T2B 2.0 type4 motor omgebouwd naar vloeibare lpg injectie

DennisT2
Actief Lid
Berichten: 481
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 16:29 pm
Locatie: Utrecht

Re: T2B 2.0 type4 motor omgebouwd naar vloeibare lpg injectie

Bericht door DennisT2 » vr aug 26, 2022 23:05 pm

we zijn weer thuis, 5500 km. Centrale stuurstang bij Rome moeten vervangen vanwege stevige slijtage aan 1 kogel. Verder alles netjes, weinig olieverbruik en prima rijden bij hoge buitentemperaturen. Extra oliekoeler onder de bus met ventilator is wel echt heel fijn trouwens, dat scheelt enorm in olietemperatuur en daarmee ook betere oliedruk naar alle onderdelen die het nodig hebben. (Ik had vaak 130 graden bij heet weer en flinke belasting, en dan soms even laten afkoelen of rustig aan doen, nu met extra koeler kom ik op 110 als we echt heel stevig doorrijden bij 30+ graden buiten, bergop. Maar eigenlijk is dat incidenteel. Meestal rond 100 of er onder.
Ik ben best weleens kritisch op Paruzzi, maar in 2 dagen een stuurstang van Zeeland naar Rome bezorgen, is toch petje af, ook voor UPS. Heeft ons geen oponthoud gekost, en ik had er een stuurkogeltrekker bij besteld voor de zekerheid, dus het was een koud kunstje.

Nog even gekeken wat het verbruik op LPG nu is, er zit een afwijking van zo'n 10 procent tussen de km teller en de GPS, maar het is maar zo'n 2 procent op de teller die de tellerstand bij houdt tov GPS, over zo'n 300km gemeten. Daarmee kom ik dan toch op een LPG verbruik van 1 op 8 bij een snelheid van tussen de 100 en 110 op de GPS, nergens achter plakken, gewoon echt doorrijden. Dat is toch zeer netjes! Bij een AFR op mijn LC2 van zo'n 15-16 en ik heb geen idee of ik daarin kan kiezen in de software tussen benzine of LPG, maar dat getal krijg ik te zien en op benzine zit ik vaak op AFR rond 13.

Groeten,
Dennis

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: T2B 2.0 type4 motor omgebouwd naar vloeibare lpg injectie

Bericht door blokkever » vr aug 26, 2022 23:30 pm

Netjes!
Ik heb ook de LC-2, het is daarmee wel mogelijk om de AFR voor andere brandstoffen weer te geven.
Ik heb nog niet de moeite genomen om dat te programmeren.

Plaats reactie