Kijken of je dat element kan vervangen.loekie61 schreef: ↑vr okt 16, 2020 12:04 pmDie trapschijf zit er echt niet op bij de beide carburateurs. Voor zo ver kan ik met Fahtal meegaan, ik hoef het contact maar aan te zetten, dan staat er spanning op de chokes en gaan de kleppen ( na verloop van tijd ) verticaal staan. Het vreemde is, zoals gezegd, na een 15 tal minuten , valt de klep in de linkse klep vanzelf dicht ( dus horizontaal)
En jammer Fahtal, ik heb geen inspectieluik. ik moet een en ander controleren met een spiegeltje.
choke
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10980
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: choke
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: choke
De carbs zitten met een stang doorverbonden toch, is het niet zo dat 1 element alle 2 bedient , dan zou 1 element eruit kunnen maar die trapschijf blijf je nodig hebben op alle 2 volgens mij anders zit je dus met dit probleem.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Actief Lid
- Berichten: 263
- Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: margraten
Re: choke
Ik vrees dat dit de verkeerde zijn. Deze zijn een stuk kleiner in diameter., ik heb deze al eens in het verleden gekocht.
Dit zijn de originele chokes. Er is schijnbaar ook nog verschil in de twee, let maar op de nummers. (links en rechts)
Heb al verschillende sites bezoekt, of zijn hebben ze niet, of ze zijn niet meer op voorraad. Ik heb nog nergens de correcte chokes kunnen kopen.
De diameter van de chokes is 52mm
Dit zijn de originele chokes. Er is schijnbaar ook nog verschil in de twee, let maar op de nummers. (links en rechts)
Heb al verschillende sites bezoekt, of zijn hebben ze niet, of ze zijn niet meer op voorraad. Ik heb nog nergens de correcte chokes kunnen kopen.
De diameter van de chokes is 52mm
Re: choke
Wat ik mij kan herinneren uit mijn type 4 Solex tijd is dat ie een stationairomloopcircuit heeft, daardoor heb ik altijd gedacht dat ie stationair enkel op de linker carb liep.
Nu heb ik geen choke... wel zo makkelijk
Nu heb ik geen choke... wel zo makkelijk
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: choke
Sorry heb een denkfout gemaakt , de choke is niet gekoppeld maar de gaskleppen wel,
Er staat op de deksel toch L en R, vermoedelijk zijn de spiralen tegengesteld gewikkeld maar dat is een gokje van mij en zou alleen zo zijn als de elementen alle twee aan de buiten of binnenkant vd carb zitten.
Zit die trapschijf er nog wel op alle 2??
Er staat op de deksel toch L en R, vermoedelijk zijn de spiralen tegengesteld gewikkeld maar dat is een gokje van mij en zou alleen zo zijn als de elementen alle twee aan de buiten of binnenkant vd carb zitten.
Zit die trapschijf er nog wel op alle 2??
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: choke
Waar blijft die ene klep dan op hangen als de motor koud word, er moet toch iets zijn wat hem open houdt en wat die andere carb niet heeft?
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!
-
- Actief Lid
- Berichten: 263
- Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: margraten
Re: choke
tja, geen idee. Ik ben geen carburateur specialist natuurlijk.
Op de foto's kun je zien dat er geen trapschijf op zit en nooit heeft gezeten.
De choke elementen doen, naar mijn mening, gewoon hun werk.
Het is misschien een "mechanisch " probleem, na 15 minuten stilstand en contact af, gaat de chokeklep in de linkse carburateur plat (horizontaal.)
Op de foto's kun je zien dat er geen trapschijf op zit en nooit heeft gezeten.
De choke elementen doen, naar mijn mening, gewoon hun werk.
Het is misschien een "mechanisch " probleem, na 15 minuten stilstand en contact af, gaat de chokeklep in de linkse carburateur plat (horizontaal.)
-
- Actief Lid
- Berichten: 263
- Lid geworden op: di jun 24, 2014 18:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1972
- Locatie: margraten
Re: choke
De choke elementen zijn inderdaad verschillend, de spiralen zijn tegengesteld gewikkeld.
Dus als je de chokes wilt afstellen, moet het rechtse choke element naar links gedraaid worden, en het linkse element naar rechts gedraaid worden.
Als je ze strakker wilt zetten uiteraard.
Dus als je de chokes wilt afstellen, moet het rechtse choke element naar links gedraaid worden, en het linkse element naar rechts gedraaid worden.
Als je ze strakker wilt zetten uiteraard.