Poepregeling!

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Tante Leen
Gevorderde

Re: Poepregeling!

Bericht door Tante Leen » wo dec 30, 2015 9:28 am

Dank je wel Louis!
Ik ga het internet even afspeuren voor een wat beknoptere handleiding van mijn smartcharger 4...om erachter te komen wat voor lader het is.

fijn uiteinde! (zie nu een plaatje van de achterkant van een busje voor je. ;) )
de groetjes van Tante Leen!

Tante Leen
Gevorderde

Bericht door Tante Leen » za jan 02, 2016 16:56 pm

Tis een smartcharger, dus heb hem aangekoppeld en laat hem de hele winter zitten.
Heb de accu wel uit de bus gehaald, omdat ik er niet achter kwam of je de accupolen nu los moest maken of niet en ik het toch wel een beetje spannend vind, ivm de tekst: "niet in de buurt van je bezinekabels aansluiten" :o

Tja, ik blijf toch altijd nerveus met dit soort dingen... ;)

Hoop snel weer eens een klusmeet mee te maken om weer wat meer lef te kweken.. voor nu, duimen dat het snel weer maart is!!

groet!

old brumax
Luchtgekoeld
Bouwjaar Bus: 1969

Bericht door old brumax » za jan 02, 2016 17:01 pm

Tis zo weer maart hoor, de tijd gaat sneller dan je denkt maar nu eerst de elfstedentocht nog , als die geweest is mag je weer rijden. :lol: :lol: gr. Louis
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Tante Leen
Gevorderde

Bericht door Tante Leen » di nov 22, 2016 17:54 pm

Nog eenmaal Leen in de stalling... volgend jaar mei is mevrouw weer officieel een oldtimert! Wel het volle jaar belasting betalen, want de belastingdienst blijft de belastingdienst natuurlijk. :roll:

blokkever
Luchtgekoeld
Bouwjaar Bus: 1977

Bericht door blokkever » di nov 22, 2016 20:11 pm

Waarom het volle jaar belasting betalen?

Tante Leen
Gevorderde

Bericht door Tante Leen » wo nov 23, 2016 12:47 pm

Omdat ze voor die overgangsregeling in termijnen van een jaar denken en niet per maand. Als
Je per maand wilt betalen, betaal je de volle mep, 181 eu.

fahtal
Luchtgekoeld
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » wo nov 23, 2016 17:20 pm

Schorsen en dan volle mep maar dus niet het hele jaar? Betaal je nu niet
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

blokkever
Luchtgekoeld
Bouwjaar Bus: 1977

Bericht door blokkever » za nov 26, 2016 23:55 pm

Dan ga je toch niet in de overgansregeling? Dan betaal je alleen de maanden campertarief totdat hij belastingvrij is.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

fahtal
Luchtgekoeld
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Bericht door fahtal » zo nov 27, 2016 8:10 am

Over schrijven op naam vriend bedoel ik
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Tante Leen
Gevorderde

Bericht door Tante Leen » za jan 07, 2017 18:59 pm

Volgens de mevrouw van de belastingdienst was het niet voldoende als de rdw je bus een campert vond, ook de belastingdienst wilt daar iets over te zeggen hebben en zij zijn een stuk strenger, dus naar alle waarschijnlijkheid komt Tante Leen niet door hun keuring wegens het feit dat ze geen vaste kookinrichting heeft. Nou ja, t scheelt veertig euro... die mogen ze in hun.. (innerlijke zen) portemonnaie steken.

Tante Leen
Gevorderde

Bericht door Tante Leen » za jan 07, 2017 19:04 pm

Nog een keer de accu-druppelladervraag.... als ik beide polen vd accu losmaak van alle busgerelateerde verbindingen, dan kan ik toch gewoon de druppellader er op aansluiten zonder dat ik de druppellader aan het chassis hoef te verbinden? Vind het zon onzin de accu uit de bus te halen...

old brumax
Luchtgekoeld
Bouwjaar Bus: 1969

Bericht door old brumax » za jan 07, 2017 21:41 pm

Tante Leen schreef:Nog een keer de accu-druppelladervraag.... als ik beide polen vd accu losmaak van alle busgerelateerde verbindingen, dan kan ik toch gewoon de druppellader er op aansluiten zonder dat ik de druppellader aan het chassis hoef te verbinden? Vind het zon onzin de accu uit de bus te halen...

Gewoon klemmen op de polen, klaar, heb je het vloeistof peil al eens nagekeken , als dat te laag staat vind de accu dat ook niet lekker,mss kun je met behulp van een spiegeltje er boven in kijken anders is het toch de accu eruit halen :mrgreen: :mrgreen:
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

wouthwortel
Luchtgekoeld

Bericht door wouthwortel » do mei 16, 2024 9:25 am

Omdat ik de titel hier wel leuk vindt, dacht ik: laat ik onderstaand artikel dan ook maar hier plaatsen:

O ja, het artikel is geschreven door een kortzichtig persoon die denkt dat alleen campers worden geschorst. :mrgreen:

Een van onze volgers heeft onlangs een verontrustende ervaring gedeeld bij het opheffen van de schorsing voor zijn camper. Normaal gesproken is deze procedure gratis, maar dit keer ontdekte hij dat er een tussenpersoon was ingeschakeld die €29,95 in rekening bracht voor deze dienst. Dit leek verdacht en na contact op te nemen met de RDW kwam hij erachter dat het om een externe partij ging die de dienst leverde.

De website in kwestie, www.voertuigschorsen.nl, bleek betrokken te zijn bij deze procedure. Hoewel de opheffing succesvol was, is het belangrijk om op te merken dat de RDW waarschuwt voor het gebruik van dergelijke tussenpersonen. Bovendien werd ons verteld dat wanneer de schorsing niet via DigiD wordt opgeheven, een nieuwe tenaamstellingscode wordt gegenereerd, wat extra verwarring kan veroorzaken.

Daarom willen we jullie adviseren om altijd de officiële website van de RDW (www.rdw.nl) te gebruiken voor het opheffen van schorsingen en andere voertuiggerelateerde zaken. Op die manier kunnen jullie mogelijke extra kosten en verwarring vermijden.
I am Wouth and I approve this message.

Plaats reactie