Slecht starten na ca 14 dagen stil staan

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robinelse
Beginner
Berichten: 90
Lid geworden op: di mei 10, 2011 14:18 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Slecht starten na ca 14 dagen stil staan

Bericht door Robinelse » vr dec 06, 2019 17:59 pm

Hoi mede busfanaten,

Ik heb weer een vraag...

Mijn busje start en loopt heel goed, alleen als hij een tijdje stilgestaan heeft (vanaf ongeveer 2 weken) krijg ik hem maar lastig aan de praat en moet ik een hele poos starten voordat hij aanslaat, soms verzuipt hij daarbij waardoor het nog lastiger wordt.

Ik heb een T2a uit 1970 met standaard type 1 motor.

Ik hoor graag jullie ideeën om dit op te lossen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Robinelse op vr dec 06, 2019 17:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Slecht starten na ca 14 dagen stil staan

Bericht door old brumax » vr dec 06, 2019 18:37 pm

Hoe staat de choke afgesteld en wat doe je met starten of wat doe je juist niet, normaal is het 1 keer gas intrappen en vasthouden dan starten, slaat hij niet meteen na de eerste slag aan dan nog een keer pompen en weer gas op de plank vasthouden.En tja, als ik 2 weken met dit weer buiten gestaan heb loop ik ook niet meteen zo hard. ?:-))
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Robinelse
Beginner
Berichten: 90
Lid geworden op: di mei 10, 2011 14:18 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Re: Slecht starten na ca 14 dagen stil staan

Bericht door Robinelse » zo dec 08, 2019 13:25 pm

old brumax schreef:Hoe staat de choke afgesteld en wat doe je met starten of wat doe je juist niet, normaal is het 1 keer gas intrappen en vasthouden dan starten, slaat hij niet meteen na de eerste slag aan dan nog een keer pompen en weer gas op de plank vasthouden.En tja, als ik 2 weken met dit weer buiten gestaan heb loop ik ook niet meteen zo hard. ?:-))

Het is echt alleen na een tijdje stil staan.. wat bedoel je precies met chokeafstelling in dit geval? Choke werkt gewoon. En het maakt geen verschil of het warm of koud is buiten. Soms lijkt het wel even of hij bij aanslaat bij de eerste paar keer dat hij rond gaat en daarna duurt het dan dus een hele poos.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Slecht starten na ca 14 dagen stil staan

Bericht door old brumax » zo dec 08, 2019 15:30 pm

De chokeklep is verstelbaar,koud valt hij dicht en zodra het element warm word, en dat begint zodra hij op contact gezet word, gaat ie open, heb je dat wel eens bekeken of dat allemaal goed functioneerd?
En wat doe je tijdens het starten, je mag je gaspedaal niet bewegen nadat je hem hebt ingetrapt anders ga je hem verzuipen, iedere keer dat je het pedaal indrukt spuit er een straaltje benzine in de carb.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Robinelse
Beginner
Berichten: 90
Lid geworden op: di mei 10, 2011 14:18 pm
Bouwjaar Bus: 1970

Re: Slecht starten na ca 14 dagen stil staan

Bericht door Robinelse » zo dec 08, 2019 16:12 pm

old brumax schreef:De chokeklep is verstelbaar,koud valt hij dicht en zodra het element warm word, en dat begint zodra hij op contact gezet word, gaat ie open, heb je dat wel eens bekeken of dat allemaal goed functioneerd?
En wat doe je tijdens het starten, je mag je gaspedaal niet bewegen nadat je hem hebt ingetrapt anders ga je hem verzuipen, iedere keer dat je het pedaal indrukt spuit er een straaltje benzine in de carb.
In de chokeklep ga ik me verdiepen. En van dat gaspedaal, ik voor het starten trap ik hem twee keer in en dan als hij niet aanslaat pomp ik nog een paar keer, ik zal het eens op jouw manier proberen. Dank voor reactie!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Slecht starten na ca 14 dagen stil staan

Bericht door old brumax » zo dec 08, 2019 16:36 pm

Robinelse schreef:
zo dec 08, 2019 16:12 pm
old brumax schreef:De chokeklep is verstelbaar,koud valt hij dicht en zodra het element warm word, en dat begint zodra hij op contact gezet word, gaat ie open, heb je dat wel eens bekeken of dat allemaal goed functioneerd?
En wat doe je tijdens het starten, je mag je gaspedaal niet bewegen nadat je hem hebt ingetrapt anders ga je hem verzuipen, iedere keer dat je het pedaal indrukt spuit er een straaltje benzine in de carb.
In de chokeklep ga ik me verdiepen. En van dat gaspedaal, ik voor het starten trap ik hem twee keer in en dan als hij niet aanslaat pomp ik nog een paar keer, ik zal het eens op jouw manier proberen. Dank voor reactie!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als je dat rustig wil bekijken haal dan even de stroomdraad van de bobine anders word die gloeiend heet, niet vergeten om hem weer terug te steken anders gaat ie nog moeilijker starten. :mrgreen:
Ook de hoeveelheid benzine voor de accl. Inspuiting is instelbaar.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Plaats reactie