Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 5047
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door old brumax » zo aug 11, 2019 19:09 pm

Compressiemeting is niet zo maar, als je motor een goede compressie heeft kan de olie niet eruit gedrukt zijn door een te hoge onderdruk mits je ontluchting goed open is anders word het een ander verhaal, ik heb met een nieuw gereviseerde motor welke met een paar honderd km de olie er massaal uit gooide , terug naar revisiebedrijf die na enig zoeken tot de konclusie kwam dat de ontluchtingsslang totaal verstopt zat!!!
Wat ik met die voorbeelden probeer duidelijk te maken dat je niet maar zo helemaal in paniek de motor eruit moet sleuren en een kostbare revisie gaat doen die mss helemaal niet nodig is, zoek eerst naar bewijzen dat er echt wat is en dan kun je beslissen wat je gaat doen.
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Gebruikersavatar
Lars
Actief Lid
Berichten: 152
Lid geworden op: di nov 15, 2016 13:14 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Hoogerheide

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Lars » di aug 13, 2019 15:11 pm

Ik begrijp en waardeer jullie reacties.
Ook super vriendelijk om eventueel je compressiedruk meter op te sturen!

Echter is het zo dat ik al vanaf het begin dat we deze bus hebben aan het zoeken ben naar het probleem. Inmiddels heb ik er al meerdere honderden euro's aan uitgegeven mbt het vervangen van pakkingen, keringen en het vullen van olie. Goedkoop is duurkoop, dus we denken er toch over na om een totaal revisie te laten doen zodat we echt een nulmeting hebben en de bus hopelijk daarna volledig kunnen vertrouwen.

Het is en blijft een lastige keuze. Bedankt voor jullie info en hulp, we houden jullie op de hoogte!

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Groet,
Lars

Volg ons via onze blog:
https://vanlifetrip.wordpress.com

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 2790
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door Wilfred » di aug 13, 2019 15:52 pm

Lars schreef:
di aug 13, 2019 15:11 pm
Inmiddels heb ik er al meerdere honderden euro's aan uitgegeven mbt het vervangen van pakkingen, keringen en het vullen van olie. Goedkoop is duurkoop,
en ook dit heb je allemaal gedaan zonder een concrete oorzaak voor een probleem te hebben, als ik je verhaal zo terug lees. En wat je nu gaat doen is nog meer geld uitgeven zonder dat je kan vertellen waarom, en waar dat geld aan besteed gaat worden.

Wat mij betreft is er nog steeds een goede kans dat je blok in orde is. Je moet alleen even de moeite nemen om wat meer feiten en getallen boven water te krijgen, ipv meteen de makkelijkste (maar wel duurste) weg te kiezen. No offense hoor, het is jouw geld dus geef het vooral uit zoals jij dat wil :)
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10154
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Onze Marinogele 76' T2b Westfalia berlin

Bericht door fahtal » di aug 13, 2019 17:56 pm

als je enige probleem verbruik van olie is dan zou ik daarvan de oorzaak zoeken.

is je probleem vermogens verlies. hoog verbuikt benzine, slecht starten onregelmatig stationair etc etc... tja dan zou je aan een revisie kunnen denken...

ik had ooit een 1600 blok die veel lekte ook niet te vinden waar. pakkingen vervangen niets hielp.

toen het koelhuis eraf gehaald de motor schoon gemaakt met een engine cleaner en mooi droog terug gehangen. starten en kijken met spiegeltjes camera`s etc. en toen ontdekte ik een scheurtje in het carter onder de oliekoeler. niets aan te doen maar wel duidelijk een oorzaak toch wel fijn om te weten.


al lekt je blok 10 liter per uur. dan betekend dat niet dat die een revisie nodig heeft zolang je maar 10 liter in het uur bijvult gaat die jaren mee;)
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Plaats reactie