Keuze lasapparaat

Plaats reactie
Stuart
Beginner
Berichten: 78
Lid geworden op: za jul 09, 2016 17:46 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Keuze lasapparaat

Bericht door Stuart » ma jun 22, 2020 20:40 pm

Hallo allen. Ik ben me aan het oriënteren voor het aanschaffen van een lasapparaat. Vroeg wel eens wat gelast maar das alweer een eeuwigheid geleden. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer qua keuze. Ik hoor goede dingen over Cebora 155/160/165 en zie deze ook regelmatig op MP staan. Zijn er nog meer “goede” merken waar ik naar uit kan kijken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Keuze lasapparaat

Bericht door EeVeeWee » di jun 23, 2020 13:07 pm

Ik heb zelf prima gewerkt met een Cebora 160, maar kijk eens rond bij Rustbuster:
https://www.rustbuster.nl/catalogus/pro ... number+ASC
Dus.

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Keuze lasapparaat

Bericht door Briebelbus » wo jun 24, 2020 12:46 pm

Ik vind dit een lastig onderwerp. Ik heb onlangs ook zitten zoeken naar een lasapparaat.
Ook ik ben op een Cebora uitgekomen. Ik heb 2e hands een 165 Bravo aangeschaft.

Goede merken :?: Millers schijnt wel goed te zijn. Maar ik kan niet oordelen, want ik heb er geen ervaring mee en moet nog starten met hobbymatig bakken en braden.

gr
Marcel
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Stuart
Beginner
Berichten: 78
Lid geworden op: za jul 09, 2016 17:46 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: Keuze lasapparaat

Bericht door Stuart » wo jun 24, 2020 13:05 pm

Tnx voor de reactie’s. Op MP staan er zoveel en de prijzen lopen enorm uiteen. Heb alleen geen interesse om een verkeerde keuze te maken dus geef liever iets meer uit voor iets goeds. Zo staat bg nu op mp een machine van Gude met alle toeters en bellen te koop voor de helft wat een Cebora 165 kost. Maar geen idee of dat wat is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Casperdl
Beginner
Berichten: 74
Lid geworden op: do mei 28, 2015 19:49 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Keuze lasapparaat

Bericht door Casperdl » wo jun 24, 2020 15:01 pm

Een aantal jaar terug bij Rustbuster een lascursus gevolgd en van de oude eigenaar toen wat advies gekregen.

Cebora 155/165 was hij heel positief over, die had hij veel verkocht en die gingen de laatste jaren zelfs met 15 jaar garantie. Nu is dat de 160 serie volgens mij.
Weldpartner was hij destijds gestopt met verkopen, maar dat lijken qua prijs voor de hobby wel aantrekkelijke machines.
Wel had hij MetalWorks toen in het assortiment. Voordeel van die laatste is het gewicht vanwege modernere technologie en geringer stroomverbruik.

De hoge aanschafprijs is wel een beetje een drempel voor mij, hoe weet je of je iets goeds koopt.
Blijkbaar ben ik niet de enige met dat probleem :)

Plaats reactie