Taxatie van mijn bus

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door gijsv » vr jun 01, 2012 15:18 pm

deNIELSon schreef:Kan er wellicht 5 euro naast zitten, heb geen bonnetje :wink:


Was 55,- in Noorwijkerhout, jaar 3 jaar geleden trouwens ook.

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door hanhoo » za jun 02, 2012 0:07 am

gijsv schreef:
deNIELSon schreef:Kan er wellicht 5 euro naast zitten, heb geen bonnetje :wink:


Was 55,- in Noorwijkerhout, jaar 3 jaar geleden trouwens ook.


Ik ook, maar we waren er dan ook tegelijker. Dat was Pander bij Jelierse taxatiedag.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

deNIELSon
Luchtgekoeld
Berichten: 1061
Lid geworden op: wo sep 08, 2010 20:57 pm
Bouwjaar Bus: 1975
Locatie: Den Haag/Scheveningen

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door deNIELSon » di jun 05, 2012 23:11 pm

fahtal schreef:
deNIELSon schreef:Kan er wellicht 5 euro naast zitten, heb geen bonnetje :wink:

We willen bewijzen.geen sprookjes!


Pak je telefoon!
Bus laten bekleden, stuur maar PB voor info!

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door Airtime » wo jun 06, 2012 10:41 am

Ik krijg het idee dat het op dit moment alleen de prijs van de taxatie is waar het om gaat. Niet geheel onbelangrijk (natuurlijk) maar de 'kwaliteit' van de taxatie is in mijn ogen nog veel belangrijker. Wat ik bedoel is dat het natuurlijk erg mooi is als je eigen verzekering het taxatierapport van taxateur X accepteert. :D Maar wat als je een aanrijding hebt die niet door jouw schuld plaatsvindt. Dan is het handig als de verzekering van de tegenpartij de taxatiewaarde/het taxatierapport ook zonder beperkingen accepteert. :wink:

Tijdens een kleine zoektocht op internet kwam ik tegen dat taxaties over het algemeen conform artikel 7:960 van het Burgerlijk Wetboek plaatsvinden:

De tekst uit onze praktijk (ook geldig op roerende zaken):

Herbouwwaarde conform artikel 7:960 BW

Er is een mogelijkheid gebouwen/objecten te verzekeren op basis van een deskundigentaxatie / vaste voortaxatie volgens Art. 7:960 van het Burgerlijk Wetboek, voorheen art. 275 Wetboek van Koophandel ( Art. 275 WvK).

Het Wetboek van Koophandel is echter per 1 januari 2006 opgehouden te bestaan en is het nieuwe verzekeringsrecht van toepassing; het oude Art. 275 WvK wordt voortgezet in het nieuwe Art. 7:960 BW en biedt voor zowel particulieren en ondernemingen nog steeds een grote bescherming bij het uitkeren van het schadebedrag, mits de taxatie is uitgevoerd dor een onafhankelijk deskundig taxateur.

Artikel 7:960 BW:
De verzekerde zal krachtens de verzekering geen vergoeding ontvangen waardoor hij in een duidelijk voordeliger positie zou geraken. De vorige zin mist toepassing bij voorafgaande taxatie van de waarde van een zaak tot stand gekomen krachtens een aan een deskundige opgedragen beslissing of krachtens een beslissing van partijen overeenkomstig het advies van een deskundige.

De herbouwwaarde taxatie is dus van groot belang: een te hoge herbouwwaarde leidt tot te hoge premie, terwijl een te lage herbouwwaarde kan leiden tot een schade-uitkering die niet de volledige schade dekt.
Voorkom problemen achteraf, laat het appartementen-/gebouwencomplex op tijd taxeren.


Ook bestaat er een vereniging van taxateurs, Federatie TMV. Hierbij worden alleen personen toegelaten als lid die een zwaar vakexamen hebben afgelegd.

Even voor de duidelijkheid: Ik wil met dit verhaal geen taxateur afwijzen of naar voren schuiven, maar alleen proberen jullie verder te laten kijken dan alleen de prijs van de taxatie. :wink:
Easy!

Gebruikersavatar
Gliset
Moderator
Berichten: 2388
Lid geworden op: vr jun 16, 2006 9:13 am
Bouwjaar Bus: 1979
Locatie: Meppel

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door Gliset » wo jun 06, 2012 16:15 pm

Airtime schreef:Ik krijg het idee dat het op dit moment alleen de prijs van de taxatie is waar het om gaat. Niet geheel onbelangrijk (natuurlijk) maar de 'kwaliteit' van de taxatie is in mijn ogen nog veel belangrijker. Wat ik bedoel is dat het natuurlijk erg mooi is als je eigen verzekering het taxatierapport van taxateur X accepteert. :D Maar wat als je een aanrijding hebt die niet door jouw schuld plaatsvindt. Dan is het handig als de verzekering van de tegenpartij de taxatiewaarde/het taxatierapport ook zonder beperkingen accepteert. :wink:

{knip}

Even voor de duidelijkheid: Ik wil met dit verhaal geen taxateur afwijzen of naar voren schuiven, maar alleen proberen jullie verder te laten kijken dan alleen de prijs van de taxatie. :wink:

Goede aanvulling! Om daar op door te gaan: kennen we ervaringen van ongelukkige eigenaren van oldtimers (bij voorkeur natuurlijk VW's!) die betrokken zijn geweest bij schade, en is er dan onderscheid tussen de verschillende taxateurs in de wijze waarop de verzekeraar (eigen of van tegenpartij) de zaak afhandeld?
'79 VW T2 Berlin

Gebruikersavatar
hanhoo
Luchtgekoeld
Berichten: 6699
Lid geworden op: zo nov 02, 2008 9:42 am
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Nerdwijk

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door hanhoo » wo jun 06, 2012 16:40 pm

Ik denk zolang je een beedigd taxateur pakt, je die niet zult vinden.

