Type 4 motor met injectie co te laag

Plaats reactie
Vincent1981
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: vr mei 11, 2018 20:38 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Type 4 motor met injectie co te laag

Bericht door Vincent1981 » vr mei 11, 2018 20:55 pm

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met de injectie op mn GE blok.
Ik krijg de c.o. niet hoger dan 1%.
De motor loopt dan ook niet goed.
Er is geen vacuüm lekkage en de brandstofdruk is goed.
De injectoren zijn nieuw dus dat is ook uitgesloten.
Nu vermoed ik dat de luchtmassameter niet goed meet.
Ik heb deze al schoon gemaakt en ingespoten met contactspray.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Of heeft iemand een luchtmassameter liggen die ik zou kunnen gebruiken om het uit te sluiten.(liefst in zuid-holland)

Gebruikersavatar
Cali
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di dec 13, 2011 21:22 pm
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Type 4 motor met injectie co te laag

Bericht door Cali » zo mei 13, 2018 22:35 pm

Klinkt als een valse lucht probleem, alle slangen al een keer gechecked of vervangen?
Luchtmassameter een keer mee geprutst? Afstellen ervan werkte bij mij goed.
Verder alle slangetjes goed aangesloten? Die van de benzinedrukregelaar ook op vacuüm juist aangesloten?
Laatst gewijzigd door Cali op zo mei 13, 2018 22:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Type 4 motor met injectie co te laag

Bericht door fahtal » zo mei 13, 2018 22:38 pm

Mijn injectie liep niet meer stationair... vasle lucht... man wat zitten er veel vacuüm slangetjes op zo'n motor... dus check dubbel check. Heeft mij een boel tijd gekost
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Vincent1981
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: vr mei 11, 2018 20:38 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: Type 4 motor met injectie co te laag

Bericht door Vincent1981 » ma mei 14, 2018 5:58 am

Heb de vacuüm met rookmachine getest.
Daar kwam 1 lekkage uit van het egr mechanisme op het luchthuis.
Het egr mechanisme heb ik eraf gehaald en afgedopt maar dat betekende geen verbetering.
Zit er sterk aan te denken om over te stappen op carburateurs.

Vincent1981
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: vr mei 11, 2018 20:38 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: Type 4 motor met injectie co te laag

Bericht door Vincent1981 » ma mei 14, 2018 5:59 am

Heb de vacuüm met rookmachine getest.
Daar kwam 1 lekkage uit van het egr mechanisme op het luchthuis.
Het egr mechanisme heb ik eraf gehaald en afgedopt maar dat betekende geen verbetering.
Zit er sterk aan te denken om over te stappen op carburateurs.

Vincent1981
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: vr mei 11, 2018 20:38 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: Type 4 motor met injectie co te laag

Bericht door Vincent1981 » ma mei 14, 2018 6:43 am

Cali schreef:
zo mei 13, 2018 22:35 pm
Klinkt als een valse lucht probleem, alle slangen al een keer gechecked of vervangen?
Luchtmassameter een keer mee geprutst? Afstellen ervan werkte bij mij goed.
Verder alle slangetjes goed aangesloten? Die van de benzinedrukregelaar ook op vacuüm juist aangesloten?

Kan de luchtmassameter afgesteld worden?
Hoe gaat dat in zn werk dan?

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Type 4 motor met injectie co te laag

Bericht door fahtal » ma mei 14, 2018 7:35 am

Ik heb een lucht massa meter liggen. Maar in de buurt van deventer...
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Cali
Actief Lid
Berichten: 377
Lid geworden op: di dec 13, 2011 21:22 pm
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Type 4 motor met injectie co te laag

Bericht door Cali » ma mei 14, 2018 18:48 pm

Waarschijnlijk je luchtmassameter ja. Carburateur geeft alleen maar meer problemen qua afstellen. Injectie is prima, als ie maar een keer goed afgesteld is, daarna kan ie het zelf bijregelen. Carburateur kan dat niet. Zeker als je vorige eigenaar ermee heeft lopen kloten, moet je het afstellen. Afstelling kan eigenlijk alleen als je de uitlaatgassen kan meten. Is een precies werkje, moet je door een specialist laten doen. Tenzij je de apparatuur hebt, maar dat is duurder in de aankoop dan laten doen. Heb ik bij busbrothers laten doen vorige week.

Afstellen moet in elk geval door de meter open te maken. Dat zwarte klepje moet er dan af. Daar zitten twee schroefjes, een voor de positie van de luchtklep en de andere voor de sterkte van de veer. Zoals gezegd luistert dat heel nauw.

Vincent1981
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: vr mei 11, 2018 20:38 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: Type 4 motor met injectie co te laag

Bericht door Vincent1981 » di mei 15, 2018 5:42 am

Bedankt voor de tips.
Ik zal vanavond alles nog eens checken en anders wat tests doen aan de viergastester.

Vincent1981
Nieuweling
Berichten: 6
Lid geworden op: vr mei 11, 2018 20:38 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: Type 4 motor met injectie co te laag

Bericht door Vincent1981 » do mei 17, 2018 12:45 pm

Heb alles nog eens gecheckt maar niets gevonden.
Heb nu een afspraak bij busbrothers gemaakt om de luchtmassameter af te laten stellen.
Hoop dat dat het is en dat ie op tijd klaar is voor Wanroij.

Plaats reactie