Hallo,
Ik heb bij mijn bus de rembekrachtiger vervangen omdat het rempedaal bleef hangen en ik hem er echt doorheen moest trappen. Na hoop speurwerk op het forum maar een nieuwe bekrachtiger gemonteerd.
Nu doet een ander probleem zit aan. Er zit een lek tussen de rembekrachtiger en de hoofdremcillinder. Bij stationer draaiende motor hoor je hem zuigen. En met rijden ploft en knalt hij bij het remmen.
Morgen ga ik het nogmaals losmaken om het te bekijken.
Maar klopt het dat de rembekrachtiger en de hoofdremcillinder KOUD tegen elkaar aan zitten?
En mag je er evt vloeibare pakking tussen doen om het lekken op te lossen?
Groet Tim
Vacuüm lek bij rembekrachtiger
- Tim
- Actief Lid
- Berichten: 162
- Lid geworden op: wo jan 06, 2010 21:33 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: wassenaar
Vacuüm lek bij rembekrachtiger
Greetz Tim
T2b 1977 I'ts rolling again
Seat Leon 2.0 2005
T2b 1977 I'ts rolling again
Seat Leon 2.0 2005
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Vacuüm lek bij rembekrachtiger
Er hoort een rubber afdichting tussen de hoofdremcilinder en de rembekrachtiger.
In de hoofdremcilinder zit een groef en origineel zit hier een rubber ring in met een rechthoekige doosnede.
Gebruik van vloeibare pakking zou niet nodig moeten zijn maar is mogelijk wel een noodoplossing.
In de hoofdremcilinder zit een groef en origineel zit hier een rubber ring in met een rechthoekige doosnede.
Gebruik van vloeibare pakking zou niet nodig moeten zijn maar is mogelijk wel een noodoplossing.