Advies over 3 punts gordels achterin

Zaaf
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: ma aug 27, 2012 22:34 pm
Bouwjaar Bus: 1976

Advies over 3 punts gordels achterin

Bericht door Zaaf » di feb 18, 2014 22:10 pm

Hallo allen.

Tijd niet actief geweest op het forum vanwege gezinsuitbreiding. We hebben er een meisje bij en die schoonheid wil tot op heden nog niet makkelijk slapen 's nachts. Nou ja, mag het niet te hard zeggen maar het lijkt eindelijk iets beter te gaan....

Maar ik zal nu even to the point komen. Wij willen natuurlijk met onze 2 kinderen dit jaar met de bus weg. Ze moeten beide nog in een stoeltje zitten en daarom willen wij 3 puntsgordels achter in onze bus.
We hebben een Westfalia uitvoering. Wat kunnen wij het beste doen?

Ik heb het Gordels, gordels, gordels topic al meerdere keren doorgelezen maar blijf toch met vragen zitten.

- We willen de originaliteit van de bus zo min mogelijk aantasten en we willen de bus na het inbouwen van de gordels nog zo praktisch mogelijk kunnen gebruiken. Dan denk ik dus aan opbergruimte en de slaapbanken wat al niet meer?
- Zijn er inbouwsetjes (makkelijk klusje?) en/of is het beter om het te laten doen?
- Even ter verduidelijking, we willen twee 3 puntsgordels achterin de bus hebben.

Hier wat foto's ter verduidelijking hoe onze bus er van binnen uitziet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen,

groet,

Zaaf

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10963
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Advies over 3 punts gordels achterin

Bericht door fahtal » di feb 18, 2014 23:52 pm

Je kunt zelf gaan knutselen. Zoals ik heb gedaan. Stond dat niet in het topic?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: Advies over 3 punts gordels achterin

Bericht door Gliset » wo feb 19, 2014 8:39 am

Waldo van busbrothers verkoopt de steunen volgens mij ook los, dus dan zou je ze elders kunnen laten inbouwen of zelf kunnen inbouwen.
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
flippie
Actief Lid
Berichten: 383
Lid geworden op: ma jan 08, 2007 12:29 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Locatie: Helden, Limburg
Contacteer:

Re: Advies over 3 punts gordels achterin

Bericht door flippie » wo feb 19, 2014 10:35 am

Er bestaan ook kinderstoeltjes die alleen maar met heupgordel vastgezet hoeven te worden.
Dan hoef je dus geen gordelbevestiging boven te maken.
Die hebben een soort van poot aan de voorzijde die op de vloer steunt.
"Isofix" geloof ik, maar dat zal wel op te zoeken zijn....

Wij hebben er zo eentje, weet het merk zo even niet, maar hij zit goed stabiel vast in een heupgordel.
Bram

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: Advies over 3 punts gordels achterin

Bericht door Gliset » wo feb 19, 2014 10:58 am

flippie schreef:Er bestaan ook kinderstoeltjes die alleen maar met heupgordel vastgezet hoeven te worden.
Dan hoef je dus geen gordelbevestiging boven te maken.
Die hebben een soort van poot aan de voorzijde die op de vloer steunt.
"Isofix" geloof ik, maar dat zal wel op te zoeken zijn....

Wij hebben er zo eentje, weet het merk zo even niet, maar hij zit goed stabiel vast in een heupgordel.
Bram

Isofix vraagt bevestigingspunten aan de auto zelf, dus dat wordt ook zelf construeren. Wel is er voor de groep 1 stoeltjes (9 mnd tot 3 jaar) een veilige oplossing voor 2-punts gordels. Wij hebben zelf altijd een Romer King gehad, die toen wij hem kochten (10 jaar geleden :oops: ) ook expliciet geschikt was. Voor oudere kinderen (en jongere) moet je wel 3-punts hebben.
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
Robert Panobus
Gevorderde
Berichten: 506
Lid geworden op: do mei 03, 2007 10:59 am
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Breda

Re: Advies over 3 punts gordels achterin

Bericht door Robert Panobus » wo feb 19, 2014 14:38 pm

Flippie bedoelt denk ik de "easybase" van Maxi Cosi. Dat is een soort basisstation voor je maxicosi die met zowel een driepunts-, heupgordel als isofix is te monteren. Vervolgens klik je de maxicosi er makkelijk op en af. Wij hebben 'm ook voor 2 kinderen gebruikt toen ze nog in de maxcosie zaten. IDEAAL!! ook in de gewone auto (met isofix)

Afbeelding

Maar ook ik moet nu opzoek naar een goede combi tussen de westfaliakast aan de bestuurderszijde en de beugel van Waldo. Aan de andere zijde functioneert die al een paar jaar naar volle tevredenheid!
Er zijn twee soorten mensen op de wereld, mensen die hun zinnen afmaken en mensen di......

Gebruikersavatar
Flitz
Actief Lid
Berichten: 466
Lid geworden op: zo mei 14, 2006 20:19 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Oost Knollendam
Contacteer:

Re: Advies over 3 punts gordels achterin

Bericht door Flitz » wo feb 19, 2014 14:46 pm

bij mij paste de easybase niet in de bus, de poot was te kort
ik heb voor de kinderstoel de heupgordel en de romer stoel die met 2 en 3 punts gordel kan.
deze werkt perfect.
remon
En Nu Genieten....

