Rusty lee bed in een 9personen T2B

Plaats reactie
Rsmk2
Nieuweling
Berichten: 25
Lid geworden op: di jun 09, 2020 10:12 am
Bouwjaar Bus: 1979

Rusty lee bed in een 9personen T2B

Bericht door Rsmk2 » ma dec 27, 2021 16:30 pm

Goedemiddag,

Ik heb een 9 persoons T2b, dus met 2 banken achterin. Nu wil ik de achterste bank vervangen door een rusty lee klapbank/bed. De gordels bij deze bank blijven dan behouden. Mag dit?

En kan deze als bank fungeren als de 2e bank er ook nog inzit. MAW komt het zitvlak verder naar voren of blijft dit gelijk? blijft er genoeg beenruimte over om nog te zitten.

Ik wil eigenlijk de 9 zitplaatsen behouden en als het nodig is de 2e bank eruit pakken en dan de 3e achterste bank uitklappen tot bed.

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Rusty lee bed in een 9personen T2B

Bericht door Thijs84 » ma dec 27, 2021 16:51 pm

Qua regelgeving zal dit wel mogen mits alles goed bevestigd is. Westfalia campers hebben tenslotte ook een klapbank/ bed waar ook tijdens het rijden mensen op mogen zitten. (Ook zonder gordels als deze er niet zitten)
Bank die je noemt ken ik niet, maar zal wel iets verder naar voren komen denk..

Edit;
Als je even googled op "rusty lee bed" kom je een hoop afbeeldingen tegen. Kan je zelf beoordelen of deze gaat passen :-)
Afbeelding
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Rusty lee bed in een 9personen T2B

Bericht door mobiel70 » ma dec 27, 2021 20:45 pm

Ik jat maar even wat tekst...

Personenauto's die tussen 1 januari 1971 en 1 januari 1990 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van autogordels voorin. Personenauto's van voor 1971 hoeven geen autogordels te hebben. Personenauto's die vanaf 1 januari 1990 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van autogordels voor alle zitplaatsen die naar voren zijn gericht. De autogordel op de voorste zitplaatsen moeten, indien aanwezig, verplicht worden gedragen vanaf 1 juni 1975.[2] Het gebruikmaken van autogordels voor passagiers op de achterbank van personenauto's is verplicht sinds 1 april 1992. 

Nou kzn je natuurlijk gaan debatteten over wat een personenauto is, maar ik kijk ook even naar de veiligheid.
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Plaats reactie