T2B Westalia

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » zo apr 21, 2013 21:50 pm

Zo, weer eens een update,

De laatste tijd weer met het lpg systeem bezig geweest. Aangezien ik niet helemaal tevreden was over de passing van het mengstuk. Vandaar een adapter gefabriceerd.

Afbeelding

Hiermee past ie een stuk beter op de carburateur! :D

Ook de steun van de verdamper/waterpomp verder aangepast zodat het koelwatervulpunt ook hierop gemonteerd kan worden.
Afbeelding

Daarna in de bus gemonteerd
Afbeelding

Daarna alles verder afgebouwd.

Afbeelding

De bedrading ed. is ook allemaal aangesloten, volgende week eens gasgaan tanken en kijken of ie het wil doen op LPG :?:

Vrouwlief had ook nog de gordijntjes gemaakt, ziet er ook weer helemaal top uit :D

Afbeelding
Afbeelding

Groetjes,

Patrick

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3155
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: T2B Westalia

Bericht door Wilfred » ma apr 22, 2013 7:37 am

Vakwerk! Druk in de weer geweest met een vijl om de adapter te maken? :-)
Take the planet and make it spin your way

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » ma apr 22, 2013 21:45 pm

Wilfred schreef:Vakwerk! Druk in de weer geweest met een vijl om de adapter te maken? :-)


Hoi,

Wifred bedankt voor je reactie, nou vijlen gaat me net te ver :D Ik heb m'n kolomboor met een kruistafel omgebouwd tot frees. Daar heb ik het mee gedaan. Gaat net wat makkelijker.

Ook nog even LPG getankt en alles gecheckt, na een kleine lekkage hebben verholpen bij de verdamper. Loopt ie op LPG, stationair in ieder geval. Nog niet mee gereden, dat gaan we de volgende keer doen :D

Het lijkt erop dat de warmtewisselaar zijn werk doet, na een tijdje op benzine te hebben gereden zonder ingeschakelde waterpomp, was de tot mijn verbazing de verdamper al "heet" Met ingeschakelde waterpomp zakte de temp. wel wat. Maar nog steeds lekker warm. Ben benieuwd hoe dit gaat werken tijdens een wat langere rit op lpg.

Groetjes,

Patrick

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » za mei 18, 2013 20:35 pm

Hoi,

Ondertussen weer wat vooruitgang geboekt met de bus. Hij loopt ondertussen op lpg, afgelopen week heb ik het LPG systeem afgesteld met de viergastester, hij is er een stuk beter van gaan lopen :D

Ook de bus compleet uitgelijnd, zowel voor als achteras, dat was trouwens wel nodig, aangezien zo'n beetje alles los is geweest. Hij stuurt toch weer een stuk lekkerder moet ik zeggen :D

Het water voorverwarmings syteem lijkt goed te werken, nog wel een extra reservoir erbij gezet. Dit is een oud remvloeistof reservoir geworden die ik nog had liggen. Tot dusver werkt het goed. Jammer genoeg zit er een klein haarscheurtje in een lasje van de warmte wisselaar, daar hangt wel eens een druppel aan. Dat heeft nog even een keer wat aandacht nodig.
Afbeelding

Voor de fans nog even een kort filmpje van het motortje dat stationair loopt op LPG.
http://www.youtube.com/watch?v=s5mI0BexqLE&feature=youtu.be
Bus is hier ook voorzien van een accuspark ontsteking met bobine, dat scheelt ook het nodige qua stationair loop!

Ik had de bus al voorzien van rolgordels voor, van een golf 2. Tijdens mijn zoektocht voor een rolgordel voor de buddy seat, kwam ik bij toeval een setje bruine gordels tegen van een golf 1.Die vond ik qua kleurstelling mooier dan de zwarte gordels, oftewel, het setje bruine gordels voorin gezet en 1 setje van de golf 2 gordels gebruikt om de buddyseat ook te voorzien van een gordel, zodat nu alle kids mee kunnen en vast gezet kunnen worden, toch niet onbelangrijk al zeg ik het zelf!
Afbeelding

Vanwege de recaro's voorin de bus, paste de hangmat niet meer. Deze is ook aangepast.
Afbeelding

In plaats van de orignele bevestiging, heb zit er een ijzeren koker 20x20mmdoor de hangmat, daaraan zitten beugels die inklapbaar zijn. Zodat de hangmat toch nog makkelijk op te bergen is.

Afbeelding
Met de beugels "uitgeklapt" past de hangmat zo in de bus.


Natuurlijk tijdens het mooie weer nog wel met de bus opstap geweest.
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes,

Patrick

Westy
Luchtgekoeld
Berichten: 3324
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 8:20 am
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: T2B Westalia

Bericht door Westy » za mei 18, 2013 21:09 pm

Een mooie oplossingen mooie stoelen.
Ik ben alleen bang dat hij er wel uit zal schieten.
Als ik de hangmat er in hang moet ik zeer veel kracht zetten om deze in de beugels te krijgen, het doek staat erg strak waardoor de beugel niet los kan schieten. Alain heeft ook hoge stoelen in zijn spijl, en heeft het opgelost door sleuven in het doek te maken waardoor de hoofdsteunen kunnen.
Ook heb ik mensen spanners tussen de a en b stijl zien doen zodat ze er niet uit kunnen schieten.
Klik voor een leuk t-shirt

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » za mei 18, 2013 21:18 pm

Westy schreef:Een mooie oplossingen mooie stoelen.
Ik ben alleen bang dat hij er wel uit zal schieten.
Als ik de hangmat er in hang moet ik zeer veel kracht zetten om deze in de beugels te krijgen, het doek staat erg strak waardoor de beugel niet los kan schieten. Alain heeft ook hoge stoelen in zijn spijl, en heeft het opgelost door sleuven in het doek te maken waardoor de hoofdsteunen kunnen.
Ook heb ik mensen spanners tussen de a en b stijl zien doen zodat ze er niet uit kunnen schieten.


