KlaasJ. en het rode bus-project
Re: KlaasJ. en het rode bus-project
Oei, je foto's hebben ons doen beseffen dat we ook maar gauw moeten gaan beginnen aan het raamroest... Bah bah!
Maar wat een leuk busje. Ik hou erg van dat rood en een schattig bankje in een mooi interieur!
Ennuh... andere T2?
Maar wat een leuk busje. Ik hou erg van dat rood en een schattig bankje in een mooi interieur!
Ennuh... andere T2?
- DOKA '73
- Gevorderde
- Berichten: 874
- Lid geworden op: zo feb 08, 2009 21:09 pm
- Bouwjaar Bus: 1973
- Locatie: Vijfhuizen (N-H)
- Contacteer:
Re: KlaasJ. en het rode bus-project
Mooi project en vooral een mooie kleur naast al die witte westy's
De raamrand voor is eigenlijk volledig weg, ik zal eerst alle roest weghalen. Het zit toch wel een stuk naar beneden. Wat adviseren jullie, nieuw voorpaneel kopen of zelf maken?
vanaf de foto lijkt het behoorlijk rot. Misschien lukt het met een deel van Evam, een van de sponsors van ons forum
http://www.vwsplitparts.com/images/shop/KF-BW214.jpg
Partnumber KF-BW214
Description Lower windshield repair panel, 15cm high, 68-79 BAY WINDOW
Price per piece € 125,00
Number available 2
succes ! Richard
De raamrand voor is eigenlijk volledig weg, ik zal eerst alle roest weghalen. Het zit toch wel een stuk naar beneden. Wat adviseren jullie, nieuw voorpaneel kopen of zelf maken?
vanaf de foto lijkt het behoorlijk rot. Misschien lukt het met een deel van Evam, een van de sponsors van ons forum
http://www.vwsplitparts.com/images/shop/KF-BW214.jpg
Partnumber KF-BW214
Description Lower windshield repair panel, 15cm high, 68-79 BAY WINDOW
Price per piece € 125,00
Number available 2
succes ! Richard
DOKA 73 "Impossible Is Nothing""
http://www.a-leebel.nl/
http://www.a-leebel.nl/
Re: KlaasJ. en het rode bus-project
Hey Fahtal en Richard, dank voor de tips!
@ skeeter, ja die raamroest kan snel gaan. Nu wist ik dit gelukkig toen ik er aan begon, maar het raamrubber verwijderen ging wel erg gemakkelijk. Gewoon met rand en al .
En die andere T2, dat is een bus die ik ook toevallig kon kopen, via via. Leuke bus met APK, dus daar kunnen we mee op vakantie. Ze is altijd rijdende gehouden, dus er zijn wat dingen die niet meer werken/kloppen. Echter het leuke is dat het het verloren tweeling zusje is van de bus van Dubbelschuiver (bijna identieke m-code). Ze heeft gewoon veel meegemaakt in haar leven. Daarom eerst dit project, want de rode is bus is nog redelijk origineel. Daarna kijk ik wel wat ik met de andere ga doen.
@ skeeter, ja die raamroest kan snel gaan. Nu wist ik dit gelukkig toen ik er aan begon, maar het raamrubber verwijderen ging wel erg gemakkelijk. Gewoon met rand en al .
En die andere T2, dat is een bus die ik ook toevallig kon kopen, via via. Leuke bus met APK, dus daar kunnen we mee op vakantie. Ze is altijd rijdende gehouden, dus er zijn wat dingen die niet meer werken/kloppen. Echter het leuke is dat het het verloren tweeling zusje is van de bus van Dubbelschuiver (bijna identieke m-code). Ze heeft gewoon veel meegemaakt in haar leven. Daarom eerst dit project, want de rode is bus is nog redelijk origineel. Daarna kijk ik wel wat ik met de andere ga doen.
- blokkever
- Luchtgekoeld
- Berichten: 2642
- Lid geworden op: ma jun 06, 2011 9:17 am
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Sebaldeburen
Re: KlaasJ. en het rode bus-project
DOKA '73 schreef:... Misschien lukt het met een deel van Evam, een van de sponsors van ons forum
http://www.vwsplitparts.com/images/shop/KF-BW214.jpg
Partnumber KF-BW214
Description Lower windshield repair panel, 15cm high, 68-79 BAY WINDOW
Price per piece € 125,00
Number available 2
succes ! Richard
Deze heb ik ook gebruikt voor mijn bus, pasvorm hiervan is erg goed, kan ik je zeker aanraden!
Re: KlaasJ. en het rode bus-project
Alweer een tijd geleden sinds de laatste post, maar ondertussen best wel veel gedaan. Nog niet het echte herstelwerk, maar dat zit er gelukkig wel bijna aan te komen.
Ondertussen is de motor eruit:
En de hemel:
En de homokineten, deuren, lampunits en nog wat losse dingen. Daardoor staat de bus er nu zo bij:
De komende klussen, het dashboard, de benzinetank, de versnellingsbak en dan de assen.
