Surfpanel en de OldSkool Beach Cruiser

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
gijsv
Luchtgekoeld
Berichten: 2068
Lid geworden op: di aug 04, 2009 7:53 am
Bouwjaar Bus: 1977

Re: Surfpanel en de OldSkool Beach Cruiser

Bericht door gijsv » wo apr 11, 2018 12:50 pm

Area51 schreef:
gijsv schreef:
ma apr 02, 2018 16:40 pm
Wat zijn dit precies voor type Porsche remmen en was het plug-‘n-play of heel veel gedoe?
Het zijn mijn oude remmen, dus ik zal even reageren (Erik zit nu toch op zee :P )

De wielnaven zijn gewoon T2 / 5x112 met korte T2 achtertapeinden.
Op de 5x112 naaf komt een adapter met steek 5x112 > 5x130 en daar overheen valt de 993 achterremschijf.
Dit is dé setup om met hoge (et52) et velgen te kunnen rijden en toch Porsche remmen te kunnen monteren.
De remklauw is een 996 Carrera4 achterremklauw, gebruikt vanwege de radiale montage daarvan.
De fuseestukken zijn gewoon standaard T2b, met een kleine modificatie om de remklauwadapter te kunnen monteren.

Ik heb het in 2004 zo gemaakt en daar zo'n 70.000km mee gereden... voor Erik zijn er nwe schijven en blokken gemonteerd.
Afbeelding
Erg mooi!

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Surfpanel en de OldSkool Beach Cruiser

Bericht door fahtal » wo apr 11, 2018 13:32 pm

Lekker bezig.

Je hebt waarschijnlijk ook een nieuwe benzine pomp tov van de vorige motor. ik heb die pomp ook bij mijn 2.0cj en werkt heel mooi. echter als die net verkeerd hangt. dan kan het zijn dat er een lucht belletje blijft hangen in de pomp en dus niet lekker werkt. Mocht je dus benzine problemen krijgen dan zou dat mijn eerste plek zijn om te kijken. als ik het goed heb moet de aanvoer vanaf de tank onder de carb toevoer zitten. ik kan het op deze foto niet zien welke boven zit.
Afbeelding
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Plaats reactie