T2B Westalia

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
PimT2a
Beginner
Berichten: 51
Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:09 pm
Bouwjaar Bus: 1968
Locatie: Arnemuiden

Re: T2B Westalia

Bericht door PimT2a » do jul 11, 2013 19:55 pm

Gezellig in het mooie westkapelle

Veel plezier met de bus nog

Groet uit Zeeland

Pim
BAM

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » do jul 11, 2013 20:57 pm

Wilfred schreef:hele gave foto's! en ook erg cool zo'n tintop. Vind het persoonlijk mooier dan wat voor camper dak dan ook, maar ja... die extra ruimte he.... :-)


Wilfred, ik vind persoonlijk een tintop mooier dan een met een camperdak, het was ook een redelijk zoektocht om een tintop westfalia te vinden. Het is inderdaad minder praktisch, maar het is te doen. 3 kids (1 in de hangmat en 2 op het bed) in de bus en wij z'n 2en in de voortent op een matrasje.



PimT2a schreef:Gezellig in het mooie westkapelle

Veel plezier met de bus nog

Groet uit Zeeland

Pim


Hoi Pim,

Bedankt, dat is voor jouw een thuis wedstrijd :D Inderdaad het was in Westkapelle. We hebben eerst een weekend in Domburg gecampeerd en later in Zoutelande in een huisje.

Groetjes,

Patrick

Gebruikersavatar
JORO
Actief Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: di jan 03, 2012 21:31 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: T2B Westalia

Bericht door JORO » ma aug 12, 2013 21:47 pm

Hey Patrick en fam. Bedankt voor je berichtje bij ons busverhaal. Was zeker goed gegaan onze eerste grote trip. En sturen ja dat ging natuurlijk lekker met de elektrisch stuurbekrachtiging, no problemos. Mooi dat jullie ook al aan het kamperen hebben kunnen gaan. Wat een techniek komt er nog bij met die gasinstallatie. Een mooie uitdaging en het loopt een stuk zuiniger. Wij hadden mazzel met de wind in de rug dus.
Succes met sleutelen en kampeer ze!!

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » ma sep 09, 2013 20:33 pm

Hoi,

Ondertussen weer wat gedaan aan de bus, via de tip van Los Limbos een trekhaak op marktplaats gevonden. Aangezien de trekhaak een soort restauratie project was :D Was ie ook niet zo duur.

Eerst de bestaand montage hoekijzers er af geslepen en een nieuw setje gemaakt, deze vast onder de bus gemonteerd. waarna de binnenbalk van de trekhaak gemonteerd kon worden. Aangezien mijn bus voorzien is van een niet standaard uitlaat, past de trekhaak niet zonder aanpassingen. De nieuwe hoekijzers zijn wat langer gemaakt om dit op te lossen.
Afbeelding

De binnenbalk zit nu ongeveer 1,5cm verder naar achteren en ongeveer 1,5cm hoger dan standaard. Ik heb nog een 1cm ruimte tussen de uitlaat en trekhaak. Dat moet goedkomen lijkt me.
Afbeelding

Ik had nog een setje oude bumpersteunen liggen, die heb ik maar gelijk verbouwd om de bumper aan de trekhaak te kunnen monteren.
Afbeelding

Daarna kon alles afgelast worden.
Afbeelding
Afbeelding

Nu nog het een en ander glad slijpen en een beugel voor de stekkerdoos maken. Daarna even spuiten en kan ie d'r onder!

Binnenkort nog even bij een klein bagagewagentje kijken, dan kan die er gelijk achter.

Groetjes,

Patrick

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2650
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: T2B Westalia

Bericht door blokkever » ma sep 09, 2013 21:38 pm

Mooi laswerk! Netjes gedaan 8-)

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » za sep 21, 2013 22:18 pm

blokkever schreef:Mooi laswerk! Netjes gedaan 8-)

Bedankt voor je reactie.

Ondertussen nog een aanhangertje aangeschaft.
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag gelijk maar even getest :D en naar de stort geweest, ben ook nog aan het verbouwen thuis..
Afbeelding
Afbeelding

De planning is om de dissel wat te verlengen, dan is er een stuk beter mee achteruit te rijden en heb ik ruimte om nog een fietsendrager op de dissel te monteren. Daarna het karretje nog even in de kleur van de bus te spuiten. Weer een projectje voor de winter....


Tja ondertussen ook nog even de andere luchtgekoelde hobby van stal gehaald.
Afbeelding
Afbeelding

En waar is het busje nu :D
Afbeelding

Volgende keer meer.