De versnellingsbak en de tank lijken me redelijk te doen. Heeft er iemand ook tips voor het dashboard. Het dashboard is roestig, er is zelf een stuk weggerot, dus ik wil hem er eigenlijk wel uit hebben, zodat ik hem kan bijwerken en spuiten. Ik heb echter nog niet ergens een stappenplan oid voorbij zien komen. Alvast dank!
En, hoewel ik er nog niet aan toe ben, inmiddels natuurlijk al wel aan het fantaseren geslagen hoe het er zometeen uit moet komen te zien. Ik zou toch wel erg graag een dormobile dak erop willen hebben. Dan kunnen er mooi twee bovenin slapen. Mocht er iemand dus een dergelijk dak te koop hebben please let me know.
Of hoe haalbaar zou het zijn om een dergelijk dak na te laten maken? Polyester is wel een te bewerken materiaal, maar hoe zit met de ramen? Weet iemand of deze nog verkrijgbaar zijn? Ik heb al in Engeland geïnformeerd voor een complete conversion-kit, maar dit is me eigenlijk toch wel te prijzig.
Tot zover maar weer!
Oh ja, ik ben erg blij met het forum! Ik was aan het pielen met de binnenspiegel, maar even zoeken op het forum en je kunt weer verder, super!
Ondertussen is de motor eruit:
En de hemel:
En de homokineten, deuren, lampunits en nog wat losse dingen. Daardoor staat de bus er nu zo bij:
De komende klussen, het dashboard, de benzinetank, de versnellingsbak en dan de assen.
De versnellingsbak en de tank lijken me redelijk te doen. Heeft er iemand ook tips voor het dashboard. Het dashboard is roestig, er is zelf een stuk weggerot, dus ik wil hem er eigenlijk wel uit hebben, zodat ik hem kan bijwerken en spuiten. Ik heb echter nog niet ergens een stappenplan oid voorbij zien komen. Alvast dank!
En, hoewel ik er nog niet aan toe ben, inmiddels natuurlijk al wel aan het fantaseren geslagen hoe het er zometeen uit moet komen te zien. Ik zou toch wel erg graag een dormobile dak erop willen hebben. Dan kunnen er mooi twee bovenin slapen. Mocht er iemand dus een dergelijk dak te koop hebben please let me know.
Of hoe haalbaar zou het zijn om een dergelijk dak na te laten maken? Polyester is wel een te bewerken materiaal, maar hoe zit met de ramen? Weet iemand of deze nog verkrijgbaar zijn? Ik heb al in Engeland geïnformeerd voor een complete conversion-kit, maar dit is me eigenlijk toch wel te prijzig.
Tot zover maar weer!
Oh ja, ik ben erg blij met het forum! Ik was aan het pielen met de binnenspiegel, maar even zoeken op het forum en je kunt weer verder, super!
- creepenrietje
- Actief Lid
- Berichten: 479
- Lid geworden op: do nov 19, 2009 21:31 pm
- Bouwjaar Bus: 1976
- Locatie: Burgum
- Contacteer:
Re: KlaasJ. en het rode bus-project
Leuk projekt Klaas! dashboards staan vaak wel op MP of anders even kijken bij 1 van de sponsoren van dit forum.
Het Dashboard is twee delig, je kunt er van onder bij.
Een westfalia dan zal mooi staan!!
Het Dashboard is twee delig, je kunt er van onder bij.
Een westfalia dan zal mooi staan!!
Face your fears, live your dreams!!!
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be
Creep en Rietje Cruiser goes TDI
Check onze foto's op http://creepenrietje.skynetblogs.be
Re: KlaasJ. en het rode bus-project
Ik heb nog een redelijk dashboard liggen, mocht je interesse hebben moet je maar een pb sturen
Re: KlaasJ. en het rode bus-project
voor info over het demonteren van het dashboard kun je eens een berichtje aan werkzeugwagen sturen!
Re: KlaasJ. en het rode bus-project
Hoi, dank voor de reacties! Inmiddels is het gelukt het dashboard te demonteren. Al ben ik benieuwd hoe snel ik alles weer aangesloten zal krijgen... Maar dat is een zorg voor later . Het demonteren is nu wel bijna klaar. Ben ik wel blij mee, want dan kan het 'restaureren' beginnen!
Re: KlaasJ. en het rode bus-project
@ Gijsv, je hebt pb .
De afgelopen tijd bezig geweest met het verzamelen van spul voor de opbouw van een ander hefdak. Inmiddels zijn we (bijna) compleet.
We hebben een hefdak! (dankzij de bus die ok is)
En we hebben een westfalia carrosserie! Een bekende voor de oplettende lezer
Nu alleen nog ombouwen, plaatwerk inlassen, plamuren, schuren, spuiten, motor reviseren, de boel weer inbouwen, een camperinterieur maken, apk keuren en dan op vakantie! Gelukkig heb ik enige tijd hiervoor uitgetrokken .
De ombouw naar het hefdak heb ik nog wat vragen, zie hiervoor het topic in de techniek sectie.
