geschakelde plus voor radio/ T2B 1977

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2650
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: geschakelde plus voor radio/ T2B 1977

Bericht door blokkever » vr jun 17, 2016 16:11 pm

Deze draad hoort bijna recht achter de massaschakelaar uit de A-stijl te komen (daar zit een gat in de A-stijl), als je nu ter hoogte van de raamhoeken zit te zoeken dan zit je te hoog.
Als je achteraf een draad door de a-stijl wilt krijgen wordt een behoorlijke uitdaging maar het kan wel, ik heb vorige week mijn speakerkabels voor achterin er doorheen getrokken.
Vanaf boven een touwtje met een gewichtje er aan naar beneden laten zakken tot hij bij het gat is en dan met een haakje het touwtje door het gat trekken.
In mijn geval was dat redelijk te doen omdat ik de knipperlichtunits er uit heb liggen, dan heb je er mooi zicht op.
met de knipperlichtunits gemonteerd moet het ook wel lukken met een spiegeltje of een camera er bij.

Kan vanavond wel even een foto'tje maken.

Gebruikersavatar
spotmatic
Actief Lid
Berichten: 368
Lid geworden op: do jan 08, 2015 10:39 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Dalfsen

Re: geschakelde plus voor radio/ T2B 1977

Bericht door spotmatic » vr jun 17, 2016 17:14 pm

Het is mij zelfs gelukt met stugge elektradraad. Ik moest daar ook een draad trekken vanwege de knipperlichten in de B-stijlen.

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2650
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: geschakelde plus voor radio/ T2B 1977

Bericht door blokkever » vr jun 17, 2016 20:54 pm

Hierbij een foto van de plek waar de draden de A-stijl uit komen, de rode plus komt samen met de geschakelde massa in een ommanteling uit het gat, de geschakelde massa gaat weer terug de A-stijl in naar de deurschakelaar.
Afbeelding

Plaats reactie