mijn standkachel plan.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
voetj
Beginner
Berichten: 83
Lid geworden op: ma aug 25, 2014 16:08 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: leerdam
Contacteer:

mijn standkachel plan.

Bericht door voetj » zo okt 26, 2014 11:05 am

Ik ben van plan een onderbouw gastank te plaatsen. onder me camper.
En ik wil een Truma E2400 kachel kopen die in Engeland een stuk goedkoper is dan in Nederland.
voor zo'n 720 euro.
en die kachel onder mijn bank/bed te plaatsen, daarna een duik naar onder de auto laat maken. en daar aan te sluiten op me kachelpijp die van halverwege onder de auto naar voren loopt naar mijn dashboard toe. En daar weer omhoog komt. Truma verwarmingspijpen zijn er in de diameters, 6.5 cm en 8.0 cm.

Iemand ervaring met zo'n kachelslang onder de auto door, met het hitte verlies ervan en zou ik hem wel of niet via het originele metalen slang delen laten lopen. Of zou ik de kachel pijp zoveel mogelijk uit een deel van achter naar voren trekken. En zou ik een geïsoleerde slang nodig hebben.?(dubbelwandig ) of omwikkeld met

De camper word alleen in de lente zomer en herfst gebruikt. Maar de kachel moet gaan zorgen voor een aangenaam klimaat in de avond uurtjes. En voor de ontwasseming.?

IK zou het leuk vinden om fotos van te zien van iemand die een soort gelijk systeem gemaakt heeft. om zijn ramen te ontwassemen/ en voor de kachel.

fijne zondag:)
Trotse eigenaar van www.campervoet.nl en www.retrobus.nl. het adres als je een Volkswagen camper wil huren van een liefhebber.

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: mijn standkachel plan.

Bericht door Briebelbus » zo okt 26, 2014 13:50 pm

Er is al een aantal malen iets geschreven over kachels/standkachels e.d. Een originele Eberspacher BA6 is ook gesitueerd in het standaard kachel systeem.

Afbeelding
Een situatie tekening van de BA6 onderbouw standkachel.

Ik weet dat er mensen zijn die in die centrale buis van de kachel een buisventilator hebben opgenomen:
Afbeelding

Een linkje naar iemand die dat gedaan heeft is deze:
[url]http://www.ventilator-kopen.nl/wp-content/uploads/2011/07/buisventilator.jpg[/img]
(helaas geen foto's ervan)

Daarnaast is er recentelijk een artikel opgedoken over het verbeteren van het standaard kachel systeem:
http://www.type2.com/library/heat/heatdum.html

Afbeelding
Standaard uitvoering

Afbeelding
Verbeterd/aangepast.

Conclusie: Er is voldoende geschreven over het kachel systeem en naar mijn idee kan je best jouw systeem baseren op het BA6 schema.

Daarnaast is het isoleren van de buizen en het gebruiken van dubbelwandige buizen nooit verkeerd.

succes iig

gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Plaats reactie