Wel zijn er verschillen tussen verzekeraars. Sommigen schrijven af op de taxatiewaarde, anderen houden de getaxeerde waarde vast gedurende de hele geldigheidsduur.
'76 T2B Westfalia 1600 MarinoGelb

"Het gaat nooit zoals je denkt dat het gaat!"

Gebruikersavatar
insomnia
Actief Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: zo dec 09, 2007 18:32 pm
Locatie: Gemeente Dordrecht

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door insomnia » do jul 12, 2012 15:09 pm

hanhoo schreef:Niet te haastig een individuele afspraak maken. Dat kost meer. Ik ben aan het ponderen op een VCT2 taxatiedag.... Meer volgt.
Is hier al meer nieuws over? :wink:
proud owner of a '84er T3 Westfalia Joker campervan
(as close to a t2 i'll get)

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door ko de fries » do jul 12, 2012 20:03 pm

insomnia schreef:
hanhoo schreef:Niet te haastig een individuele afspraak maken. Dat kost meer. Ik ben aan het ponderen op een VCT2 taxatiedag.... Meer volgt.
Is hier al meer nieuws over? :wink:


ja ,ben ook benieuwd , de najaars meting is de laatste dag van mijn taxatie ,zou het fijn vinden als
pander aanwezig kan zijn,die heeft hem 3 jaar geleden daar ook prima getaxeerd :D
grtz ko
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
MACHINE
Gevorderde
Berichten: 821
Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door MACHINE » ma jul 23, 2012 10:03 am

heeft iemand nog een aanrader voor een taxateur ergens in het noorden ? Kan me zo voorstellen dat bijvoorbeeld pander wel wat rekent om naar Groningen toe te komen.

Gebruikersavatar
Baphi
Luchtgekoeld
Berichten: 7468
Lid geworden op: di okt 10, 2006 6:53 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: heb ik ja!

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door Baphi » do jul 26, 2012 15:35 pm

geen idee hoeveel haast je hebt, maar tijdens de najaarsmeeting loopt er volgens mij weer een taxateur rond...
Liever A-kwaliteit dan B-kwaliteit... als het maar T2 is :)

Gebruikersavatar
MACHINE
Gevorderde
Berichten: 821
Lid geworden op: do jun 18, 2009 9:31 am
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door MACHINE » do jul 26, 2012 15:44 pm

binnen een week zou fijn zijn :-) Pander reageert niet dus ik wacht nog even af.

*edit : ach zo gaan die dingen... net een belletje gedaan. misschien lukt het nog voor de vakantie.

Gebruikersavatar
kermie
Gevorderde
Berichten: 969
Lid geworden op: di nov 28, 2006 13:11 pm
Locatie: Gemert

Taxatie van mijn bus

Bericht door kermie » do jul 26, 2012 16:57 pm

Echt goede taxateurs vind je hier:

http://www.federatie-tmv.nl/vakgebied/1 ... voertuigen

Groet, Martijn
Niet eens een LEGO® bus..

Gebruikersavatar
ko de fries
Luchtgekoeld
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo jun 17, 2007 21:57 pm
Locatie: amsterdam

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door ko de fries » do jul 26, 2012 20:49 pm

Baphi schreef:geen idee hoeveel haast je hebt, maar tijdens de najaarsmeeting loopt er volgens mij weer een taxateur rond...


ik hoop eindelijk pander weer niet die tax van afgelopen 2 jaar :D
If it ain,t broken,don,t try to fix it

Gebruikersavatar
wouthwortel
Luchtgekoeld
Berichten: 4092
Lid geworden op: di aug 08, 2006 10:30 am
Locatie: overbetuwe

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door wouthwortel » zo aug 12, 2012 14:23 pm

hanhoo schreef:Ik denk zolang je een beedigd taxateur pakt, je die niet zult vinden.

Wel zijn er verschillen tussen verzekeraars.


En om het nog lastiger te maken:
er is ook verschil tussen een erkend en een beedigd taxateur!

Misschien kan Kermie ons verblijden met wat extra uitleg hieromtrent???
I am Wouth and I approve this message.

Gebruikersavatar
kermie
Gevorderde
Berichten: 969
Lid geworden op: di nov 28, 2006 13:11 pm
Locatie: Gemert

Re: Taxatie van mijn bus

Bericht door kermie » zo aug 12, 2012 16:22 pm

Ook in taxatieland is de afgelopen jaren behoorlijk gerommeld. Een van de gevolgen hiervan is dat steeds meer taxateurs niet meer worden geaccepteerd door verzekeraars.

Vorige maand nog hebben wij op last van verzekeraar Europeesche een grote groep klanten op hun kosten opnieuw laten taxeren omdat er rapporten waren met bovenmatige taxaties.

Ik kan alleen maar adviseren gebruik te maken van leden van de TMV, kost wellicht iets meer (100-120 euro), maar dat verschil maak je bij de eerste echte schade wel weer goed..
Niet eens een LEGO® bus..

Plaats reactie