Slangetje luchtfilter

Plaats reactie
Kaatje82
Beginner
Berichten: 74
Lid geworden op: vr jun 21, 2019 18:31 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Slangetje luchtfilter

Bericht door Kaatje82 » vr aug 28, 2020 15:34 pm

Van de luchtfilter loopt er een slangetje naar het olievulpotje (waar is dat slangetje ook al weer precies voor?).
Nu gaat dat slangetje afwisselend aan de kant van het luchtfilter dan wel aan de kant van het olievulpotje steeds los.
Hoe zit dat slangetje bij jullie vast? Kan daar een klemmetje om, of moet ik een nieuw slangetje kopen wat beter klemt?

Afbeelding

Kaatje82
Beginner
Berichten: 74
Lid geworden op: vr jun 21, 2019 18:31 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Slangetje luchtfilter

Bericht door Kaatje82 » vr aug 28, 2020 15:37 pm

En dit is de andere kant vh slangetje


Afbeelding

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Slangetje luchtfilter

Bericht door old brumax » vr aug 28, 2020 16:29 pm

Kun je de filterpot niet zo draaien dat het slangetje klem zit maw dat hij er niet af kan schuiven, je kunt hem met 2 slangklemmen vastzetten maar bij mij zit ie er ook gewoon klem tussen zeg maar , het is de carterontluchting en is absoluut
noodzakelijk dat die er aan zit, er komt oliedamp uit welke in het luchtfilter opgezogen word door de motor, zou je hem eraf halen en dat tuitje dichtmaken dan zou de olie overal uitgeperst worden, dus desnoods een stuk nieuwe slang halen die iets langer is, moet wel oliebestendig zijn!!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Kaatje82
Beginner
Berichten: 74
Lid geworden op: vr jun 21, 2019 18:31 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Slangetje luchtfilter

Bericht door Kaatje82 » vr aug 28, 2020 20:22 pm

Oh ja, nu herinner het me weer. Is er ook al keer afgesprongen en toen was er wel wat olie rondgespetterd.
Het stomme is dat ik vorig jaar vier weken door bretagne gereden heb en vier weken door Wales en nergens last van heb gehad.
Maar goed, er is daarna van alles met de bus aan de hand geweest, dus ik denk dat alles wat meer schudt.
De luchtfilter zit natuurlijk maar met twee clipjes vast aan het plateautje, dat draait wel een btje.
Ik vroeg me af of het wel goed is om het heel “strak” Te hebben, dus een langer slangetje is wellicht een idee.

Plaats reactie