Wasbak kraan Westfalia Düsseldorf interieur

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Wasbak kraan Westfalia Düsseldorf interieur

Bericht door old brumax » ma dec 07, 2020 13:02 pm

30 L heb je zo ongeveer nodig voor 3 dagen als je vrij wil trekken .
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

AWOL
Actief Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: za okt 11, 2008 15:31 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Noord-Holland

Re: Wasbak kraan Westfalia Düsseldorf interieur

Bericht door AWOL » wo dec 09, 2020 15:20 pm

Hier is de kraan. Weet niet exact of gat ernaast nou origineel is en een schakelaar in zat of het een ‘modificatie’ is van een vorige eigenaar. Kan zomaar origineel zijn. Denk dat ik er een toggle switch schakelaar in zet die de pomp aanstuurt. Heb alleen nog geen schakelaar gevonden die qua nek hoog genoeg is, omdat de westfalia meubelpanelen nog knap dik zijn. Iemand een idee waar je die kan krijgen of wat voor schakelaar er eventueel origineel in zat?

Afbeelding
T2b '77 Westy
T2a '69 panel

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Wasbak kraan Westfalia Düsseldorf interieur

Bericht door blokkever » wo dec 09, 2020 15:47 pm

Ja, dat gat is voor de schakelaar om de pomp te schakelen.
Er hoort nog een stukje kunststof naast het kraantje te zitten.
Ik heb dezelfde kraan in mijn Westfalia Berlin interieur, bij mij is dat kunststof afdekplaatje ook niet meer in al te beste staat, ik ga daar nog een nieuwe voor 3d printen.
Afbeelding

Dit is trouwens de originele, druk geschakelde, pomp.
Afbeelding
Deze gaat automatisch aan wanneer je het kraantje open doet en de schakelaar naast het kraantje aan staat.
Wanneer je de "city water" aansluiting gebruikt gaat de pomp niet aan omdat de druk dan hoog blijft.
Het is een heel ingenieus systeem.

AWOL
Actief Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: za okt 11, 2008 15:31 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Noord-Holland

Re: Wasbak kraan Westfalia Düsseldorf interieur

Bericht door AWOL » wo dec 09, 2020 18:11 pm

Hoi blokkever,

Dat is het! Mysterie opgelost! Ik ken de Berlin kranen natuurlijk wel, met de draaiknop ernaast.
Het onderplaatje was relatief netjes afgesneden dat ik daardoor op het verkeerde been werd gezet. Maar het Düsseldorf interieur heeft dus gewoon dezelfde kraan als de latere Berlin interieurs. Nu alleen de vraag, zijn die draaiknopjes of vervangers ervan ergens (nog) te krijgen?
T2b '77 Westy
T2a '69 panel

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Wasbak kraan Westfalia Düsseldorf interieur

Bericht door Thijs84 » wo dec 09, 2020 18:58 pm

Zou je een foto van je interieur kunnen posten? Heb denk nog nooit een duseldorf interieur gezien :-)
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Wasbak kraan Westfalia Düsseldorf interieur

Bericht door mobiel70 » wo dec 09, 2020 22:14 pm

Al ik de foto van de pomp bekijk valt het mij op dat alle slangen zonder slangklem aan de tules zijn bevestigd. Dat lijkt me niet zo slim! En één van de slangen heeft een scherpe knik, wat betekent dat veel waterdruk zal wegvallen. Voor het overige is een aansluiting op een externe watervoorziening natuurlijk een mooi systeem, maar dat is bij mijn pomp helaas niet aan de orde. Maar ik ben al blij met een werkende pomp!
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Wasbak kraan Westfalia Düsseldorf interieur

Bericht door blokkever » wo dec 09, 2020 22:53 pm

Ja, daar heb je gelijk in.
Het keukenblok staat momenteel nog naast de bus en dit is iets wat ik nog ga aanpakken.
Aan de andere kant, deze slangen zitten echt wel vast en de druk van de pomp wordt ook niet zo hoog dat ik mij daar zorgen om maak.

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2642
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: Wasbak kraan Westfalia Düsseldorf interieur

Bericht door blokkever » wo dec 09, 2020 23:10 pm

AWOL schreef:Hoi blokkever,

Dat is het! Mysterie opgelost! Ik ken de Berlin kranen natuurlijk wel, met de draaiknop ernaast.
Het onderplaatje was relatief netjes afgesneden dat ik daardoor op het verkeerde been werd gezet. Maar het Düsseldorf interieur heeft dus gewoon dezelfde kraan als de latere Berlin interieurs. Nu alleen de vraag, zijn die draaiknopjes of vervangers ervan ergens (nog) te krijgen?
Hier: https://www.busdepot.com/231070804
Zijn ze nog wel, ik heb ook nog een nieuw schakelaartje nodig, dus als je dichter bij huis iets vindt dan wil ik dat ook graag weten.

AWOL
Actief Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: za okt 11, 2008 15:31 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Noord-Holland

Re: Wasbak kraan Westfalia Düsseldorf interieur

Bericht door AWOL » do dec 10, 2020 6:04 am

@ blokkever,

Toevallig ging ik het een en ander bestellen bij Busdepot, dus mocht je willen dan bestel ik een schakelaar voor je mee. Voordat het alleen in Nederland zal zijn is het wel februari of maart. Als dat geen probleem is laat me weten. PM me maar even.

