Wat doe je en waarom ? 3.0

Wil je gewoon iets kwijt ? Zeg het dan hier.
Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door Thijs84 » vr dec 18, 2020 7:58 am

Dit staat op de website van paruzzi

Om vocht dat verzameld wordt tussen het ruitrubber en de ruitsponning af te voeren, zijn er in de hoeken van de ruitsponning ontwateringsgaatjes aanwezig. Wees ervan bewust dat wanneer je deze gaatjes dichtlast of dicht plamuurt het verzamelde vocht geen kant meer op kan en op die manier de ruitsponning zal gaan aantasten. Afgedekte ontwateringsgaatjes is dan ook de meest voorkomende reden dat de ruitsponning is gaan rotten en dat zie je voornamelijk in de hoeken waar het vocht naartoe kruipt.
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door jerupke » vr dec 18, 2020 8:22 am

Thijs84 schreef:Dit staat op de website van paruzzi

Om vocht dat verzameld wordt tussen het ruitrubber en de ruitsponning af te voeren, zijn er in de hoeken van de ruitsponning ontwateringsgaatjes aanwezig. Wees ervan bewust dat wanneer je deze gaatjes dichtlast of dicht plamuurt het verzamelde vocht geen kant meer op kan en op die manier de ruitsponning zal gaan aantasten. Afgedekte ontwateringsgaatjes is dan ook de meest voorkomende reden dat de ruitsponning is gaan rotten en dat zie je voornamelijk in de hoeken waar het vocht naartoe kruipt.
Dat is wel bij een t1 het geval, nog bij geen enkele t2 gezien. Het water zou dan ook naar binnen lopen, toch?

Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.

(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door Thijs84 » ma dec 21, 2020 12:30 pm

Weer dapper verder met het volgende raam.. Afbeelding
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door Briebelbus » ma dec 21, 2020 12:35 pm

Dakraampjrs maken :?: samba T2
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

Gebruikersavatar
mobiel70
Luchtgekoeld
Berichten: 3401
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 12:57 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: de meest luchtgekoelde plek van Nederland
Contacteer:

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door mobiel70 » ma dec 21, 2020 13:14 pm

Je pakt het zeer grondig aan! Wordt vast een geweldige bus!
hartelijke groet!
Johan.


Wie in een kringetje rondloopt, komt niet vooruit.
http://www.vw-mplate.com/mplate-14115.htm; http://beereboot.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door old brumax » ma dec 21, 2020 13:24 pm

jerupke schreef:
vr dec 18, 2020 8:22 am
Thijs84 schreef:Dit staat op de website van paruzzi

Om vocht dat verzameld wordt tussen het ruitrubber en de ruitsponning af te voeren, zijn er in de hoeken van de ruitsponning ontwateringsgaatjes aanwezig. Wees ervan bewust dat wanneer je deze gaatjes dichtlast of dicht plamuurt het verzamelde vocht geen kant meer op kan en op die manier de ruitsponning zal gaan aantasten. Afgedekte ontwateringsgaatjes is dan ook de meest voorkomende reden dat de ruitsponning is gaan rotten en dat zie je voornamelijk in de hoeken waar het vocht naartoe kruipt.
Dat is wel bij een t1 het geval, nog bij geen enkele t2 gezien. Het water zou dan ook naar binnen lopen, toch?

Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.
Idd dan loopt het achter langs de binnenpanelen en komt er onderaan of naar binnen of naar buiten gelopen, er zitten aan de onderkant in die rand ook ontwateringsopeningen, zaten althans.

@ Thijs, wel dapper hoor als je zoveel ellende tegenkomt, maar dan is er weinig keus omdat je aan 1 kant bent begonnen en zo rond gegaan, dan heb je al een halve kant klaar en ja, dan moet je wel verder en achteraf denken van had ik maar heeft geen zin dus gewoon stug doorbijten, petje af hoor!!
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door Thijs84 » ma dec 21, 2020 14:01 pm

Wist dat de bus goed rot was.. haal er gelukkig nog steeds veel plezier uit. :-)
Puzzelen voor volwassenen..
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door Thijs84 » ma dec 21, 2020 17:35 pm

Biertje optrekken.. want:
Afbeelding
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
jerupke
Luchtgekoeld
Berichten: 4637
Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Elsloo Lb
Contacteer:

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door jerupke » ma dec 21, 2020 20:52 pm

Thijs84 schreef:Biertje optrekken.. want:
Afbeelding
Good busy

Verstuurd vanaf mijn aanraakschermmobielecommunicatiekoelkast.

(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door EeVeeWee » ma dec 21, 2020 21:45 pm

Na de deceptie van mijn T1 waar ik niet pijnvrij in kon rijden ben ik op zoek naar een vervangende camper.
Ik heb afgelopen zaterdag in twee verschillende T2's gezeten, waarvan ik in één daarvan een uitgebreide proefrit gemaakt heb.
Helaas kwam ik er al gauw achter dat de pijn in nek toch weer op kwam zetten. :-(
Aanstaande woensdag ga ik een T2b met luxe voorstoelen bekijken en daarna een T3.
Hoewel de T3 niet mijn voorkeur heeft, lijkt het wel alsof de zithouding een stuk meer ontspannen is.
Ik ben heel benieuwd wat het resultaat is.
Dus.

