Interieurlamp naast kast

Plaats reactie
Zaaf
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: ma aug 27, 2012 22:34 pm
Bouwjaar Bus: 1976

Interieurlamp naast kast

Bericht door Zaaf » do feb 27, 2014 21:31 pm

Ben ik weer.

Deze interieurlamp is er door de vorige eigenaar nieuw ingezet. Heb nooit meegekregen waarom maar denk dat ie de oude lamp niet meer aan de praat kreeg en deze volledig heeft vervangen.

Nu vroeg ik mij af of dit de originele lamp is maar ik weet vrij zeker dat dat niet het geval is. Daar ben ik achter gekomen omdat de vorige eigenaar het snoer nooit mooi heeft weggewerkt waardoor ik weer aan die lamp ben gaan knutselen en zag hoe die gemonteerd was.

Zoals je kan zien heeft ie er een beetje een warboel van gemaakt bij de aansluitingen. Hij had een nieuwe kabel getrokken van achteruit voor spanningstoevoer naar de lamp. Maar zoals ik het een beetje zie komt alle toevoer in de oude originele opzet gewoon van voren. Ik gok ergens vanuit het dakje boven de bestuurderscabine?

Nu zou ik het liefst terug willen naar het oude lampje maar dan moet ik eerst uitvogelen of er niets (teveel) verknipt is.

Dus heeft iemand zo'n origineel lampje voor het westfalia interieur nog te koop of zijn die dingen nog te krijgen?

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat dit lampje vaak kapot ging en dat ze vaak vervangen worden. Iemand ervaring mee?

Ik heb een Westfalia uit '76.

Groet,

Zaaf.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6357
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Interieurlamp naast kast

Bericht door old brumax » do feb 27, 2014 22:52 pm

In mijn bus heb ik indertijd dezelfde lamp geplaatst , toen gekocht in Schijndel.
die van jouw ziet er nog goed uit van mijn lamp is het plastic kapje compleet vergaan en verkruimelde gewoon.
Het is wel een redelijk zuinige lamp met tl lampjes erin de originele is wss nog met buis gloeilampen en gebruikt dan ook meer stroom, heb nog wel een lamp liggen maar heb geen idee of die origineel is, hij zat bij mij in het midden in de bus +/- 13-15 cm vierkant blanke kap en bruin ondergedeelte met plaats voor 2 buis-gloeilampen, heb nog wel ergens een foto volgens mij, moet ik voor aan het spitten of een nieuwe maken.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Zaaf
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: ma aug 27, 2012 22:34 pm
Bouwjaar Bus: 1976

Re: Interieurlamp naast kast

Bericht door Zaaf » za mar 01, 2014 22:31 pm

Ik vreesde al een beetje dat deze lamp veel zuiniger zou zijn dan de originele. Jammer dan, dan houd ik deze gewoon.

De kabel voor de stroomtoevoer loopt dus naar achteren maar ik moet 'em nog wegwerken en krijg dat niet makkelijk gedaan.
Het liefst laat ik 'em via de "goot" gaan waar de lamp ook gemonteerd zit, maar die goot is al snel afgedekt en ik kan er ook niet handig bij vanwege de kledingkast achter (Helsinki ;) ).
Zijn die smalle afdekplaatjes er eigenlijk makkelijk uit te halen? Ziet er namelijk nogal stevig uit, net of het ook vastgelijmd zit.

Wat is de beste manier om van het lampje stroom naar achteren (de accu) te trekken? Dwz, is er een kabelgoot aanwezig in de bus waar je kabels van voor naar achteren kan trekken? Waarschijnlijk wel toch, de lampen moeten ook van stroom voorzien worden....
Ik wil de kabel uiteraard zo mooi mogelijk wegwerken.

Groet,

Zaaf

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6357
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Interieurlamp naast kast

Bericht door old brumax » za mar 01, 2014 22:58 pm

Verlichting naar achter loopt onder de bus door. bij mij loopt de voeding voor de verlichting in het achterdeel volgens mij door de linker koker over de deur naar achter en dan naar het midden van het dak ongeveer waar de voorkant van de bank is, maar ik heb dus geen hefdak daar moet je dan voor -achter of aan de zijkanten iets bedenken voor verlichting, er zijn trouwens hele mooie ledspotjes (inbouw) die ook nog richtbaar zijn en nog minder stroom gebruiken ook.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Zaaf
Beginner
Berichten: 92
Lid geworden op: ma aug 27, 2012 22:34 pm
Bouwjaar Bus: 1976

Re: Interieurlamp naast kast

Bericht door Zaaf » zo mar 02, 2014 17:27 pm

Ik moet er gewoon even mee gaan knutselen, maar bedankt voor je input, maakt weer een hoop helder.

Groet,

Zaaf.

Plaats reactie