Gebruikersavatar
Guytje
Actief Lid
Berichten: 295
Lid geworden op: di jul 17, 2012 10:56 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Delft

Re: Advies over 3 punts gordels achterin

Bericht door Guytje » wo feb 19, 2014 15:12 pm

ik heb het zelf gedaan...werkt perfect...kosten stukken lager dan Waldo en zit muurvast!!
tis gewoon niet zo moeilijk namelijk

Zaaf
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: ma aug 27, 2012 22:34 pm
Bouwjaar Bus: 1976

Re: Advies over 3 punts gordels achterin

Bericht door Zaaf » wo feb 19, 2014 22:04 pm

Bedankt voor jullie reacties.

We hebben als stoeltjes 1 maxicosie en 1 Romer King. Beide niet de nieuwste versie en beide zonder isofix. Heb ook heel even met de gedachte gespeeld om isofix in te bouwen maar dat heb ik heel snel laten varen.
In de T2 van mijn zwagert hebben we de Romer ooit een keer vastgemaakt met een heupgordel maar mijn vriendin werd daar toch niet heel erg blij van. In onze gewone auto zit de Romer ook gewoon in de 3 puntsgordel en ik moet zeggen dat dat ook het veiligst op mij overkomt, dus daar gaan we gewoon voor.

Bedankt voor de tip Gliset! Kent iemand misschien personen die de steunen los bij Waldo hebben gekocht? Guytje misschien....?
@ Guytje : bij het zelf inbouwen moet er natuurlijk ook gelast worden gok ik zo en wel de bevestigingspunten onder de bedbank, toch? Is het na het lassen helemaal appeltje/eitje....? :mrgreen:

Ik vind het leuk om zelf te klussen maar ik ken mijn beperkingen en daarbij gaat het natuurlijk vooral om de veiligheid van mijn kinderen zoals iemand al aangaf, dus het moet goed gebeuren.

Groeten,

Zaaf.

Gebruikersavatar
gerbenpool
Actief Lid
Berichten: 219
Lid geworden op: ma feb 28, 2011 8:17 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Advies over 3 punts gordels achterin

Bericht door gerbenpool » wo feb 19, 2014 22:59 pm

Wij hebben 2 3pintsgoldels achterin laten maken + 1 heupgordel. Ik had vandaag even foto's willen maken maar dat is er bij gebleven. De gordels zitten met blindklinknagels ( als ik die naam goed onthouden heb) vast. Achter de rugleuning zitten aan weerszijden staanders om het derde punt te creëeren. Dit hebben we bij Repro Westy laten doen en bevalt uitstekend. Mocht je foto's willen zien moet je het maar ff laten weten. Succes.
Eigenaar van twee schitterende t2b Westfalia's. Een expert ben ik nog niet maar leer stukje bij beetje.. Wacht maar af ;-).

Zaaf
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: ma aug 27, 2012 22:34 pm
Bouwjaar Bus: 1976

Re: Advies over 3 punts gordels achterin

Bericht door Zaaf » do feb 20, 2014 17:44 pm

Hoi Gerben,

als je wat foto's kan posten van hoe het er bij jou uitziet dan word ik heel blij. Dan krijg ik zeker een beter idee hoe ik dit aan ga pakken.

Groet,

Zaaf.

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Advies over 3 punts gordels achterin

Bericht door mobiel70 » za feb 22, 2014 0:12 am

hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Advies over 3 punts gordels achterin

Bericht door gijsv » za feb 22, 2014 7:58 am

Als je bus gordelvoorbereiding heeft schroef je het er zo in, was bij mij geval. Als ik bij jou op de foto kijk kan ik het niet goed zien maar het lijkt of ik de bevestigingspunten zo zie zitten.

Gebruikersavatar
gerbenpool
Actief Lid
Berichten: 219
Lid geworden op: ma feb 28, 2011 8:17 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Advies over 3 punts gordels achterin

Bericht door gerbenpool » do feb 27, 2014 0:07 am

Kijk u eens:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De bank ontbreekt op dit moment (die krijgt nieuwe kussens en bekleding) dus die moet je er even bij bedenken. Mocht je het live willen zien ben je van harte welkom in Groningen. Of even mailen voor de grote foto's.
Eigenaar van twee schitterende t2b Westfalia's. Een expert ben ik nog niet maar leer stukje bij beetje.. Wacht maar af ;-).

Zaaf
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: ma aug 27, 2012 22:34 pm
Bouwjaar Bus: 1976

Re: Advies over 3 punts gordels achterin

Bericht door Zaaf » do feb 27, 2014 15:53 pm

Bedankt voor de foto's Gerben, dit schept al weer een beter beeld. Wij hebben de kast ook aan dezelfde kant zitten maar op deze manier hoeft er dus niks door de kast heen.
Voor mijn gevoel moet de gordelbevestiging aan de zijkant wel wat meer naar achteren, of lijkt dat maar zo?
De leuning van de bank ligt naar mijn gevoel een stuk dieper en het hoogste bevestigingspunt van de gordels zitten toch altijd net achter of ter hoogte van de rugleuning in een auto?

Ik heb laatst ook nog even wat meer foto's genomen.

@mobiel70 : thanks, topic heb ik al meerdere malen doorgelezen.

Groet,

Zaaf.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie