isolatie

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: isolatie

Bericht door Briebelbus » za jan 10, 2015 15:15 pm

Als je lid wilt worden van de VCT-2 club, dan zou je dat moeten kunnen doen via de link "lid worden " onder het menu club info. Echter ik merk net dat die link een foutmelding geeft.

Ik zal even in het storingstopic melden maken van deze foutmelding.

gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6357
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: isolatie

Bericht door old brumax » za jan 10, 2015 18:34 pm

Mdf is niet geschikt voor plaatsen welke nat kunnen worden zwelt snel en veel op en is dan zacht en niets meer mee te beginnen, deurbekledingsplaat is idd van board of mdf maar daarbij word de binnenkant dus afgewerkt met eoa bekleding en aan de achterzijde is de plaat afgeschermd met plastic waar de deur mee is dichtgemaakt.
Neem je triplex voor de binnenbeplating dan kun je die het beste met een satijn lak afwerken maar dat is toch afhankelijk van de persoonlijke smaak.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

RemcoD
Actief Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: za nov 02, 2013 23:27 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: isolatie

Bericht door RemcoD » za jan 10, 2015 20:11 pm

Triplex kan prima.
http://vct2.nl/phpBB3/viewtopic.php?t=14768

In de foto's zitten twee panelen. Het schuifdeurpaneel is origineel, maar helemaal geschuurd en rondom voorzien van drie lagen Rambo pantserbeits in de kleur warm noten en daarna op de zichtkanten nog twee lagen blanke lak. Het achterkleppaneel is nieuw, meranti triplex en heeft dezelfde afwerking gehad. In het echt blijkt de nerfstructuur iets af te wijken en is het kleppaneel iets roder. Ik denk dat als je berkentriplex pakt nerf en kleur vrijwel helemaal gelijk worden, maar ik had alleen Meranti liggen en was te lui om naar de houtboer te gaan.

Ik ben wel de originele houtprint van Westfalia kwijt op die panelen, maar dat vind ik niet zo'n probleem, want de panelen zagen er echt niet meer uit.

Kickpanels voor zijn eenvoudig zelf te maken als je een mal hebt. Daarna bekleden met skai in de gewenste kleur en het ziet er gelijk gelikt uit.

Groet Remco


Sent from my iPad using Tapatalk HD

transporterT2
Gevorderde
Berichten: 958
Lid geworden op: wo jan 09, 2013 9:08 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: isolatie

Bericht door transporterT2 » zo jan 11, 2015 16:26 pm

Bij ons waren de deurpanelen ook vergaan blijft water langslopen aan de binnenzijde.
Ben toen begonnen met de groene skai voorzichtig los te halen van het hardboard.
Toen kunststof plaat gehaald dacht iets van ficopur dat het heet.
Hier het oude paneel op overgetrokken en uitgezaagd.
Materiaal is 4 mm dik en goed te bewerken.
Waarom blijven ze dan adverteren met MDF plaat bij de div sponsoren?
Lijkt mij makkelijker om over te gaan op het maken van kunststof deurpanelen toch?

Jan Willem

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6357
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: isolatie

Bericht door old brumax » zo jan 11, 2015 16:40 pm

je moet zorgen dat de plastis folie goed op de deur zit zodat dat waterdicht is, doe je dat niet of zeg je ik ga voor kuntstof panelen dan heb ik al dat gedoe niet dan vergeet een een belangrijk ding nl dat het regenwater da langs het paneel loopt en aan de binnenkant langs de deur en op de treeplank achter het deurrubber dat is iets wat je niet wilt, ik tenminste niet, heb het graag droog in de bus 8-)
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Plaats reactie