Het kabeloog waarmee de + accukabel aan de startmotor vastzat is afgebroken...
Resultaat: 0 stroom.
Ik heb er nu zelf even een oog aangeknepen, maar ik vertrouw dat toch niet helemaal. Dus ik wil eigenlijk die hele kabel vervangen.
Hoe dik moet die kabel zijn? Weet iemand dat?
Ik heb een automaat dus de zwaardere startmotor van 0.8Kw. Ik weet niet of dat nog iets uitmaakt...
Thx alvast!
Eric
welke kabeldikte voor accu>startmotor?
- La Tortuga
- Gevorderde
- Berichten: 915
- Lid geworden op: ma mei 29, 2006 12:19 pm
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Hoorn
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: welke kabeldikte voor accu>startmotor?
Als je die er goed met een pers tang aan geknepen hebt moet dat toch goed zijn, je zou heb eventueel nog kunnen door solderen als dat oog tenminste schoon was in de huls.
Je kunt de oude dikte toch meten die zit er al zo lang aan dus die kan het zeker aan.
Je kunt de oude dikte toch meten die zit er al zo lang aan dus die kan het zeker aan.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- La Tortuga
- Gevorderde
- Berichten: 915
- Lid geworden op: ma mei 29, 2006 12:19 pm
- Bouwjaar Bus: 1979
- Locatie: Hoorn
Re: welke kabeldikte voor accu>startmotor?
Tja een perstang heb ik niet, dus ik heb het gewoon met het binnenste hoekje van een waterpomptang gedaan (hefboom, meeste druk)
Ik kan de diameter van de oude kabel wel meten, maar een nieuwe koop je dan weer in mm2 (kwadraatmillimeter ofzoiets?)
Ik dacht als iemand dat uit zijn hoofd weet, net zo makkelijk
Ik kan de diameter van de oude kabel wel meten, maar een nieuwe koop je dan weer in mm2 (kwadraatmillimeter ofzoiets?)
Ik dacht als iemand dat uit zijn hoofd weet, net zo makkelijk
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6360
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: welke kabeldikte voor accu>startmotor?
Dat zit idd niet erg vast, kabel eruit en dan in de bankschroef zetten , een stalen pen midden in de kabel jassen vanuit het open einde en dan net zo lang van pen wisselen tot het er strak in zit en vervolgens met tin vol laten lopen, maar nooit s39 gebruiken anders rot de kabel met een paar jaar compleet door, aan de werkbank gaat het allemaal net even makkelijker.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!