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3149
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door Wilfred » ma dec 21, 2020 22:00 pm

ik vind mijn LT ook veel comfortabeler zitten. Net wat meer ruimte.

Maar de t2 vind ik mooier :-)

afgelopen week met een mercedes sprinter uit 2018 naar duitsland geweest. (1100 km ongeveer). Daar kreeg ik een zere botten van! Die zat echt voor geen meter, en ik heb alle mogelijke posities van de stoel wel gehad denk ik. :-)

succes met je zoektocht.
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door Thijs84 » do dec 24, 2020 16:26 pm

EeVeeWee schreef:Na de deceptie van mijn T1 waar ik niet pijnvrij in kon rijden ben ik op zoek naar een vervangende camper.
Ik heb afgelopen zaterdag in twee verschillende T2's gezeten, waarvan ik in één daarvan een uitgebreide proefrit gemaakt heb.
Helaas kwam ik er al gauw achter dat de pijn in nek toch weer op kwam zetten. :-(
Aanstaande woensdag ga ik een T2b met luxe voorstoelen bekijken en daarna een T3.
Hoewel de T3 niet mijn voorkeur heeft, lijkt het wel alsof de zithouding een stuk meer ontspannen is.
Ik ben heel benieuwd wat het resultaat is.
En wat is het geworden? Vriend van me is van een t2 naar een t3 gegaan. Deze prijst hij helemaal de hemel in qua rijcomfort. (Stiekem hoop ik omdat hij zich kapot schaamt :-) )
zij die vielen zijn gevallen

Gebruikersavatar
eelke
Luchtgekoeld
Berichten: 2057
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Arnhem

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door eelke » do dec 24, 2020 21:19 pm

Aan het verhuizen!

Na de kerst 6000 meter grond tot mijn beschikking dus ruimte zat om wat busjes te stallen!
hoe???

EeVeeWee
Luchtgekoeld
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 15:24 pm
Bouwjaar Bus: 1967
Locatie: Leusden

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door EeVeeWee » do dec 24, 2020 21:21 pm

Thijs84 schreef:
do dec 24, 2020 16:26 pm
EeVeeWee schreef:Na de deceptie van mijn T1 waar ik niet pijnvrij in kon rijden ben ik op zoek naar een vervangende camper.
Ik heb afgelopen zaterdag in twee verschillende T2's gezeten, waarvan ik in één daarvan een uitgebreide proefrit gemaakt heb.
Helaas kwam ik er al gauw achter dat de pijn in nek toch weer op kwam zetten. :-(
Aanstaande woensdag ga ik een T2b met luxe voorstoelen bekijken en daarna een T3.
Hoewel de T3 niet mijn voorkeur heeft, lijkt het wel alsof de zithouding een stuk meer ontspannen is.
Ik ben heel benieuwd wat het resultaat is.
En wat is het geworden? Vriend van me is van een t2 naar een t3 gegaan. Deze prijst hij helemaal de hemel in qua rijcomfort. (Stiekem hoop ik omdat hij zich kapot schaamt :-) )
:lol:
Inmiddels heb ik een eerste proefrit gemaakt in een T2b met Recaro stoelen en dat viel niet tegen!
De zithouding was stukken beter dan de T1 en ook dan de twee T2a's waar ik in gezeten heb.
Doordat er wat meer ruimte is in de cabine dan een T1, is de stand van de stoel beter in te stellen.
De zitting kan wat meer naar voren waardoor de leuning wat schuiner kan en niet zo verticaal als bij een T1.
De lagere zitting zorgt er daarbij voor dat je niet te veel hoeft te bukken om onder de (ook nog eens hogere) raamrand door te kijken.
De bus zelf moet nog wel erg veel aan gebeuren, met name het interieur maar dat kan in de loop van de tijd.
De prijs is alleen wat pittig, dus als we serieus interesse hebben moeten we eerst nog onderhandelen.
De T3 kon ik als verrassing ter plaatse helaas niet in rijden, want deze bleek geschorst.
Bij proefzitten leek me de zithouding best comfortabel, zeker met de armleuningen in gebruik.
Ik heb alleen thuis een veto gekregen, de voorkeur gaat duidelijk uit naar een T2 t.o.v. een T3. :mrgreen:
Dus.

Gebruikersavatar
Tuinkabouter90
Luchtgekoeld
Berichten: 1998
Lid geworden op: wo aug 13, 2014 13:32 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Joure
Contacteer:

Re: Wat doe je en waarom ? 3.0

Bericht door Tuinkabouter90 » zo feb 07, 2021 16:22 pm

Afbeelding

Plaats reactie