Stuur opknappen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
erik_moust
Gevorderde
Berichten: 678
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Beuningen

Stuur opknappen

Bericht door erik_moust » ma okt 14, 2013 21:38 pm

Ik ben bezig in mijn bis het interieur en alles op te knappen.
Hier hoort natuurlijk ook een net stuur bij.
Mijn oude stuur had wat scheuren en afgebroken stukjes. Nu heb ik een ander stuur geregeld dat nog mooi heel is, maar de kleur is een beetje vervaagd. Dit steekt natuurlijk niet mooi af als mijn interieur straks weer helemaal netjes is.
Ik heb al het een en ander gezocht enzo en heb een aantal opties gezien. Nu vraag ik me af of jullie hier ook ervaringen meer hebben en wat jullie adviseren.

Zo heb ik gelezen dat je het stuur zelf kan spuiten gewoon met een busje Motip zwart. Ik heb hier alleen nog niks over gevonden of dit nu echt een langdurige oplossing is.

Er schijnt ook iemand te zijn die sturen opknapt? Maar heb dit meer gezien bij kever sturen en die zijn volgens mij van een ander materiaal.

Je kunt je stuur ook laten "dippen", heeft iemand dit al ooit eens zelf gedaan of laten doen?

Of zijn er nog meer opties?

Hoor het graag!

teletubbie
Lurker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo mar 21, 2010 21:00 pm

Re: Stuur opknappen

Bericht door teletubbie » wo okt 16, 2013 21:40 pm

Ik heb mijn stuur gerepareerd met milliput een twee component kneetmassa werkt perfect, moet je maar eens google daar vind je zeker wat over en anders via de mail kan ik je foto' sturen.

Gebruikersavatar
erik_moust
Gevorderde
Berichten: 678
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Beuningen

Re: Stuur opknappen

Bericht door erik_moust » wo okt 16, 2013 22:30 pm

Oke maar daarna heb je dus je stuur opnieuw van een fris kleurtje moeten voorzien.
Waar heb je dat dan gedaan?

Gebruikersavatar
Stuif
Luchtgekoeld
Berichten: 3899
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Maassluis

Re: Stuur opknappen

Bericht door Stuif » do okt 17, 2013 19:18 pm

Ik heb mijn stuur 2 jaar geleden wit gespoten met eerst een kunsstof primer, en daarna met witte spuitbus autolak en ziet er nog steeds prima uit :D
Lucht bevriest en kookt nooit

Gebruikersavatar
erik_moust
Gevorderde
Berichten: 678
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Beuningen

Re: Stuur opknappen

Bericht door erik_moust » vr okt 18, 2013 8:24 am

Super, als het bij jou 2 jaar houd dan is die spuitbus optie toch wel redelijk goed.
Heb nog wel een busje motip kunststof primer, dus dat wordt een busje zwart halen erbij halen :)

Diederik
Luchtgekoeld
Berichten: 6868
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Stuur opknappen

Bericht door Diederik » ma apr 21, 2014 20:23 pm

teletubbie schreef:Ik heb mijn stuur gerepareerd met milliput een twee component kneetmassa werkt perfect, moet je maar eens google daar vind je zeker wat over en anders via de mail kan ik je foto' sturen.


Zou je de foto's hier willen/kunnen posten?

Plaats reactie