Hoi,

Tot nu toe geen problemen gehad met eruit schieten, hij staat inderdaad niet strak, ik heb nog steeds als optie om de hangmat zelf in te korten zodat deze wel strak komt te zitten. Ik had ook gedacht aan sleuven in de hangmat, dat kwam niet uit met de stoelen, de beugel kan alleen gemonteerd worden als de stoelen naar voren geschoven worden. Dat vond ik niet zo praktisch, vandaar deze oplossing.

Trouwens, hoe bevallen de velgjes?

Groetjes,

Patrick

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » zo jun 02, 2013 22:51 pm

Hoi,

Maar weer eens verder gegaan met de inrichting van de bus, van een oud stukje trespa een plaatje gemaakt voor in het spoelbakje, toch weer een beetje extra werkruimte op deze manier, altijd handig.
Afbeelding

Ook de gasvoorziening in de bus aangepast, d'r staan nu 2 campingaz flessen in van 2,75 kg.
Afbeelding
Zo heb ik altijd een reservefles bij de hand :D Toch wel handig als tijdens de BBQ de fles leeg is. :D

Beide flessen staan in een aparte "gasbun" waarin in de bodem een ventilatie gat gemaakt is waardoor eventueel aanwezig lekgas buiten kan. Net zo veilig :!:
Afbeelding

Deksel erop en alles is weggewerkt.
Afbeelding

Ook maar een nagedacht overhoe m'n servies op te bergen in de bus. Eerst maat eens een plaat op maat gezaagd em voorzien van wat uitsparingen.
Afbeelding

Daarna het plaatje in de zijkast gemonteerd.
Afbeelding

Dan kan alles op z'n plek gezet worden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
D'r moet nog even een klemmetje opgezet worden zodat alles op z'n plekblijft staan.

Ook nog een oplossing gevonden voor de bekers en glazen.
Afbeelding

Volgende keer meer.

Groetjes,

Patrick

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3155
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: T2B Westalia

Bericht door Wilfred » ma jun 03, 2013 7:07 am

Netjes gedaan hoor!
Take the planet and make it spin your way

Gebruikersavatar
Stuif
Luchtgekoeld
Berichten: 3899
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Maassluis

Re: T2B Westalia

Bericht door Stuif » wo jun 05, 2013 16:58 pm

Wel super dat alles horizontaal zo goed op zijn plek blijft :lol: ;)
Lucht bevriest en kookt nooit

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » wo jun 05, 2013 19:42 pm

Yes Mike, it's amazing :D

Ik kwam er pas achter dat de foto's om z'n zij stonden toen ik klaar was :oops: . Ach het is toch wel duidelijk dacht ik.....zo :D

Volgende week naar de RDW om de LPG installatie te laten keuren. Daarna krijgt ie nog een anti roest behandeling bij een ML station en dan kan kunnen we op vakantie :D :D :D :D

Groetjes,

Patrick

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » wo jun 05, 2013 19:42 pm

Yes Mike, it's amazing :D

Ik kwam er pas achter dat de foto's om z'n zij stonden toen ik klaar was :oops: . Ach het is toch wel duidelijk dacht ik.....zo :D

Volgende week naar de RDW om de LPG installatie te laten keuren. Daarna krijgt ie nog een anti roest behandeling bij een ML station en dan kan kunnen we op vakantie :D :D :D :D

Groetjes,

Patrick

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » wo jun 12, 2013 21:12 pm

Hoi,

Vanmiddag naar de RDW geweest voor de lpg keuring, alles goed, dus vanaf nu officieel LPG op kenteken (en 40 jaar oud). De bus gelijk weggebracht voor z'n tectyl behandeling. Gaat helemaal goedkomen!

Groetjes,

Patrick

Gebruikersavatar
blokkever
Luchtgekoeld
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
Bouwjaar Bus: 1977
Locatie: Sebaldeburen

Re: T2B Westalia

Bericht door blokkever » do jun 13, 2013 11:09 am

Gefeliciteerd 8-)
Ziet er netjes uit allemaal, ben benieuwd naar je verbruik op LPG :?:

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: T2B Westalia

Bericht door genderen » wo jul 10, 2013 21:16 pm

Hoi,

Na al het geklus aan de bus, werd het toch eens tijd om ervan te genieten. Afgelopen week naar Zeeland geweest, eerst een weekend op de camping, hierna voor de rest van de week een huisje.

Busje heeft het keurig gedaan, nog nooit zoveel duimpjes gehad onderweg. Busje begon het ook steeds beter naar z'n zin te krijgen. konden zo rond de 90 -100 km/h rijden olietemp. bleef zo rond de 100 graden hangen. Verbruik op LPG is zo'n 1op 6,5 . Oftwel ik ben dik tevreden! Natuurlijk ook wat foto's voor de liefhebber:

Afbeelding
Op de camping.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lekker plekkie gevonden waar je de bus bij de zee kon parkeren!

Groeten,

Patrick

Gebruikersavatar
Wilfred
Luchtgekoeld
Berichten: 3155
Lid geworden op: ma nov 02, 2009 10:49 am
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Groningen

Re: T2B Westalia

Bericht door Wilfred » wo jul 10, 2013 23:22 pm

hele gave foto's! en ook erg cool zo'n tintop. Vind het persoonlijk mooier dan wat voor camper dak dan ook, maar ja... die extra ruimte he.... :-)
Take the planet and make it spin your way

Plaats reactie