Fiamma achterklep fietsendrager

Plaats reactie
Jeroen
Nieuweling
Berichten: 21
Lid geworden op: za jul 04, 2020 21:34 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Fiamma achterklep fietsendrager

Bericht door Jeroen » za jul 04, 2020 21:57 pm

Sinds afgelopen jaar zijn wij trotse bezitters geworden van een mooie panamabruine/dakotabeige T2b met Westfalia hefdak. Onze T2 kennis was 0 en wij hopen daarom de komende tijd veel te leren van tips, ervaringen en door simpelweg tegen problemen aan te lopen :D

Allereerst een vraagje over de fiamma achterklep fietsendrager. De drager zit mooi op de achterklep, maar wij zitten met onze fietsen wel op het maximale draagvermogen van 35 kg. De steunrubbers ed zitten er nog goed op, toch heb ik het idee dat de lak daaronder dof wordt. Wat is jullie ervaring hiermee?

En halen jullie de drager er tijdens de vakantie tussentijds af of laten jullie deze op de achterklep zitten (ivm warmte, vocht etc)

Afbeelding

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Fiamma achterklep fietsendrager

Bericht door EeVeeWee » za jul 04, 2020 22:32 pm

Veel plezier met je mooie bus!
Ik had volgens mij precies dezelfde Fiamma fietsendrager op mijn T2a en later op mijn T1.
Toen ik hem er af haalde, merkte ik dat er vooral bij de onderste steunen toch vuil tussen kruipt en door wat lichte beweging de lak wat krast.
Ik heb dat gelukkig weg kunnen polijsten, maar ben toch maar overgestapt naar een trekhaak onder de bus voor een fietsendrager.
Maar als je regelmatig schoon maakt en zorgt dat hij goed vast zit (ook weer niet te strak, want dan belast je de achterklep te veel), dan zullen de krasjes waarschijnlijk wel meevallen.

Afbeelding
Dus.

Jeroen
Nieuweling
Berichten: 21
Lid geworden op: za jul 04, 2020 21:34 pm
Bouwjaar Bus: 1978

Re: Fiamma achterklep fietsendrager

Bericht door Jeroen » ma jul 06, 2020 10:11 am

Ja dat is bij ons waarschijnlijk ook gebeurd. Toch wat vuil ertussen helaas.
Ik vond het eigenlijk wel een mooie oplossing maar met wat meer gewicht is een trekhaak toch beter denk ik.

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Fiamma achterklep fietsendrager

Bericht door mobiel70 » ma jul 06, 2020 14:04 pm

Een trekhaak-bevestiging is altijd beter, vuil tussen fietsendrager en achterklep is niet te voorkomen. En dat vuil werkt als schuurpapier. Jammer van de lak...
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: Fiamma achterklep fietsendrager

Bericht door Gliset » do jul 09, 2020 10:28 am

Jeroen schreef:
za jul 04, 2020 21:57 pm
Sinds afgelopen jaar zijn wij trotse bezitters geworden van een mooie panamabruine/dakotabeige T2b met Westfalia hefdak. Onze T2 kennis was 0 en wij hopen daarom de komende tijd veel te leren van tips, ervaringen en door simpelweg tegen problemen aan te lopen :D

Allereerst een vraagje over de fiamma achterklep fietsendrager. De drager zit mooi op de achterklep, maar wij zitten met onze fietsen wel op het maximale draagvermogen van 35 kg. De steunrubbers ed zitten er nog goed op, toch heb ik het idee dat de lak daaronder dof wordt. Wat is jullie ervaring hiermee?

En halen jullie de drager er tijdens de vakantie tussentijds af of laten jullie deze op de achterklep zitten (ivm warmte, vocht etc)

Afbeelding
Onze drager zit er alleen buiten de vakanties op, en inderdaad, er komt wat vuil bij de ophanging. Ik heb (nog) niet gezien dat dit ook schade veroorzaakt. Wel bij regen wat water aan de binnenkant helaas. Niet teveel in de regen laten staan :mrgreen:

In de vakantie gaat de drager er af. Er passen maar twee fietsen op, en we moeten er vier meehebben :roll: Dus dan gaat de Westfalia aanhanger mee

Afbeelding
'79 VW T2 Berlin

AWOL
Actief Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: za okt 11, 2008 15:31 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Noord-Holland

Re: Fiamma achterklep fietsendrager

Bericht door AWOL » wo jul 21, 2021 4:45 am

Hoi Jeroen,

Niet meer een heel actueel onderwerp, maar voor een ieder die het nog weer leest, wat wij gedaan hebben is doorzichtige plak folie op de lak aanbrengen onder de rubbers van de fietsendrager. Er komt geen vuil tussen de folie en de lak en het vuil komt natuurlijk wel tussen rubber en folie, maar schuurt alleen de folie wat, maar niet de lak van de bus. En je kunt de folie vervangen wanneer je wilt.
T2b '77 Westy
T2a '69 panel

Plaats reactie