Motor T2 defect door ZUUR??

Gebruikersavatar
eelke
Luchtgekoeld
Berichten: 2057
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Arnhem

Re: Motor T2 defect door ZUUR??

Bericht door eelke » di feb 06, 2018 17:08 pm

En waarom loopt er dan 1 cilinder warm?
Dat heeft niks met.zuur te maken...

Waar is hij gereviseerd, particulier of een bedrijf?
hoe???

BertM
Nieuweling
Berichten: 12
Lid geworden op: zo aug 21, 2011 11:46 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Prov.Groningen

Re: Motor T2 defect door ZUUR??

Bericht door BertM » di feb 06, 2018 20:41 pm

Ik heb inmiddels contact gelegd met een gerenommeerd specialist in NL. (K)
Ik hoop dat die er iets van kan zeggen.
Inderdaad lijkt me zuur dat ook de carb sporen moet hebben.
Olie was vers na een revisie (sep. 2017) en hierover zijn geen opmerkingen gemaakt
En ervaren mensen genoeg. Deze revisiemonteur heeft een goede naam en doet het al jaren en ook op een hoog nivo. Daarom moet er ook een uitsluitsel komen van iemand die een gevestigde naam heeft in NL.

Maar dubbel in deze is dat er wel mensen zijn die uit mss jaloezie zoiets kunnen doen. Vorig jaar ben ik een T2 kwijtgeraakt door diefstal.

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Motor T2 defect door ZUUR??

Bericht door blokkever » di feb 06, 2018 22:59 pm

Dan nog zou er ook schade aan carburateur en inlaatspruitstuk zichtbaar moeten zijn.
Dat er verse olie in is gegaan na revisie snap ik, maar deze olie zou wel verdund kunnen zijn met benzine door een lekkende benzinepomp b.v.

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Motor T2 defect door ZUUR??

Bericht door hanhoo » vr feb 09, 2018 18:01 pm

Ik heb de foto nog eens bekeken en wat voor mij schittert van afwezigheid is elke vorm van olie. Het lijkt alsof de zuiger/cilinder geen of onvoldoende smering heeft gehad. Wat blokkever schrijft kan prima de oorzaak zijn: benzine pomp die lekt in de olie. Of een andere oorzaak waarbij benzine in de verbrandingskamer blijft staan (lekkende carburateur open klep). Het verklaart in ieder geval de vastgelopen cilinder en de roestvorming. Maak een cilinderbus met benzine maar eens helemaal vetvrij en laat hem een nachtje buiten staan: roest.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
eelke
Luchtgekoeld
Berichten: 2057
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Arnhem

Re: Motor T2 defect door ZUUR??

Bericht door eelke » di apr 24, 2018 19:10 pm

Is hier al bekend wat het was?
Was het echt zuur?
hoe???

Plaats reactie