Heb ik een originele Westfalia?

ROBST3R
Lurker
Berichten: 1
Lid geworden op: do mar 02, 2023 15:12 pm
Bouwjaar Bus: 1976

Heb ik een originele Westfalia?

Bericht door ROBST3R » do mar 02, 2023 15:23 pm

Beste allemaal,

Ik ben nieuw in de groep en heb een t2 Westfalia Berlin (althans dat dacht ik)

Ik heb deze auto begin mei gekocht van een tussenhandelaar. Ik heb begrepen dat de eigenaar hiervoor de auto sinds het begin heeft gehad en alle evenementen afging en ook lid was van deze groep. Een sticker op de achterklep bevestigd dit ook.

Nu heeft iemand die ik ken de mplate uit laten lezen en hij beweerd dat het geen originele Berlin is….

Ik vind dit echt heel erg want dit schijnt vele te doen met de originaliteit… ik moet zeggen dat het dan wel vreselijk goed gedaan is want echt alles zit erin gebouwd tot de standkachel toe…

Is er iemand die mij meer duidelijkheid kan verschaffen omtrent mijn bussie?

Hier wat foto’s.

Groetjes
Robert
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Heb ik een originele Westfalia?

Bericht door Davy_B. » do mar 02, 2023 19:34 pm

Net even gekeken naar uw m-code en er staat idd niet bij dat het om een campmobile gaat... Geen idee of daar afwijkingen opzitten.

De uwe...
Afbeelding

De mijne...

Afbeelding

Van mij staat het dus wel bij model... Maar of dit nu uitsluit dat het een echte camper is is mij niet duidelijk. 🤷🏼‍♂️ Op de zijkant van de bus hangen ook type plaatjes van westfalia maar kunnen natuurlijk verwijderd zijn bij de respray... Of misschien zit het bij Europese bussen anders in elkaar! Hopelijk komt er een duidelijker antwoord. 😜

maxima
Actief Lid
Berichten: 120
Lid geworden op: vr jul 06, 2012 22:57 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: ijzendijke

Re: Heb ik een originele Westfalia?

Bericht door maxima » do mar 02, 2023 21:27 pm