Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Bericht door blokkever » di jul 09, 2013 12:40 pm

AirBus schreef:De onderste draadeind van de schokbreker wat afgebroken door het gewicht... (uit de draagarm) Lag dus niet aan de delen van Red9 zelf...

Bij een Red9 is dat toch de bedoeling dat het gewicht op dit punt komt te staan?
I.m.o. is de Red9 dan wel de oorzaak van de breuk, dat ophangpunt is nooit bedoeld om zoveel gewicht te dragen.

Gebruikersavatar
Remon T2A
Luchtgekoeld
Berichten: 2446
Lid geworden op: wo jun 09, 2010 19:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Apeldoorn

Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Bericht door Remon T2A » wo jul 10, 2013 7:05 am

blokkever schreef:
AirBus schreef:De onderste draadeind van de schokbreker wat afgebroken door het gewicht... (uit de draagarm) Lag dus niet aan de delen van Red9 zelf...

Bij een Red9 is dat toch de bedoeling dat het gewicht op dit punt komt te staan?
I.m.o. is de Red9 dan wel de oorzaak van de breuk, dat ophangpunt is nooit bedoeld om zoveel gewicht te dragen.


Dit is dan ook de rede dan ik voor een Wishbone ben gegaan. Normaal wordt het gewicht verdeelt over de torsiestaven en dempt de schokbreker en zijn die boutjes genoeg maar nu staat daar el het gewicht op...
Groeten, Remon.

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Bericht door jerupke » vr jul 12, 2013 16:09 pm

Dat is inderdaad ook altijd mijn bezwaar tegen deze constructie geweest. Maar (t.n.t) nog nooit een voorbeeld gezien waar het mis is gegaan. Ik zou graag eens wat detailfotos zien. Hoeft overigens nog steeds niet de 'schuld" van de red9 te zijn. In de beschrijving staat dat deze bout regelmatig goed gecontroleerd en gesmeerd moet worden...
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Bericht door Airtime » do okt 17, 2013 13:14 pm

Nieuwe dropped spindels van Vintage Autohaus en Serial Kombi uit Frankrijk:

[youtube]rdJ4yUaT5HQ[/youtube]

Afbeelding

Als ik het goed heb begrepen zijn ze niet verlast, heb je hier geen speciale fuseekogels voor nodig en verlagen ze 6cm.
Easy!

vw_speedsterke
Beginner
Berichten: 64
Lid geworden op: vr sep 17, 2010 20:50 pm
Bouwjaar Bus: 1967

Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Bericht door vw_speedsterke » do jan 30, 2014 19:07 pm

straetekloot schreef:min bus is verlaagd met verlagde spindels en een red9 kit

kun je hier een foto van posten? heb onder mijn spijl een t2a as met verlaagde spindels en overweeg een red9kit te plaatsen van 2"-4". zou het resultaat wel eens willen zien

deNIELSon
Luchtgekoeld
Berichten: 1061
Lid geworden op: wo sep 08, 2010 20:57 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Den Haag/Scheveningen

Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Bericht door deNIELSon » do jan 30, 2014 20:05 pm

http://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php? ... &start=645

Of earlybay staat ook ergens een A'tje met dezelfde setup, via de zoekfunctie zal die daar vast naar voren komen.
Bus laten bekleden, stuur maar PB voor info!

Gebruikersavatar
Jelle T2AB
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: ma apr 21, 2014 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Kalmthout

Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Bericht door Jelle T2AB » do jun 12, 2014 5:36 am

Vannacht "eventjes" 62 pagina's doorgelezen. Leuk om de gehele historie van het verlagen en dropped spindels red 9 enz ....

De reden dat ik hier ben beginnen lezen is dat ik een set van Kieft en klok op de kop heb kunnen tikken (met behoud van men eigen spindels) (T2AB 1972 met de M12 bouten door de remklauwen) => http://www.volksprojects.nl/a-27386759/ ... noramabus/

Mijn vraag was eig hoe deze gemonteerd zouden worden. Door het omdraaien van de fusee's snap ik nu. En wat de verschillen waren met andere dropped spindels.

Ik weet dat Kieft en klok dezelfde set verkoopt als volksprojects. Met omgedraaide en uitgefreesde spindels.
Ik heb ook nog een set gevonden waar de astapplaat nieuw is gegoten met een verhoogde astap.

Ik heb de set van K&K nu dus ga het hier in het begin mee proberen.
Zijn er ondertussen mensen die hier ervaringen mee hebben?

Alvast bedankt. Jel
I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Dropped spindels of foksy? (verlagen van de bus)

Bericht door Briebelbus » do jul 25, 2019 10:31 am

In de schatkamer staat een bericht met een dooie link naar een pdf en excel bestand. Is dat nog ergens beschikbaar :?:

(Url: viewtopic.php?f=8&t=8425&hilit=Het+verl ... de+bus#top )

Eigenlijk komt het voor mij neer op het volgende: ik wil ooit eens gaan verlagen met spindels, maar de website die ze ooit verkocht lijkt niet meer te bestaan.

En ik wil weten als ik dat gebruik hoeveel de verlaging wordt, of ik dan met mijn Koni’s kan blijven werken en of de bandenmaat wijzigt.

Dus ik zocht info zodat ik mij kan inlezen.



Gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Plaats reactie