@Thijs84,

Het interieur ligt momenteel nogal overhoop en er zijn even kasten uit en alles, maar zodra alles weer is zoals het hoort zal ik een foto sturen of posten.
T2b '77 Westy
T2a '69 panel

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: Wasbak kraan Westfalia Düsseldorf interieur

Bericht door Gliset » do dec 10, 2020 11:21 am

Thijs84 schreef:
wo dec 09, 2020 18:58 pm
Zou je een foto van je interieur kunnen posten? Heb denk nog nooit een duseldorf interieur gezien :-)
Er zijn met name begin '70 wel erg veel verschillende interieurs geweest... Later was het met Helsinki en Berlin toch een stuk eenvoudiger :wink:

Na wat zoeken een folder gevonden op internet met vrij duidelijke plaatjes van Dusseldorf (SO 73/1), Malaga (SO 73/3) en Offenbach (SO73 /5): https://www.vw-t2-bulli.de/data/books/b ... -t2-ad.pdf Verschil zit in de hoogte van de wasbakkast (als ik het goed zie is de Dusseldorf de variant met de lage kast) en de kast linksachter (reservewiel).
'79 VW T2 Berlin

AWOL
Actief Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: za okt 11, 2008 15:31 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Noord-Holland

Re: Wasbak kraan Westfalia Düsseldorf interieur

Bericht door AWOL » do dec 10, 2020 16:38 pm

Gliset,

Klopt helemaal. Lage kast voor wasbak achter bestuurder en kast linksachter waar reservewiel in kan. Geen plafond kast achterin. L vormige zit en blad van dashboard tafeltje kan tussen kookstel/ koelkast en wasbakkast geschoven worden en grote swing tafel is ook aanwezig. Geen klep voorin de achterbank. Dan ook nog een krukje en de poef/ box. Die laatste kan vastgezet worden tussen de voorstoelen.

Interieur van deze bus was heel compleet en alles origineel. Niet al te ruim interieur, maar wel apart en heeft zeker wat.

Heb hem alleen nog niet lopend. Wel startend inmiddels, maar aanslaan en lopen wil ie nog niet.
Laatst gewijzigd door AWOL op vr dec 11, 2020 22:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
T2b '77 Westy
T2a '69 panel

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: Wasbak kraan Westfalia Düsseldorf interieur

Bericht door Gliset » do dec 10, 2020 20:04 pm

AWOL schreef:
do dec 10, 2020 16:38 pm
Heb heb alleen nog niet lopend. Wel startend inmiddels, maar aanslaan en lopen wil ie nog niet.
Ieder zijn eigen problemen om met de bus te rijden... Ik heb een storing waardoor de garagedeur niet opent...
'79 VW T2 Berlin

AWOL
Actief Lid
Berichten: 278
Lid geworden op: za okt 11, 2008 15:31 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Noord-Holland

Re: Wasbak kraan Westfalia Düsseldorf interieur

Bericht door AWOL » di dec 15, 2020 2:35 am

Bezig geweest met de kraan te demonteren en schoon te maken, voordat hij weer terug gaat met nieuw plaatje eronder en draaischakelknop er naast. Ik was na goed schoonmaken en polijsten behoorlijk tevreden met het resultaat. Had niet verwacht dat ie zo zou opknappen.

Voor:
Afbeelding

En na:
Afbeelding

Weet iemand of je deze kranen uit elkaar kunt halen en de eventuele rubbertjes or pakkingen erin kunt vervangen? Want ik weet van onze andere bus dat de basis van die kraan wat lekt bij gebruik.
Of beter dicht laten en er afblijven?
T2b '77 Westy
T2a '69 panel

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Wasbak kraan Westfalia Düsseldorf interieur

Bericht door mobiel70 » di dec 15, 2020 9:45 am

Ze zijn in elkaar gezet dus je zou verwachten dat je ze ook uit elkaar kunt halen, zeker gezien het feit dat kranen eigenlijk altijd wel wat onderhoud nodig hebben. Maar of het echt ksn is ook voor mij de vraag. Overigens heel mooi geworden!
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4092
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Re: Wasbak kraan Westfalia Düsseldorf interieur

Bericht door wouthwortel » di dec 15, 2020 12:11 pm

Gliset schreef:
do dec 10, 2020 11:21 am
Thijs84 schreef:
wo dec 09, 2020 18:58 pm
Zou je een foto van je interieur kunnen posten? Heb denk nog nooit een duseldorf interieur gezien :-)
Er zijn met name begin '70 wel erg veel verschillende interieurs geweest... Later was het met Helsinki en Berlin toch een stuk eenvoudiger :wink:

Na wat zoeken een folder gevonden op internet met vrij duidelijke plaatjes van Dusseldorf (SO 73/1), Malaga (SO 73/3) en Offenbach (SO73 /5): https://www.vw-t2-bulli.de/data/books/b ... -t2-ad.pdf Verschil zit in de hoogte van de wasbakkast (als ik het goed zie is de Dusseldorf de variant met de lage kast) en de kast linksachter (reservewiel).
Interessante foto van Westfalia!
Het valt mij op dat foto 1 en foto 2 elkaar tegen spreken.......let maar eens op de wijze waarop de gordijntjes aan de (en achter de) bestuurderszijde hangen :mrgreen: :mrgreen:
I am Wouth and I approve this message.

Plaats reactie