Cabinehemel plaatsen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
erik_moust
Gevorderde
Berichten: 678
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Beuningen

Cabinehemel plaatsen

Bericht door erik_moust » di feb 18, 2014 22:32 pm

Ik ben vanavond even bezig geweest mijn nieuwe hemel te plaatsen. Gaat om een hemel die alleen boven de voorstoelen zit. (Voorruit tot b-stijl)
Heb hier een aantal vraagjes over.
De hemel is nu best gekreukt vanwege de manier van verpakking. Hij is in het midden omgevouwen geweest. Hoe krijg je deze vouwen eruit of trekt dit zelf weg als hij straks gespannen is?
Ik heb hem nu ter hoogte van de b-stijl geklemd, balijnen gespannen en losjes geklemt langs de vooruit. Moet deze straks langs voorruit gelijmd worden en daarns bij deuren onderklemrand duwen of eerst bij deuren en dan lijmen bij voorruit?


Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6357
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Cabinehemel plaatsen

Bericht door old brumax » wo feb 19, 2014 0:24 am

Dat maakt volgens mij niet zoveel uit waar je begint, als je kiest voor de voorruit eerst begin dan in het midden en werk zo naar de beide zijkanten zodat je ook in de breedte spant, zorg wel voor genoeg warmte dan is de stof mooi soepel en rekt ook op plaatsen waar dat nodig is, plak aan de rand en als je hebt sla er dan klemmetjes op(origineel)vervolgens kun je de zijkanten vastzetten en de rand wegwerken en, op die manier kun je mooi de eventuele plooien wegwerken maar dat alles staat en valt met warmte!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
erik_moust
Gevorderde
Berichten: 678
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Beuningen

Re: Cabinehemel plaatsen

Bericht door erik_moust » za mar 15, 2014 20:41 pm

Hemeltje zit erin. Al een tijd mee bezig geweest maar vandaag echt vast gelijmd. Hoe?? Nou ben begonnen met de kunststof strip waar de hemel aan genaaid zit, bij de B-stijl zeg maar onder de klemmen te klemmen.
Vervolgens om de voorruitrand geklemd. Kacheltje aan en vervolgens klemmen langs klemranden boven de deuren.
Zo een aantal keer steeds wat strakker gezet. Weekje laten rusten en steeds weer strakker.
Leken nog wat plooien in te komen, maar vandaag alles aan de voorkant gelijmd, Met goeie lijm kleeft het meteen vast en kun je het nog beter spannen dan met wasknijpers rond de rand. Ben best blij met het resultaat alleen achter links en rechts nog een kleine plooi maar die kan ik nog wel strakker gaan klemmen.
Zitten nog een beetje vouwtjes in van de verpakking maar die zullen na verloop van tijd wel wegtrekken hoop ik.
foto's volgen nog wel een keertje.

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6357
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Cabinehemel plaatsen

Bericht door old brumax » za mar 15, 2014 21:16 pm

Even de fohn van het vr... lenen sssssssssssssssst dan haal je de plooitjes zo weg.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Plaats reactie