De afgelopen tijd bezig geweest met het verzamelen van spul voor de opbouw van een ander hefdak. Inmiddels zijn we (bijna) compleet.
We hebben een hefdak! (dankzij de bus die ok is)
En we hebben een westfalia carrosserie! Een bekende voor de oplettende lezer
Nu alleen nog ombouwen, plaatwerk inlassen, plamuren, schuren, spuiten, motor reviseren, de boel weer inbouwen, een camperinterieur maken, apk keuren en dan op vakantie! Gelukkig heb ik enige tijd hiervoor uitgetrokken .
De ombouw naar het hefdak heb ik nog wat vragen, zie hiervoor het topic in de techniek sectie.
- buskabouter
- Luchtgekoeld
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: di jan 02, 2007 17:20 pm
- Bouwjaar Bus: 1975
- Locatie: grunn
Re: KlaasJ. en het rode bus-project
[quote="KlaasJ."
En we hebben een westfalia carrosserie! Een bekende voor de oplettende lezer
.[/quote]CreepenRietjeCruiser 2
Is al vaak verhuist denk ik
En we hebben een westfalia carrosserie! Een bekende voor de oplettende lezer
.[/quote]CreepenRietjeCruiser 2
Is al vaak verhuist denk ik
Laatst gewijzigd door buskabouter op wo nov 21, 2012 23:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
trotse eigenaar t2b ambulance en 5 andere t2s en nog geen automaat
- Briebelbus
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10107
- Lid geworden op: ma mar 26, 2007 16:42 pm
- Bouwjaar Bus: 1977
- Locatie: Home is where I park it
- Contacteer:
Re: KlaasJ. en het rode bus-project
Ik vind het zonde dat er een bus opgeofferd wordt om een hefdak te plaatsen.
Niet nodig imo; je heb al een gat in je dak, aanpassen naar de Westfalia manier en klaar.
Andere bus restaureren en gaan met die bananen.
Niet nodig imo; je heb al een gat in je dak, aanpassen naar de Westfalia manier en klaar.
Andere bus restaureren en gaan met die bananen.
| O""""O | www.Briebelbus.nl | O""""O |
- jerupke
- Luchtgekoeld
- Berichten: 4637
- Lid geworden op: di jul 18, 2006 0:17 am
- Bouwjaar Bus: 1969
- Locatie: Elsloo Lb
- Contacteer:
Re: KlaasJ. en het rode bus-project
Was er niet iets met een te groot gat, Turbo d?
(Winter-) stalling nodig?
www.oldtimerstallinglimburg.nl
www.oldtimerstallinglimburg.nl
Re: KlaasJ. en het rode bus-project
Turbo.d schreef:Ik vind het zonde dat er een bus opgeofferd wordt om een hefdak te plaatsen.
Niet nodig imo; je heb al een gat in je dak, aanpassen naar de Westfalia manier en klaar.
Andere bus restaureren en gaan met die bananen.
Hier ben ik het wel mee eens, maar dat zou betekenen dat er voor nog een bus onderdelen nodig is. Daarvoor heb ik niet het geld en ik heb hierna nog een project staan waar nog een en ander aan moet gebeuren. Daarnaast heeft de gele bus heeft op dit moment geen kenteken en om dan met een dergelijke investering en de tijd om het op te knappen erachter te komen dat dit ook niet gaat lukken... Daar heb ik eigenlijk ook geen zin in. Het ombouwen naar de westfalia manier heb ik even verplaatst naar de techniek sectie, ik heb nog wel genoeg dak over dus misschien is dit een optie.
@ buskabouter, scherp!
- fahtal
- Luchtgekoeld
- Berichten: 10970
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 19:54 pm
- Bouwjaar Bus: 1978
- Contacteer:
Re: KlaasJ. en het rode bus-project
gewoon ff mee denken.
als je bij de daken nauwkeurig op dezelfde plek doorzaagd. dan zou je in theorie de gele ook weer compleet kunnen maken. met als resultaat dat die nog wat waard is voor een eventuele volgende koper...
zodra je de daken hebt verwisseld dan zou ik voor het aflassen eerst een aantal ramen rondom test passen en eventueel een deur. want je slijpt hem tenslotte door en last hem weer aan elkaar terwijl er 1 a 2 mm weg is gezaagd.
als je bij de daken nauwkeurig op dezelfde plek doorzaagd. dan zou je in theorie de gele ook weer compleet kunnen maken. met als resultaat dat die nog wat waard is voor een eventuele volgende koper...
zodra je de daken hebt verwisseld dan zou ik voor het aflassen eerst een aantal ramen rondom test passen en eventueel een deur. want je slijpt hem tenslotte door en last hem weer aan elkaar terwijl er 1 a 2 mm weg is gezaagd.
`76 dubbelcabine 2.0 injectie handgeschakeld marinogelb
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige
`77 westfalia berlin 2.0l dubbel solex automatic carolinagrun
`78 7persoons 2.0l subaru 120pk automatic agatabrun+
dakota beige