Oldtimerkeuring
- Geelbusje
- Nieuweling
- Berichten: 35
- Lid geworden op: zo aug 03, 2014 21:19 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Brecht (Belgie)
Oldtimerkeuring
Hoi busfanaten,
voor mij is dit de eerste post na al een hele tijd op het forum te lezen.
Een aantal maanden geleden hebben mijn vrouw en ik een 7-persoons vw busje gekocht uit 1971, een t2a dus.
Het busje is gekocht bij So-Cool in Etten-Leur waar ook al de nodige restauratie uitgevoerd: laswerk, spuiten, motor nazicht,... enz.
Het interieur wil ik zelf aanpakken, ook om het budget wat te besparen want het heeft al meer gekost dan verwacht.
Wat me echter zorgen baart is een doorgeroest gat onder de achterbank. Deze bevindt zich naast een bevestingingsplaats van deze achterbank. Gaat dit problemen geven bij een oldtimerkeuring in België?
Ik heb gehoord dat bij een keuring in Nederland je gewoon de banken er kan uit laten en dit geen problemen geeft. Er zijn geen banken dus heb je ook geen goede bevestiging nodig redeneren ze blijkbaar.
Weet iemand of dit in België ook gaat? Of is reparatie noodzakelijk?
Er zijn trouwens nog meer kleine gaten in de bodemplaat maar de kokers zijn allemaal nog hard.
De nodige vervangingen in de bodemplaat zullen ooit nog gebeuren maar ik wil deze nog even uitstellen en intussen toch met de bus kunnen rondrijden en genieten.
Hier is een foto:
voor mij is dit de eerste post na al een hele tijd op het forum te lezen.
Een aantal maanden geleden hebben mijn vrouw en ik een 7-persoons vw busje gekocht uit 1971, een t2a dus.
Het busje is gekocht bij So-Cool in Etten-Leur waar ook al de nodige restauratie uitgevoerd: laswerk, spuiten, motor nazicht,... enz.
Het interieur wil ik zelf aanpakken, ook om het budget wat te besparen want het heeft al meer gekost dan verwacht.
Wat me echter zorgen baart is een doorgeroest gat onder de achterbank. Deze bevindt zich naast een bevestingingsplaats van deze achterbank. Gaat dit problemen geven bij een oldtimerkeuring in België?
Ik heb gehoord dat bij een keuring in Nederland je gewoon de banken er kan uit laten en dit geen problemen geeft. Er zijn geen banken dus heb je ook geen goede bevestiging nodig redeneren ze blijkbaar.
Weet iemand of dit in België ook gaat? Of is reparatie noodzakelijk?
Er zijn trouwens nog meer kleine gaten in de bodemplaat maar de kokers zijn allemaal nog hard.
De nodige vervangingen in de bodemplaat zullen ooit nog gebeuren maar ik wil deze nog even uitstellen en intussen toch met de bus kunnen rondrijden en genieten.
Hier is een foto:
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10955
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: Oldtimerkeuring
Schoon maken verfen rubbermat erop en. Keuren.
Het belangrijks is dat het chassis hard is.
Het belangrijks is dat het chassis hard is.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
- Geelbusje
- Nieuweling
- Berichten: 35
- Lid geworden op: zo aug 03, 2014 21:19 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Brecht (Belgie)
Re: Oldtimerkeuring
We willen de bus zo snel mogelijk gaan inschrijven.
Dus eerst naar de douane en dan direct naar de keuring.
Als de banken geplaatst zijn in de bus zullen de beschadigingen van de bodem niet meer zichtbaar zijn lijkt me. Dan zullen ze er niet moeilijk over doen.
Het oplappen van de bodemplaat wil ik later gaan doen zodat ik mij niet moet haasten. We kunnen er mee rijden hé.
Dus eerst naar de douane en dan direct naar de keuring.
Als de banken geplaatst zijn in de bus zullen de beschadigingen van de bodem niet meer zichtbaar zijn lijkt me. Dan zullen ze er niet moeilijk over doen.
Het oplappen van de bodemplaat wil ik later gaan doen zodat ik mij niet moet haasten. We kunnen er mee rijden hé.
- fonzamundo
- Actief Lid
- Berichten: 118
- Lid geworden op: di jul 09, 2013 13:14 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: Brugge (BELGIE)
Re: Oldtimerkeuring
De keuring zal het inderdaad normaal gezien niet zien, maar of je er lang mee zou rondrijden dat is weer wat anders natuurlijk
Ik zou toch zo snel mogelijk dit punt aanpakken want als je achterzetel plots naar voren knalt (bv. door een noodstop) dan zal je pas blij zijn (en nog veel meer als er iemand op zat!)
