Fleetwoods Bus

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door old brumax » do jun 02, 2022 20:21 pm

Lars schreef:
do jun 02, 2022 16:11 pm
old brumax schreef:Waarom met een lege tank??
Als ik wegga doe ik de tank vol zodat ik onderweg kan koken koffie maken of handen wassen als er iets met de bus is, zonder dat ik eerst op zoek moet naar een tappunt, dat is voor mij het grote voordeel !!!
In principe laat ik hem leeg zodat de bus 20kg lichter is.
Je zet me wel aan het denken moet ik eerlijk zeggen.


Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Haal dan ook al je camp spullen uit de bus dat scheelt zo meer dan 20 kg mss wel het dubbele. ;) ;)
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door fleetwood » do jun 02, 2022 20:39 pm

Thijs84 schreef:
fleetwood schreef:
mobiel70 schreef:Wat Davy voorstelt is zeer simpel om aan te leggen. Gat in de tank maken, sensor er in, kabeltjes aansluiten op klokje en voeding en je kunt zien hoeveel water je nog hebt.
Klopt, maar ik heb maar een kleine tank (5 liter) en die heeft geen vlakke bovenkant om een sensor netjes te monteren. Daarnaast wil ik de tank er ook makkelijk uit kunnen halen, zonder allemaal kabels los te hoeven halen. Ik heb al iets bedacht. Even wachten op een pakketje uit China en een beetje knutselen en hoop dan iets handigs te kunnen maken. Als het werkt, zal ik dat uiteraard hier posten.
5 liter is wel weinig, zeker als je die douche af en toe gebruikt? Kan je geen grotere watertank kwijt? Wij hebben een 20l tank erin gezet voor verswater en een aparte 8 liter voor de douche
Ik heb ook nog een 10 en 20 liter vat staan, dus kan altijd nog een groter vat installeren. Maar wij kamperen eigenlijk nooit 'off the grid', dus de noodzaak is er dan ook niet echt om veel mee te slepen. Het is eigenlijk voornamelijk om te koken. Drinkwater is lekkerder uit de koelkast Afbeelding.

In het vorige interieur gebruikten we het water niet zo veel, bij veel campings zit er een waterpunt dichtbij, dus dan is een pannetje water ook weer snel daar gehaald. Mochten we nu (vooral met de douche erbij) meer gaan gebruiken, dan komt er een grotere tank in!
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Fleetwoods Bus

Bericht door fleetwood » do jun 02, 2022 22:54 pm

Lars schreef:Ik vind het ook erg goed gevonden. Bij Thijs zag ik ook al dat hij een douchekop achterin heeft geplaatst. Ergens lijkt mij dat ook wel wat, zeker achterin onder de achterklep. Enige wat ik wel wil is dat het aangesloten zit op mijn 20 liter tank in de keuken, wat betekend dat hier ook een soort van splitsing in moet komen. Ene kant naar het kraantje vd keuken en de andere naar de douche achterin...

Hoeft niet prijzig te zijn denk ik, maar ik heb nog even niet in beeld hoe ik dit het beste kan gaan doen. Dat van jou ziet er heel tof uit, enkel rijd ik liever met een lege tank. Ik blijf dit volgen, dit geeft zeker ideeën!

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Ik heb deze Y splitsing gebruikt:

Afbeelding

Hangt nu nog een beetje los, maar pomp zit op de rechterkant aangesloten en de pootjes met de 2 rode kraantjes gaan dus naar de kraan en de douchekop. Ze zijn dus ook nog eens afzonderlijk af te sluiten. Ik weet nog niet of ik dat vaak ga gebruiken, maar het kan dus Afbeelding

Deze heb ik gekocht

MOVKZACV 3 Way Valve, Y Divider, 10 mm
https://www.amazon.nl/dp/B08YJC3TRD/ref ... RQB9FE5F6S

Ze zijn overigens ook gewoon van plastic te krijgen, maar dan zonder kraantje uiteraard. Deze leek mij wat degelijker en daardoor hopelijk minder gevoelig voor lekkages.
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door fahtal » vr jun 03, 2022 8:10 am

Afbeelding

Die douche kop doe druppelt natuurlijk nog na net zoals oldbrumax;)


Heb je daar nog iets van een waterdichte laag aan de binnenkant van het kastje?
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
Briebelbus
Luchtgekoeld
Berichten: 10107
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Home is where I park it
Contacteer:

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door Briebelbus » vr jun 03, 2022 9:18 am

fahtal schreef:
vr jun 03, 2022 8:10 am

Die douche kop doe druppelt natuurlijk nog na net zoals oldbrumax;)
:lol:
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door fleetwood » vr jun 03, 2022 9:23 am

fahtal schreef:
vr jun 03, 2022 8:10 am
Afbeelding

Die douche kop doe druppelt natuurlijk nog na net zoals oldbrumax;)


Heb je daar nog iets van een waterdichte laag aan de binnenkant van het kastje?
:lol:

Een deel van de binnenkant is al bekleed met Formica en dat kan prima tegen water. Een deel (oa de bodem...) nog niet. Dus dat is een klusje dat ik nog moet gaan doen. Naden wil ik dan nog dicht kitten. Voor de mooi neem ik dan ook maar gelijk de binnenkant van de deksel mee.
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!

Gebruikersavatar
fahtal
Luchtgekoeld
Berichten: 10970
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
Bouwjaar Bus: 1978
Contacteer:

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door fahtal » vr jun 03, 2022 9:29 am

Hmmm ik denk dat ik your voorzorg zo'n waterdichte tas https://www.bol.com/nl/nl/p/relaxdays-o ... Q4EALw_wcB

Zou kopen die open knippen en dan als liner erin hangen. Die kan je dan om de zoveel tijd even laten drogen in de zon.