Groetjes,

Patrick

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » wo nov 13, 2013 13:47 pm

Hoi,

Ondertussen de bus wat leeggehaald en heel het spul naar de bekleedster gebracht.
Afbeelding

Ook maar besloten om het zijpaneel te vervangen, het oude paneel begon toch wel slecht te worden.
Afbeelding

Na wat rondvragen vond ik de zijpanelen toch wat te duur en heb maar besloten om deze zelf te gaan maken, bij de bouwmarkt even een plaatje gehaald en hiervan een nieuwe gemaakt. Na wat lagen jachtlak ziet het er zo uit.
Afbeelding

Dit was het oude plaatje:
Afbeelding

Binnenkort nog wat meer panelen gaan vervangen ik ben d'r wel tevreden over!

Hopelijk binnenkort wat meer foto's van de bekleedster!

Groetjes,

Patrick

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » za nov 23, 2013 19:07 pm

Hoi,

Ondertussen weer druk aan het zagen en lakken geweest, ik ben zelf tevreden over het resultaat, moet alleen nog het schuifdeur paneel maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten,

Patrick

Gebruikersavatar
los limbos
Luchtgekoeld
Berichten: 1668
Lid geworden op: do jul 29, 2010 21:01 pm
Bouwjaar Bus: 1976
Locatie: Baarlo Limburg

Re: T2B Westalia

Bericht door los limbos » za nov 23, 2013 19:52 pm

Nice...
http://vw-mplate.com/mcode.php?lang=EN&id=4830" onclick="window.open(this.href);return false;

golfclassic
Actief Lid
Berichten: 353
Lid geworden op: za sep 15, 2012 3:44 am
Bouwjaar Bus: 1975

Re: T2B Westalia

Bericht door golfclassic » zo nov 24, 2013 1:10 am

goed bezig ja

68Deluxe
Nieuweling
Berichten: 44
Lid geworden op: wo okt 09, 2013 15:55 pm
Bouwjaar Bus: 1968
Locatie: Valkenburg

Re: T2B Westalia

Bericht door 68Deluxe » zo nov 24, 2013 21:32 pm

Erg netjes. Had zo uit de fabriek kunnen komen!
Without pics it didn't happen

Gebruikersavatar
JORO
Actief Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: di jan 03, 2012 21:31 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: T2B Westalia

Bericht door JORO » wo nov 27, 2013 19:36 pm

Hey Patrick, strakke panelen! Wat voor spul is het? Berken 3 millimeter of zoiets? De kofferklep hebben wij ook zo gedaan maar voor de rest is het allemaal plaat met opdruk. Dit is zeker mooier!!

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » wo nov 27, 2013 19:53 pm

JORO schreef:Hey Patrick, strakke panelen! Wat voor spul is het? Berken 3 millimeter of zoiets? De kofferklep hebben wij ook zo gedaan maar voor de rest is het allemaal plaat met opdruk. Dit is zeker mooier!!


Iedereen bedankt voor z'n reacties..

Hey Joro,

Ik heb bij de bouwmarkt multiplex (hardout) 3.6mm gehaald. Daarna heb ik deze afgelakt met ruwa jachtlak d'r zit een laag of 5 op. Die heb je eigenlijk wel nodig om het mooi af te werken.

Groetjes,

Patrick

p.s. Hoe is het je stuurbekrachtiging?

Gebruikersavatar
JORO
Actief Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: di jan 03, 2012 21:31 pm
Bouwjaar Bus: 1974

Re: T2B Westalia

Bericht door JORO » wo nov 27, 2013 20:17 pm

Bedankt voor de hout tips Patrick, dat tapijt bij ons gaat vast een keer anders worden. En ja de stuurbekrachtiging is nog steeds super natuurlijk. Rijdt heerlijk en was op vakantie in de ardennen en parijs helemaal lekker. Kan niet wachten op volgend jaar en dan links houden. Net de bus geschorst en is letterlijk een tijdelijk kasplantje. gr Rob

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » wo jan 22, 2014 10:44 am

Hoi,

Ondertussen het interieur van de bus terug gekregen van de bekleedster, ziet er erg mooi uit al zeg ik het zelf. Zelfde kleur als de voorstoelen die al eerder bekleed waren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In de bovenkast heb ik nog 2 LED spotjes gemaakt, samen met 2 speakers en een versterker, d'r zit ook een cinch aansluiting gemonteerd, kan mooi de laptop of telefoon oid. op aangesloten worden!
Afbeelding

Groetjes,

Patrick

Plaats reactie