Slecht lopen bij aangesloten dynamo.
Geplaatst: wo dec 20, 2017 8:58 am
Hoi hoi
Dit weekend is mijn T2ab op de vermogenbank geweest.
Het probleem deed zich voor dat de bus niet lekker liep.
Alles nagekeken alles leek goed.
Toen we echter de dynamo los maakte. En dan zowel de plus naar de accu als de draad naar het dashboard lampje liep de bus als een zonnetje.
Ik heb een gescheiden systeem in de bus met 2 leefaccu's en een startaccu. Deze zijn gescheiden met een cytric die naar behoren werkt. De Cytric heeft de accu's nu mooi losgekoppeld omdat ik de startaccu heb gebruikt met starten. Dit heb ik ook nagemeten.
Zou de dynamo intern sluiting maken? En zo de boordspanning omlaag trekken? En dus de bobine te weinig spanning geven om een nette vonk te maken? Heb gisteren met de multimeter wel de diodes doorgemeten. Dus de plus van de multimeter op de behuizing en de min van de meter op de B+ aansluiting. Ik had een nette waarde van een aantal Kohm.
Waar zou ik dit moeten zoeken? Wie kan mij de voorzet geven om mee te denken?
Ben redelijk op de hoogte van elektra in de bus dus moeilijke teksten moet geen probleem zijn.
Dit weekend is mijn T2ab op de vermogenbank geweest.
Het probleem deed zich voor dat de bus niet lekker liep.
Alles nagekeken alles leek goed.
Toen we echter de dynamo los maakte. En dan zowel de plus naar de accu als de draad naar het dashboard lampje liep de bus als een zonnetje.
Ik heb een gescheiden systeem in de bus met 2 leefaccu's en een startaccu. Deze zijn gescheiden met een cytric die naar behoren werkt. De Cytric heeft de accu's nu mooi losgekoppeld omdat ik de startaccu heb gebruikt met starten. Dit heb ik ook nagemeten.
Zou de dynamo intern sluiting maken? En zo de boordspanning omlaag trekken? En dus de bobine te weinig spanning geven om een nette vonk te maken? Heb gisteren met de multimeter wel de diodes doorgemeten. Dus de plus van de multimeter op de behuizing en de min van de meter op de B+ aansluiting. Ik had een nette waarde van een aantal Kohm.
Waar zou ik dit moeten zoeken? Wie kan mij de voorzet geven om mee te denken?
Ben redelijk op de hoogte van elektra in de bus dus moeilijke teksten moet geen probleem zijn.