Uitstoot Co te hoog, GE
Re: Uitstoot Co te hoog, GE
Hij is 4 jaar geleden gereviseerd dus dat zou wel erg snel zijn.
De inlaat is afgedopt, anders valt ie stil. Overigens gaat ie wel beroerd lopen als ik de EGR afkoppel.
Versleten zuigerveren moeten leiden tot olieverbruik en dat is niet zo. Hij verbruikt vrijwel niets.
De inlaat is afgedopt, anders valt ie stil. Overigens gaat ie wel beroerd lopen als ik de EGR afkoppel.
Versleten zuigerveren moeten leiden tot olieverbruik en dat is niet zo. Hij verbruikt vrijwel niets.
Re: Uitstoot Co te hoog, GE
Wat trouwens ook nog kan is dat de EGR valve kapot is. Volgens mij moet die sluiten bij stationair? Als ie open blijft kan dat leiden tot extra CO omdat het niet verbrand bij lage toeren.
Iemand enig idee of de EGR vavle bij de GE motor ook zou moeten sluiten bij stationair?
Iemand enig idee of de EGR vavle bij de GE motor ook zou moeten sluiten bij stationair?
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Uitstoot Co te hoog, GE
Mijn kennis houdt hier op. Blokkever is hier meer bedreven in dan ik.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
-
- Nieuweling
- Berichten: 23
- Lid geworden op: do feb 16, 2017 18:11 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
Re: Uitstoot Co te hoog, GE
Ik heb HR het laten doen, icm een 123 ontsteking.
Hier staat iets beschreven : http://web.archive.org/web/200304221504 ... ljetd.html
Misschien heb je er iets aan
Hier staat iets beschreven : http://web.archive.org/web/200304221504 ... ljetd.html
Misschien heb je er iets aan
Re: Uitstoot Co te hoog, GE
Inmiddels met busbrothers gesproken, ik laat hen de afstelling doen. HR is te ver.
Hoge Co waarde met carterontluchting vonden ze niet zo boeiend, wel zonder van 0,2%. Dat is veel te laag en zelfs schadelijk. Verder kan de egr klep verstopt zitten waardoor ie niet sluit bij stationair.
Apk zou zonder egr moeten gebeuren overigens, is uiteindelijk ook gedaan, maar dan weten jullie dat.
Vanaf volgende week wordt ie afgesteld. Ik ben benieuwd. Duimen
Hoge Co waarde met carterontluchting vonden ze niet zo boeiend, wel zonder van 0,2%. Dat is veel te laag en zelfs schadelijk. Verder kan de egr klep verstopt zitten waardoor ie niet sluit bij stationair.
Apk zou zonder egr moeten gebeuren overigens, is uiteindelijk ook gedaan, maar dan weten jullie dat.
Vanaf volgende week wordt ie afgesteld. Ik ben benieuwd. Duimen
-
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
Re: Uitstoot Co te hoog, GE
Gaat denk ik helemaal goed komen.
-
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
- Bouwjaar Bus: 1967
- Locatie: Leusden
Re: Uitstoot Co te hoog, GE
Tip: goede afspraken maken over de prijs, dat kan een onaangename verrassing voorkomen.Cali schreef: ↑ma apr 23, 2018 22:00 pmInmiddels met busbrothers gesproken, ik laat hen de afstelling doen. HR is te ver.
Hoge Co waarde met carterontluchting vonden ze niet zo boeiend, wel zonder van 0,2%. Dat is veel te laag en zelfs schadelijk. Verder kan de egr klep verstopt zitten waardoor ie niet sluit bij stationair.
Apk zou zonder egr moeten gebeuren overigens, is uiteindelijk ook gedaan, maar dan weten jullie dat.
Vanaf volgende week wordt ie afgesteld. Ik ben benieuwd. Duimen
Dus.
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Uitstoot Co te hoog, GE
Van het EGR systeem weet ik niet zo veel.hanhoo schreef:Mijn kennis houdt hier op. Blokkever is hier meer bedreven in dan ik.
Ik weet wel dat het er bij mijn bus is af gesloopt door een vorige eigenaar.
De opening op de verzameldoos is simpel afgesloten met een blindflens (lees: originele flens is dicht gelast), en de uitlaat plus kachelpotten zijn vervangen door EU versies.
Als ik jou was zou ik overwegen hetzelfde te doen, het EGR systeem heeft niet het eeuwige leven en de kans op storingen wordt een stukje kleiner.
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Re: Uitstoot Co te hoog, GE
Ik heb aangegeven dat ze hem alleen afstellen, bij andere dingen moeten ze bellen. Zal wel goedkomen dan toch?
Wat bedoel je met de verzameldoos blokkever? Dat deel van de inlaat of juist van de uitlaat?
