Krukas laten slijpen of een nieuwe?
Krukas laten slijpen of een nieuwe?
De krukas van mijn 1600, type 1 moet óf geslepen óf vervangen. Paruzzi heeft een standaard krukas van 260,-. Bij Ahnendorp BAS kan ik een geslepen krukas voor 250,- krijgen (daarbij ruil ik mijn eigen krukas bij hun in). Prijstechnisch komt het nagenoeg op hetzelfde neer en bij nieuw heb ik geen onder/overmaat. Dus lijkt de keus voor een nieuwe het meest logisch. Of zit er kwaliteitsverschil in de verschillende opties? Heeft iemand tips en/of ervaringen?
Wist niet dat ik het kon totdat ik het deed
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Krukas laten slijpen of een nieuwe?
Bij een geslepen krukas moet je naar dikkere lagers. Geziene het lage prijsverschil, zou ik voor nieuw gaan. Mijn ervaring met de standaard nieuwe krukassen op 1600cc motoren is prima.
Wel handig om je vliegwiel en nieuwe krukas op elkaar te laten balanceren. Dat kost de wereld niet en komt de levensduur ten goede.
Wel handig om je vliegwiel en nieuwe krukas op elkaar te laten balanceren. Dat kost de wereld niet en komt de levensduur ten goede.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- old brumax
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: arnhem
Re: Krukas laten slijpen of een nieuwe?
Of ook een nieuw vliegwiel er op, kun je gelijk gaan voor 6-8 paspennen wat een mooi beetje sterker is, kost ergens van 100 euro
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!
En zo blijft er altijd wat te wensen!