Koelkast inbouwmaat

Plaats reactie
superkever
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
Bouwjaar Bus: 1975

Koelkast inbouwmaat

Bericht door superkever » zo jun 24, 2018 19:46 pm

Ik heb een Westfalia Düsseldorf, met gecombineerd koelkast/kookplaat meubel achter bijrijderszitplaats dus bij schuifdeur.
Nu heb ik daarin een absorptie koelkastje van Just Campers op 12V/230V. Wel mooi ingebouwd met origineel Westfalia deurtje ervoor.
Alleen vind ik de binnenruimte van dit koelkastje onpraktisch (35 ltr?), met nadelen van absorptie (mindere koeling en vlak moeten staan van de camper). Daarom denk ik aan een andere koelkast bijvoorbeeld de Dometic/Waeco CRX50.
Mijn vraag:
Past deze wat betreft de inbouw maten in het standaard Westfalia Düsseldorf meubel, waarbij de besteklade intact blijft en het liefst het originele Westfalia deurtje ervoor behouden? De Westfalia Helsinki lijkt op de Düsseldorf, alleen heeft deze i.p.v. de kookplaat, het aanrechtje boven de koelkast. Dus ik weet niet of de inbouwmaten voor de koelkast van Düsseldorf en Helsinki gelijk zijn. Iemand enig idee?

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Koelkast inbouwmaat

Bericht door Tuinkabouter90 » zo jun 24, 2018 22:37 pm

Afbeelding

en dan ff meten in je kastje 8-)

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Koelkast inbouwmaat

Bericht door gijsv » ma jun 25, 2018 7:39 am

Bij de Helsinki, zit er achter de koelkast een watertankje van 70L, deze moet er uit aangezien de dometic crx50 een stuk dieper is, verder is deze lager en smaller. Ik heb er het originele deurtje nog voor gezet. Bij installatie wel opletten dat je 'm zo installeerd dat je koelkast deur ver genoeg open kan anders kan je het vriesvakje niet verwijderen (klusje voor de winter)

superkever
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
Bouwjaar Bus: 1975

Re: Koelkast inbouwmaat

Bericht door superkever » ma jun 25, 2018 17:25 pm

Thanks Tuinkabouter90 voor de opgegeven maten.

@Gijsv: Thanks. Echter, bij mijn Westfalia Düsseldorf zit een grote watertank met het gootsteentje in de kast achter de bestuurder en niet in het koelkastmeubel. Dat scheelt dan weer. Maar we overwegen wel een kleinere watertank, zodat we iets meer kast/bergruimte krijgen.

Nog wat vragen.
- Wat zijn de ervaringen met het geluidsniveau van de compressor, is die stil?
- Is de luchtcirculatie aan de voorkant voldoende als het standaard Westfalia deurtje er nog weer voor geplaatst is? Of GijsV heb je een rooster in het deurtje voor?
- Ik las dat de CRX50 een condenswater afvoer in de bodem heeft. Gebruik je die of valt de vorming van condenswater dusdanig mee dat je de afvoer niet gebruikt en de koelkast zo nu en dan met een doekje droogt?

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Koelkast inbouwmaat

Bericht door Tuinkabouter90 » ma jun 25, 2018 20:54 pm

ik vind het geluidsniveau heel acceptabel. net een weekje weg geweest en is stiller als z`n voorganger de cr 50 :-)

superkever
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
Bouwjaar Bus: 1975

Re: Koelkast inbouwmaat

Bericht door superkever » ma jun 25, 2018 22:11 pm

Tuinkabouter90 schreef:
ma jun 25, 2018 20:54 pm
ik vind het geluidsniveau heel acceptabel. net een weekje weg geweest en is stiller als z`n voorganger de cr 50 :-)
Top, dank je :!:

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Koelkast inbouwmaat

Bericht door gijsv » di jun 26, 2018 7:53 am

Ik heb dat deurtje er meestal niet voor, omdat het minder praktisch is, maar bij de helsinki heb je meerdere koelroosters aan de achterkant, dus ik maak me zelf geen zorgen over de circulatie. Het geluidsniveua is prima, maar je hoort 'm wel. Echter staat de koelkast niet constant aan, dus ik vind het niet storend, dash-klokje maak meer herrie

Plaats reactie