injectie stottert en slaat af
-
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Portengen/ Kockengen
injectie stottert en slaat af
Mijn 1977 injectie stottert een beetje in de lage toeren. Daarnaast slaat hij af en toe af. Dat doet hij af en toe en onregelmatig. Iemand een idee?
groet!
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: injectie stottert en slaat af
eerst ontsteking controleren. zeker bij problemen in lage toeren.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
-
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
Re: injectie stottert en slaat af
Compressie, klepspeling, ontsteking en vacuum vervroeging (indien van toepassing) controleren.
Bij mij klopte hiervan ook e.a. niet, had ik soortgelijke problemen bij stationairloop en sloeg daarbij af en toe af. Ook soms bij het schakelen bij lage toerentallen. Maar ik zou ook het benzinefilter checken.
Bij mij klopte hiervan ook e.a. niet, had ik soortgelijke problemen bij stationairloop en sloeg daarbij af en toe af. Ook soms bij het schakelen bij lage toerentallen. Maar ik zou ook het benzinefilter checken.
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: injectie stottert en slaat af
Meestal wordt dit soort storingen veroorzaakt door valse lucht (vacuüm lek) maar idd eerst de ontsteking uitsluiten.
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
-
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Portengen/ Kockengen
Re: injectie stottert en slaat af
Bedankt allemaal! Ik heb de ontsteking gecontroleerd met de stroboscoop. Was prima (123 tunes). Benzinefilter vervangen. Vacuumslangen gecontroleerd.
Het gaat eigenlijk gewoon goed maar ik kan het nu wat preciezer maken: het slaat toe na een een kwartier rijden als de motor op temperatuur komt (ongeveer 50 a 60 graden op de meter). Dan slaat hij af en loopt niet goed stationair. Kan het te maken hebben met de koude start (extra lucht bij koude motor) die te vroeg dicht gaat of de vijfde koude start injector?
Het gaat eigenlijk gewoon goed maar ik kan het nu wat preciezer maken: het slaat toe na een een kwartier rijden als de motor op temperatuur komt (ongeveer 50 a 60 graden op de meter). Dan slaat hij af en loopt niet goed stationair. Kan het te maken hebben met de koude start (extra lucht bij koude motor) die te vroeg dicht gaat of de vijfde koude start injector?
groet!
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
Re: injectie stottert en slaat af
Zolang het alleen bij warme motor is denk ik eerder aan teveel benzine, dan valse lucht. Valse lucht moet je bij koude motor meer last van hebben toch?
Wat is je verbruik? 1op8 is normaal zo ongeveer.
Kan ook dat je koude startinjector blijft lopen, dus niet uitgaat. Dan is je thermo time switch waarschijnlijk kapot. Koppel de stekker van de koude startinjector eens los, dan zou ie uit moeten gaan.
Vervolgens kan het nog een verkeerde afstelling zijn van je luchtmassameter. Of slechte ontsteking zoals al is aangegeven.
Kapotte lambdasonde kan trouwens ook nog. Koppel die eens los, kijken of het iets uitmaakt (Als je die hebt dan, allen Californische modellen).
Wat is je verbruik? 1op8 is normaal zo ongeveer.
Kan ook dat je koude startinjector blijft lopen, dus niet uitgaat. Dan is je thermo time switch waarschijnlijk kapot. Koppel de stekker van de koude startinjector eens los, dan zou ie uit moeten gaan.
Vervolgens kan het nog een verkeerde afstelling zijn van je luchtmassameter. Of slechte ontsteking zoals al is aangegeven.
Kapotte lambdasonde kan trouwens ook nog. Koppel die eens los, kijken of het iets uitmaakt (Als je die hebt dan, allen Californische modellen).
-
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
Re: injectie stottert en slaat af
Of de koudestart injector (cold start valve) lekt waardoor brandstofmengel te rijk.
Heeft de 123 Tune een instelbare vervroegingscurve? Zo ja staat die goed?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heeft de 123 Tune een instelbare vervroegingscurve? Zo ja staat die goed?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: injectie stottert en slaat af
Heb je de cilinderkoptemperatuursensor al getest?
Zo niet, dan zou ik dat zeker even doen:
http://www.ratwell.com/technical/TempSensorII.html
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Zo niet, dan zou ik dat zeker even doen:
http://www.ratwell.com/technical/TempSensorII.html
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
-
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Portengen/ Kockengen
Re: injectie stottert en slaat af
bedankt dat ga ik doen!
groet!
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
-
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Portengen/ Kockengen
Re: injectie stottert en slaat af
en de curve van de 123 tune is ingesteld door hrengineering. Zou goed moeten zijn.
groet!
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
-
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Portengen/ Kockengen
Re: injectie stottert en slaat af
Ik heb net even gekeken naar de temperatuurzender maar die ziet er niet best meer uit. De temperatuursensor is een lastig onderdeel om te vinden. Ik ben bang dat ik moet gaan bestellen bij germansupply.
groet!
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
-
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
injectie stottert en slaat af
Keverland in Bergschenhoek heeft deze tegenwoordig op voorraad, staat ook in hun webshop. Nog niet goedkoop maar bij Germansupply maken de invoerrechten en verzendkosten die er bovenop komen het nog duurder.Reef blue schreef:Ik heb net even gekeken naar de temperatuurzender maar die ziet er niet best meer uit. De temperatuursensor is een lastig onderdeel om te vinden. Ik ben bang dat ik moet gaan bestellen bij germansupply.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Portengen/ Kockengen
Re: injectie stottert en slaat af
Ik heb de sensor gehaald, het is de 0 280 130 012 (Bosch nummer) en VW nummer 311 906 041A. Dus dat is perfect voor 77 2L injectie! Ik ben benieuwd, de oude sensor zag er beroerd uit.
groet!
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
-
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Portengen/ Kockengen
Re: injectie stottert en slaat af
is niet zomaar ff verwisselen....
groet!
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
-
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: do mar 26, 2015 10:44 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Portengen/ Kockengen
Re: injectie stottert en slaat af
verwisselen is gelukt...maar als de temperatuur oploopt tot 50 graden dan gaat ie eerst stationair onregelmatig lopen en vervolgens slaat hij af (uit stationair). Hij start gelijk maar loopt niet meer stationair.
Is dat niet de auxillary air regulator (ben ik recent mee bezig geweest). Die geeft hem meer lucht en die sluit langzaam af. Als die teveel geeft en de stationair is daarop afgesteld en de AAR gaat dicht?
Wie heeft een winnende tip?
Is dat niet de auxillary air regulator (ben ik recent mee bezig geweest). Die geeft hem meer lucht en die sluit langzaam af. Als die teveel geeft en de stationair is daarop afgesteld en de AAR gaat dicht?
Wie heeft een winnende tip?
groet!
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen
Ritsaert
T2B 1977 2L L-jetronic GE, reef blue en pastel wit, daily driver 7 personen