn het 12 zekeringen.
die kleine bruine draad op G of J3 moet gewoon op de kas (carrosserie ) aangesloten worden zeker?
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: elektrisch schema vraagje
spillie schreef:Bedankt voor je antwoord, op mijn schema van voor augustus 69 staat een J3 in plaats van G.
Maar het maakt niet uit het komt op hetzelfde neer.
Ik heb 10 zekeringen en van na augustus 69 zijn het 12 zekeringen.
die kleine bruine draad op G of J3 moet gewoon op de kas (carrosserie ) aangesloten worden zeker?
Nee die moet aan de benzinemeter/sensor in de tank.
Kijk op schema: http://www.vw-t2-bulli.de/data/wiring/1 ... iagram.jpg
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: elektrisch schema vraagje
Is het dit schema?
Die rechter korte bruine draad bij J3 wordt inderdaad aan de massa gekoppeld.
Die rechter korte bruine draad bij J3 wordt inderdaad aan de massa gekoppeld.
Dus.
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: elektrisch schema vraagje
old brumax schreef:spillie schreef:Bedankt voor je antwoord, op mijn schema van voor augustus 69 staat een J3 in plaats van G.
Maar het maakt niet uit het komt op hetzelfde neer.
Ik heb 10 zekeringen en van na augustus 69 zijn het 12 zekeringen.
die kleine bruine draad op G of J3 moet gewoon op de kas (carrosserie ) aangesloten worden zeker?
Nee die moet aan de benzinemeter/sensor in de tank.
Kijk op schema: http://www.vw-t2-bulli.de/data/wiring/1 ... iagram.jpg
Schema zekeringkast voor 8-69 : http://www.ratwell.com/technical/Fuses.html#6869
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: elektrisch schema vraagje
old brumax schreef:old brumax schreef:spillie schreef:Bedankt voor je antwoord, op mijn schema van voor augustus 69 staat een J3 in plaats van G.
Maar het maakt niet uit het komt op hetzelfde neer.
Ik heb 10 zekeringen en van na augustus 69 zijn het 12 zekeringen.
die kleine bruine draad op G of J3 moet gewoon op de kas (carrosserie ) aangesloten worden zeker?
Nee die moet aan de benzinemeter/sensor in de tank.
Kijk op schema: http://www.vw-t2-bulli.de/data/wiring/1 ... iagram.jpg
Schema zekeringkast voor 8-69 : http://www.ratwell.com/technical/Fuses.html#6869
Sorry verkeerd begrepen, iemand die het goed begrepen had was mij voor met compleet schema
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
Re: elektrisch schema vraagje
Ik zit met nog een probleem, mijn bus is van 7/7/1969 dus zou ik een schema van augustus 1967 1968 1969 moeten hebben. Maar als ik kijk naar schema van na augustus 1969 klopt het bijna allemaal.
Zo heb ik bij schema vanaf augustus 1969 ( J2 emergency flasher relay) en ( F 2x Brake light switch)
Bij mij in de bus gemonteerd.
Bij ander schema van augustus 1967 1968 1969 is dat anders 2x brake light switch en 1x oil pressure switch naast mekaar.
Heb ik niet,ook de ( J emergency flasher relay is ook een andere model) van schema augustus 1967 1968 1969.
Nu mijn probleem is ik heb maar 10 zekeringen en het schema van augustus 1969 is met 12 zekeringen.
Nu weet ik niet welk schema ik moet volgen.
Weet iemand raad?
Zo heb ik bij schema vanaf augustus 1969 ( J2 emergency flasher relay) en ( F 2x Brake light switch)
Bij mij in de bus gemonteerd.
Bij ander schema van augustus 1967 1968 1969 is dat anders 2x brake light switch en 1x oil pressure switch naast mekaar.
Heb ik niet,ook de ( J emergency flasher relay is ook een andere model) van schema augustus 1967 1968 1969.
Nu mijn probleem is ik heb maar 10 zekeringen en het schema van augustus 1969 is met 12 zekeringen.
Nu weet ik niet welk schema ik moet volgen.
Weet iemand raad?
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: elektrisch schema vraagje
Dit moeilijk te beoordelen, zeker omdat de meeste bussen na zoveel jaren niet meer origineel zijn.
Het schema van mijn '68-er komt ook biet meer overeen met de werkelijkheid, maar met een beetje zoeken en meten ben ik er tot nu toe wel steeds uit gekomen.
Het schema van mijn '68-er komt ook biet meer overeen met de werkelijkheid, maar met een beetje zoeken en meten ben ik er tot nu toe wel steeds uit gekomen.
Dus.
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: elektrisch schema vraagje
Let ook op: veel schema's komen van handboeken die zijn gebaseerd op de Amerikaanse bouwjaren. De uitrusting van de bus is heel anders vergeleken met Europa.
Ik zoek in het handboek en de bus meestal naar aanknopingspunten en verschillen om uit te vogelen welk schema erbij hoort.
Ik zoek in het handboek en de bus meestal naar aanknopingspunten en verschillen om uit te vogelen welk schema erbij hoort.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"