Cilinder en zuigers slijtage?

Plaats reactie
Yannvanh
Actief Lid
Berichten: 165
Lid geworden op: do apr 24, 2014 20:02 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Cilinder en zuigers slijtage?

Bericht door Yannvanh » di sep 17, 2019 15:01 pm

Hallo,
Ik ga van mijn 1600 blok een 1641 maken en nu heb ik mijn 1600 cilinders en zuigers afgenomen
Zijn deze eigenlijk nog te gebruiken in een ander blok of zijn ze te ver versleten?
Je ziet de overgang tussen het geboorde kruislinks patroon en het blinkend patroon
Van de zuigerveren. De overgang is echter bijna niet te voelen! De cilinders en zuigers zien er nog goed uit naar mijn mening dus daarom de vraag of ze nog een rondje mee kunnen.. bovenaan is wat koolstofaanslag maar ook
Dit lijkt me normaal?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als deze nog goed zijn dan bestel ik een nieuw setje zuigerveren en dan hou ik deze nog als reserve!
Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Cilinder en zuigers slijtage?

Bericht door blokkever » di sep 17, 2019 16:45 pm

Ik zou ze niet meer monteren, evt hun je ze laten honen en dan nieuwe zuigerveren monteren maar vaak weegt dat niet op tegen een nieuwe zuiger en cilinder set.

Gebruikersavatar
_ferry_
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: di mar 20, 2018 19:58 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Cilinder en zuigers slijtage?

Bericht door _ferry_ » wo sep 18, 2019 11:35 am

Eventueel 1 zuigerveer loshalen en in je cilinder plaatsen. Met behulp van de zuiger netjes recht er in drukken. En dan de ruimte opmeten van de kier. Dat mag iets van 0.4mm zijn???? (Exacte waarde weet ik niet)
Gezien de gladde wand denk ik dat ze wel tamelijk versleten zijn. Natuurlijk, je kan ze bewaren als je nog eens budget iets wil opbouwen.

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Cilinder en zuigers slijtage?

Bericht door hanhoo » wo sep 18, 2019 17:54 pm

Ik sluit me aan bij blokkever. Als er al een voelbare rand is, en je de hoonmerken niet meer kan vinden, dan is het de moeite niet ten opzichte van nieuw. Een setje zuigerveren kost al best wat en zitten bij een nieuwe set zuigers/cilinders inbegrepen.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Plaats reactie