Ik heb ook een Europese uitlaat erop gezet. De Amerikaanse was zo lek als een mandje.
Wat bedoel je met de verzameldoos blokkever? Dat deel van de inlaat of juist van de uitlaat?
Ik heb ook een Europese uitlaat erop gezet. De Amerikaanse was zo lek als een mandje.
-
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
Re: Uitstoot Co te hoog, GE
Bij mijn bus is net als die van Blokkever het EGR-systeem bij de vorige eigenaar eraf gehaald, de zaken afgesloten en voorzien van EU kachelpotten.blokkever schreef: ↑di apr 24, 2018 18:13 pmVan het EGR systeem weet ik niet zo veel.hanhoo schreef:Mijn kennis houdt hier op. Blokkever is hier meer bedreven in dan ik.
Ik weet wel dat het er bij mijn bus is af gesloopt door een vorige eigenaar.
De opening op de verzameldoos is simpel afgesloten met een blindflens (lees: originele flens is dicht gelast), en de uitlaat plus kachelpotten zijn vervangen door EU versies.
Als ik jou was zou ik overwegen hetzelfde te doen, het EGR systeem heeft niet het eeuwige leven en de kans op storingen wordt een stukje kleiner.
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
-
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
Re: Uitstoot Co te hoog, GE
Deze week is mijn bus voor een beurt geweest met APK. Weer voor 2 jaar goedgekeurd en rijdt als een tierelier.Ook CO uitstoot dus goed.
Re: Uitstoot Co te hoog, GE
Mooi zo! Zoals het hoort te gaan.
Moet toch ergens iets goed mis zijn bij mij. 4 jaar geleden gereviseerd, geen olieverbruik, rijdt goed en toch blijkbaar een hoge druk uit het carter. Zonder carterontluchting loopt ie weer heel erg slecht, ook vreemd lijkt mij. Misschien trekt ie daar toch valse lucht uit, of kapotte luchthoeveelheidsmeter.
Zit er bij een type4 motor eigenlijk een drukregelaar op de carterontluchting? Wellicht dat die kapot is?
Of de egr eraf gehaald is na revisie weet ik eigenlijk niet. Laat ik ook ff checken.
Een hoop vragen. Volgende week weet ik meer in elk geval
Moet toch ergens iets goed mis zijn bij mij. 4 jaar geleden gereviseerd, geen olieverbruik, rijdt goed en toch blijkbaar een hoge druk uit het carter. Zonder carterontluchting loopt ie weer heel erg slecht, ook vreemd lijkt mij. Misschien trekt ie daar toch valse lucht uit, of kapotte luchthoeveelheidsmeter.
Zit er bij een type4 motor eigenlijk een drukregelaar op de carterontluchting? Wellicht dat die kapot is?
Of de egr eraf gehaald is na revisie weet ik eigenlijk niet. Laat ik ook ff checken.
Een hoop vragen. Volgende week weet ik meer in elk geval
-
- Actief Lid
- Berichten: 377
- Lid geworden op: za aug 06, 2016 18:45 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
Re: Uitstoot Co te hoog, GE
Mocht het door een defecte EGR komen, kan je die er volgens mij vanaf laten en de aansluitingen afdoppen. Bij mij heeft er vroeger ook een EGR opgezeten, gezien bouwjaar en EGR connector aan de kabelboom, maar na plaatsen van een revisie motor niet meer gemonteerd.
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Uitstoot Co te hoog, GE
Ik praat even uit mijn tijd van de jaren 80 BMW: met de carterontluchting los, zoog hij juist valse lucht aan en ging hij beroerd rot lopen.Cali schreef: ↑do apr 26, 2018 21:14 pmMooi zo! Zoals het hoort te gaan.
Moet toch ergens iets goed mis zijn bij mij. 4 jaar geleden gereviseerd, geen olieverbruik, rijdt goed en toch blijkbaar een hoge druk uit het carter. Zonder carterontluchting loopt ie weer heel erg slecht, ook vreemd lijkt mij. Misschien trekt ie daar toch valse lucht uit, of kapotte luchthoeveelheidsmeter.
Zit er bij een type4 motor eigenlijk een drukregelaar op de carterontluchting? Wellicht dat die kapot is?
Of de egr eraf gehaald is na revisie weet ik eigenlijk niet. Laat ik ook ff checken.
Een hoop vragen. Volgende week weet ik meer in elk geval
Misschien heb je hier wat aan: http://www.ratwell.com/technical/VacuumHoses.html
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
Re: Uitstoot Co te hoog, GE
Inmiddels nagekeken. Het bleek inderdaad de afstelling te zijn in combinatie met wat slangetjes die verkeerd zaten en soms valse lucht hapten. Verder moesten de kleppen gesteld worden. Motor is in prima conditie.