Het zou niet het eerste keuken kastje zijn die uitzet vanwege vocht... mooie plek voor even die natte zwembroek in te proppen
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige

Gebruikersavatar
old brumax
Luchtgekoeld
Berichten: 6360
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 22:38 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: arnhem

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door old brumax » vr jun 03, 2022 13:13 pm

fahtal schreef:
vr jun 03, 2022 8:10 am
Afbeelding

Die douche kop doe druppelt natuurlijk nog na net zoals oldbrumax;)
Wacht maar jouw tijd komt nog wel! :evil: ;)
Geduld is een schone zaak
En zo blijft er altijd wat te wensen!

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door Davy_B. » vr jun 03, 2022 22:02 pm

Ik zou niet rekenen op die kit om alles echt waterdicht te krijgen... Zou idd kijken voor een plastic bakje ofzo waar die kop in kan die in het kastje schuift... Je zal anders sowieso schade en vochtproblemen krijgen. Bakje uithalen afdrogen en klaar!

Davy_B.
Actief Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: di okt 19, 2021 18:04 pm
Bouwjaar Bus: 1972

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door Davy_B. » vr jun 03, 2022 22:07 pm

Iets klein en gemakkelijk te verwijderen... Bijvoorbeeld zoiets.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Thijs84
Luchtgekoeld
Berichten: 4832
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 12:28 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Katwijk aan zee

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door Thijs84 » vr jun 03, 2022 22:24 pm

Als Fleetwood zo'n mooi interieur kan maken zal ie daar vast wel overna gedacht hebben
Goed bezig
zij die vielen zijn gevallen

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door fleetwood » za jun 04, 2022 22:15 pm

Thijs84 schreef:Als Fleetwood zo'n mooi interieur kan maken zal ie daar vast wel overna gedacht hebben Afbeelding
Goed bezig
Haha, nog niet heel erg veel Afbeelding. Maar gaat wel goed komen. Een bakje waar de douchekop in kan lijkt wel een goed idee. Eens even over gaan nadenken...

Nu iig nog met de watertank bezig geweest. Leek me handig om een losse 'houder' te maken, zodat ik 'm er weer uit kan halen, mocht ik toch wat groters/anders willen.

Het idee:

Afbeelding


Met pomp en aansluitingen voor elektra. De jerrycans zitten vast met spanbanden
Afbeelding

En op zijn plek:

Afbeelding

Moet de slangen en elektra nog even goed vastzetten, maar ben er tevreden over!
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door fleetwood » di jul 05, 2022 15:06 pm

Vakantie staat voor de deur, dus veel kleine klussen aan het doen. Een grotere klus was het blad voorzien van formica. We hebben voor een heel licht grijze variant gekozen. Wel fris maar niet te klinisch:

Afbeelding

Verder het kastje waar de douchekop in zit waterdicht gemaakt. Uiteindelijk van binnen beplakt met formica en de naden afgekit. Ook een houder voor de douchekop erin gezet:

Afbeelding

Ik heb ook iets bedacht voor het waarschuwen of de schoon watertank leeg is, of de vuilwatertank vol. Daarvan zal ik later foto's gaan plaatsen als ik het ga inbouwen.

Tussendoor ook nog wat klusjes aan onze westfalia essen gedaan, dus die is er ook bijna klaar voor!
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door fleetwood » zo jul 10, 2022 23:25 pm

Dit heb ik verzonnen voor het meten van het waterniveau en het waarschuwen als het voorraad vat bijna leeg is of de vuilwatertank bijna vol:

Afbeelding

Op de jerrycans 3 rvs bouten bevestigd, die tegen een hoekprofieltje komen als ik 'm op zijn plek zet. Een stukje electronica van Ali regelt de boel en laat een ledje branden wanneer een bepaald niveau (vol of leeg, afhankelijk van het vat...) bereikt wordt:

Afbeelding

Werkt best goed, alleen heb ik bij het schoon water vat de onderste punten wat te dicht bij elkaar gezet. Na de vakantie wat aanpassen, nu geen tijd meer voor. Op vakantie dan maar ouderwets oplettenAfbeelding

Ook nog de imperiaal van mijn essen gerepareerd en het spatbord opnieuw gespoten (lakschade door klapband)

Afbeelding

Nog steeds niet helemaal klaar, maar klaar genoeg voor vakantie!
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!

fleetwood
Gevorderde
Berichten: 510
Lid geworden op: di mei 30, 2006 21:30 pm
Locatie: Den Haag

Re: Fleetwoods Bus

Bericht door fleetwood » wo jul 20, 2022 10:29 am

Ondertussen al een weekje op vakantie. Het doel was de Kaunertaler gletsjer in Oostenrijk en dat is inmiddels gehaald!

Afbeelding

Op 2750 meter hoogte. Was ff klimmen, maar rustig aan kom je ook boven Afbeelding

Interieur werkt ook goed. De handdouche is al vaak gebruikt, dus dat was een goed idee! Een karretje is ook ideaal trouwens. Daar kan veel in tijdens de reis en op de camping ideaal voor opslag en je kunt er makkelijk een wasrekje aan hangenAfbeelding

Afbeelding

En nog eentje voor de sfeer Afbeelding
Afbeelding
If it ain't broke, you haven't tried to fix it yet!

Plaats reactie