Inmiddels terug van 2,5 week vakantie in Frankrijk. Interieur is erg goed bevallen! Ik wil nog een paar dingen gaan toevoegen, maar voorlopig even niet. Ik heb er de afgelopen maanden veel tijd in gestoken, dus nu zo veel mogelijk van genieten en even niet klussen.
Voor vertrek had ik nog de zijwanden met skai leer bekleed.
En nog een foto van het paneel van de schuifdeur (met een sneak preview van de nieuwe gordijnen)
De gordijnen
Op de terugweg (via Belgische kust) kwamen we langs Paruzzi, dus daar rode Koni's en een verstevigende stabilisatorstang opgehaald. Wilde ik eigenlijk nog voor de vakantie doen, maar dat was niet meer gelukt.
Het was ook zo'n klus van een paar uurtjes, die een dag heeft gekost... De bussen van de oude voorste schokdempers zaten beiden vastgeroest op de onderste draagarm. Eerst WD40, daarna de hamer, daarna hitte en uiteindelijk maar de slijptol en een beitel... Die dingen zaten goed vast!
Nadat deze er vanaf waren, ging het allemaal een stuk vlotter.
Voor de stabilisatorstang had ik een tool gemaakt om de bevestigingsklemmen te monteren. Met een tang of klem is het mij niet gelukt om ze zo ver samen te drukken, dat er een borg clip (of hoe heet zoiets...) overheen kan. Met deze tool ging het relatief makkelijk:
Van 2 stukken rest metaal (3 mm dik geloof ik) dit in 10 minuten in elkaar geknutseld. Dat haakse stuk aan de bovenkant heeft geen nut, dat was een las-probeersel

. De onderste bout is om ruimte te creëren, die blijft zoals op de foto. De bovenste bout net zo ver los draaien totdat de onderste randen van de bevestigingsklem er tussen past en dan rustig aandraaien. Uiteindelijk komen de randen dan zo dicht bij elkaar dat de borg clip er overheen kant. Een vriendelijke tik met een hamer en klaar!
Het resultaat
Net een proefritje gemaakt en het is een flinke verbetering! Even een paar rotondes genomen en dat gaat echt een stuk beter! Drempels gaan ook veel makkelijker. Een prijzige, maar erg fijne upgrade! Ik ben benieuwd naar het rijgedrag met veel wind, want ik vind het gezwabber over de weg niet echt relaxed... Morgen een langere rit maken.