Bodemplaat is toch wel een belangrijk stukje van een auto
Ik zou toch zo snel mogelijk dit punt aanpakken want als je achterzetel plots naar voren knalt (bv. door een noodstop) dan zal je pas blij zijn (en nog veel meer als er iemand op zat!)
Bodemplaat is toch wel een belangrijk stukje van een auto
- Geelbusje
- Nieuweling
- Berichten: 35
- Lid geworden op: zo aug 03, 2014 21:19 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Brecht (Belgie)
Re: Oldtimerkeuring
Hier heb je volkomen gelijk in.
Ik ben van plan de hele bodem te ontroesten en waar nodig stukken bodem te vervangen.
Dit zou ik zelf wel willen proberen maar heb dit nog nooit gedaan. Ken wel iemand die een Mig apparaat heeft liggen.Hij had dit gekocht voor wat laswerken aan zijn kever maar had hier ook geen ervaring mee. Het resultaat viel tegen en heeft het uiteindelijk maar door een ander laten doen.
Is er iemand die in de buurt van Antwerpen woont en me kan helpen met wat laswerken?
Ik ben van plan de hele bodem te ontroesten en waar nodig stukken bodem te vervangen.
Dit zou ik zelf wel willen proberen maar heb dit nog nooit gedaan. Ken wel iemand die een Mig apparaat heeft liggen.Hij had dit gekocht voor wat laswerken aan zijn kever maar had hier ook geen ervaring mee. Het resultaat viel tegen en heeft het uiteindelijk maar door een ander laten doen.
Is er iemand die in de buurt van Antwerpen woont en me kan helpen met wat laswerken?
- Humby
- Actief Lid
- Berichten: 383
- Lid geworden op: zo nov 09, 2008 15:58 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Hemiksem (België)
Re: Oldtimerkeuring
Hoor eens bij Koen ACR (http://www.automotiveclassicrepair.be)
Van waar ben je ergens uit het Antwerpse?
Aircoolec greetz,
Humby
Van waar ben je ergens uit het Antwerpse?
Aircoolec greetz,
Humby
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-25849.htm][IMG]http://www.vw-mplate.com/mplate2-25849.png[/IMG][/URL]
- hanhoo
- Luchtgekoeld
- Berichten: 6699
- Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Nerdwijk
Re: Oldtimerkeuring
Als je daar met APK hamertje gaat tikken, sla je voor wat ik kan zien die hele hoek weg. Naar mijn beste weten is dat in NL een afkeur. Je kunt het verstoppen zodat de keurmeester niet daar gaat hameren. Maar als je het mij vraagt: een reparatieplaat erin laten lassen nu je er bij kunt. Een ervaren plaatwerker/lasser zal hier misschien 2 uurtjes mee zoek zijn, mits je zelf de afwerking doet.
Het is niet alleen de bevestiging, maar dit gaat gewoon door. Ook met alle lapmiddeltjes die in de handel te krijgen zijn. Dus als het nu geen afkeur is, zal dit het de volgende keer vast wel zijn.
Het is niet alleen de bevestiging, maar dit gaat gewoon door. Ook met alle lapmiddeltjes die in de handel te krijgen zijn. Dus als het nu geen afkeur is, zal dit het de volgende keer vast wel zijn.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"
- Geelbusje
- Nieuweling
- Berichten: 35
- Lid geworden op: zo aug 03, 2014 21:19 pm
- Bouwjaar Bus: 1971
- Locatie: Brecht (Belgie)
Re: Oldtimerkeuring
Humby schreef:Van waar ben je ergens uit het Antwerpse?
Ik woon in Sint-Job-in-'t-Goor, dat ligt tussen Antwerpen en Breda.
hanhoo schreef:Als je daar met APK hamertje gaat tikken, sla je voor wat ik kan zien die hele hoek weg. Naar mijn beste weten is dat in NL een afkeur. Je kunt het verstoppen zodat de keurmeester niet daar gaat hameren. Maar als je het mij vraagt: een reparatieplaat erin laten lassen nu je er bij kunt. Een ervaren plaatwerker/lasser zal hier misschien 2 uurtjes mee zoek zijn, mits je zelf de afwerking doet.
Het is niet alleen de bevestiging, maar dit gaat gewoon door. Ook met alle lapmiddeltjes die in de handel te krijgen zijn. Dus als het nu geen afkeur is, zal dit het de volgende keer vast wel zijn.
Het gaat zeker opgelost worden hoor. Alleen hoop ik zonder problemen door de keuring te geraken.
Een oldtimerkeuring in België is eenmalig en niet zo streng als een "gewone" keuring.
Volgens mij gaat een gaatje in de bodemplaat nog geen afkeuring geven, alleen is het een andere zaak als deze vlak bij een hechtingspunt staat van de achterbank.