montage bedbank

Plaats reactie
Gebruikersavatar
erik_moust
Gevorderde
Berichten: 678
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Beuningen

montage bedbank

Bericht door erik_moust » wo jan 08, 2014 21:05 pm

Ik heb vandaag eens zitten zoeken hoe het komt dat de steunen (die boven de motorruimte zitten zeg maar} van de bedbank niet gelijk lagen met de plaat/vloer boven de motorruimte.
Nu blijkt het dus zo te zijn dat origineel de westfalia slaapbank direct op de vloer van de bus staat en niet de houten ondervloer die er bij mij ingemaakt was waar de slaapbank op stond.
Ik zit er nu dus aan te denken om mijn nieuwe ondervloer dus ook niet onder de bedbank door te leggen zodat deze steunen gelijk gaan komen met de plaat/vloer boven de motorruimte.
Alleen nu zit ik me te bedenken hoe deze steunen dan daar vast gemaakt moeten worden. Er zitten bij mij geen gaten of iets dergelijks in die plaat/vloer. En ik durf daar ook niet zo goed te boren of lassen of iets dergelijks aangezien de benzinetank daar volgens mijn berekening precies onder ligt.
Heb helaas geen foto genomen voor een voorbeeld en mijn bank is er al uit maar misschien dat iemand anders hier zijn bevindingen/oplossing hiervoor kan beschrijven of laten zien met foto.
Kan hier zelf namelijk op forum niks over vinden.

dirkinbrabant
Gevorderde
Berichten: 861
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 0:05 am
Locatie: boxtel
Contacteer:

Re: montage bedbank

Bericht door dirkinbrabant » wo jan 08, 2014 22:41 pm

Slaapbank staat bij mij direct op de vloer. Steunen aan de bovenkant zitten bij mij vast met een flinke dikke maar korte parker. Er is nog wel ruimte tussen de tank en de plaat/vloer die ook over je motorruimte gaat: er zit nog een vlotter en ook de slangetjes van de tankontluchting lopen daar tussen vloer en tank. Lassen zou ik niet aanraden, maar voorzichtig boren zodat je niet doorschiet moet volgens mij kunnen.

Plaats reactie