Cilinder 1 en 2 doen niet mee
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Cilinder 1 en 2 doen niet mee
Cilinder 1 en 2 doen zo goed als niks nadat we nieuwe cilinders en zuigers geplaatst hebben...
Wat kan dit zijn?
Gaat om een injectie blok, 2.0 liter
Cilinders en zuigers vervangen (alle 4) maar blijft slecht lopen.
Als je de kabels van de verdeler haalt van cilinder 1 of 2 gebeurt er zo goed als niks. Kan dit benzinetank zijn?
Vonkt prima, injectoren zijn gereinigd en er zit een reiniger in de tank.
Maar ze doen zo goed als niks, ontsteking is ook niet normaal te stellen, loopt prima op 15 graden voor, 7,5 voor bokt hij...
Geen vacuumlek meer (heeft al 20 bussen remreiniger gekost...)
Wie weet er raad?
Wat kan dit zijn?
Gaat om een injectie blok, 2.0 liter
Cilinders en zuigers vervangen (alle 4) maar blijft slecht lopen.
Als je de kabels van de verdeler haalt van cilinder 1 of 2 gebeurt er zo goed als niks. Kan dit benzinetank zijn?
Vonkt prima, injectoren zijn gereinigd en er zit een reiniger in de tank.
Maar ze doen zo goed als niks, ontsteking is ook niet normaal te stellen, loopt prima op 15 graden voor, 7,5 voor bokt hij...
Geen vacuumlek meer (heeft al 20 bussen remreiniger gekost...)
Wie weet er raad?
hoe???
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Cilinder 1 en 2 doen niet mee
Hoe is je compressie, heb je dat al gemeten.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2650
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: Cilinder 1 en 2 doen niet mee
Zitten de bougiekabels wel in de juiste volgorde (1 en 2 niet verwisseld?)
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Cilinder 1 en 2 doen niet mee
En zitten de zuigerveren er goed in (niet alle openingen boven elkaar, maar verspringend)? Koppakking goed gemonteerd?
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- wouthwortel
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
- Locatie: overbetuwe
Re: Cilinder 1 en 2 doen niet mee
Niet leuk voor de buren, maar haal de einddemper er eens af en start hem weer.
Dan zie je snel genoeg of er (onverbrande) benzine uit komt.
Dan werken de injectoren dus wel, maar de ontsteking niet.
werken deze injectoren op 9 volt?? Dan kun je iedere injector handmatig laten functioneren mbv zo'n hoekige batterij.
Verwissel de linker bougies met de rechter bougies.
En als die bougies zeiknat zijn, weet je ook dat de injectie werkt.
Zeker weten dat de klepspeling goed is?
Zitten de klepstoterstangen zeker weten in het gaatje van de klepstoter?? en niet ernaast?
Dan zie je snel genoeg of er (onverbrande) benzine uit komt.
Dan werken de injectoren dus wel, maar de ontsteking niet.
werken deze injectoren op 9 volt?? Dan kun je iedere injector handmatig laten functioneren mbv zo'n hoekige batterij.
Verwissel de linker bougies met de rechter bougies.
En als die bougies zeiknat zijn, weet je ook dat de injectie werkt.
Zeker weten dat de klepspeling goed is?
Zitten de klepstoterstangen zeker weten in het gaatje van de klepstoter?? en niet ernaast?
I am Wouth and I approve this message.
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: Cilinder 1 en 2 doen niet mee
Mooie tips! We gaan aan de hobby!
Maar eerst mijn schuifdak afstellen! Daar moet ik dinsdag de caravan mee ophalen!
Maar eerst mijn schuifdak afstellen! Daar moet ik dinsdag de caravan mee ophalen!
hoe???
- eelke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Arnhem
Re: Cilinder 1 en 2 doen niet mee
Uch kuch, hij had nog een griptang op de retour leiding zitten...
hoe???
- mobiel70
- Luchtgekoeld
- Berichten: 3401
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
- Contacteer:
Re: Cilinder 1 en 2 doen niet mee
Tja, shit happens
hartelijke groet!
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
Johan.
Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Cilinder 1 en 2 doen niet mee
Maar waarom dan cil 1+2 dat begrijp ik nog steeds niet, zou met allemaal even goed of slecht moeten zijn.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10981
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Cilinder 1 en 2 doen niet mee
De druk is dan hoger bij 3 en 4?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige