Erik's T2a 1971 Tintop campertje, Westfalia Hefdak Ombouw.

Vertel hier iets over je bus of de status van je bus project ?
Gebruikersavatar
erik_moust
Gevorderde
Berichten: 678
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Beuningen

Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje

Bericht door erik_moust » wo okt 09, 2013 18:58 pm

Dat klinkt best wel simpel allemaal. Zal hem over een tijdje eens uit elkaar trekken.
Mijn aandacht gaat eerst uit naar het interieur. Als ik eraan begin hou ik jullie natuurlijk op de hoogte.

Gebruikersavatar
erik_moust
Gevorderde
Berichten: 678
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Beuningen

Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje

Bericht door erik_moust » za okt 12, 2013 19:37 pm

Zo weer even een update van de werkzaamheden deze week.
Afgelopen weekend begonnen met uitbouwen van dashboard en maken van kickpanels.
De kickpanels waren klaar en gemonteerd om een beetje de bolle vorm te krijgen voordat deze naar de bekleder gaan.
Vandaag verder gegaan met het uitbouwen van dash, deze is er nu uit en heb alvast de stuurkolom opnieuw gespoten. Alles is nu klaar om te gaan schuren om de cabine wit te maken.
Deze week ook nog een leuke aanwinst. Een vaste trekhaak. Paste niet op een T2b zei de verkoper vandaar dat hij er vanaf moest. Hij dacht dat het voor een T2a was en het leek er ook op dus maar mee naar huis genomen.
Vandaag erachter gekomen dat hij ook niet voor een T2a was helaas.
Onder mijn bus zat een trekhaak gemonteerd waar je een afneembare in kon monteren (was een soort van eigenbouw) . Dus deze onder de bus uit gehaald, balk eruit geslepen en de nieuwe trekhaak de balk op maat eruit geslepen en deze in de mijne gelast. Past perfect ook met bumper.
Ben er erg blij mee aangezien ik ook een mini oldtimer aanhangertje gekocht heb. Deze ga ik komende week ophalen.
Dan rest het mij alleen nog een kabel te maken voor de stekkerdoos en deze aan te sluiten op mijn bus. Die kabel ligt er namelijk niet in.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
erik_moust
Gevorderde
Berichten: 678
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Beuningen

Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje

Bericht door erik_moust » za nov 16, 2013 16:42 pm

Zo tijd om weer eens even mijn bezigheden van de afgelopen weken vast te leggen.
Helaas niet echt heel erg druk geweest maar toch wel wat dingen kunnen doen nog.
Zoals ik al verteld had heb ik een oldtimer aanhangertje gekocht. Ziet er zo nog wel leuk uit maar heeft wel een nieuw laagje lak nodig.

Afbeelding

Dit gaf natuurlijk motivatie om mijn trekhaak maar eens onder de bus te hangen.

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik nog een nieuw raam voor mijn schuifdeur opgehaald. Hier zat een schuifraam in, maar persoonlijk vond ik een normale ruit toch mooier voor daar en aangezien ik een louvre raam voor de andere kant heb die open kan leek me dit wel leuk. Collega had het ruitje voor me opgehaald en ik heb hem bij ontvangst direct ff geplaatst.

Afbeelding

Op ebay een beetje zitten kijken naar velgjes. Liep daar tegen een setje 15 crow-feet velgjes aan.
Zijn 2 Lemmerz velgen en 2 met VW logo maar wel exact hetzelfde. 15 inch 4,5 J. Steek is wel 5x205 en ik heb 5x112 dus twijfelde want dan moet ik adapters maken. Toch maar een bod gedaan en was verrassend hoogste bieder. Dus op moeten halen ook. Nu maar eens bedenken of ik ze ga gebruiken of toch maar niet.

Afbeelding

Na wat navraag hier op het forum mijn stuur opnieuw gelakt. eerst in de Motip kunststof primer en vervolgens een aantal lagen 2K motip autolack zwart. Moet zeggen is echt mooi geworden. Niet verwacht. Nu nog keertje oppoetsen en dan kijken of de lak lang houd tijdens gebruik.

Afbeelding

Afbeelding

Deze week verder gegaan met het wit maken van de binnenkant. Alle kleine gaten van uitboren stoelrails dichtgelast en in de cabine vloer zaten ook paar gaatjes, die gelijk dichtgemaakt. Ook het grote gat achter de bestuurdersstoel waar men een gat had gezaagd voor een asbak.
Vervolgens veel schuren en daarna de bijrijders stoel gedeelte in de witte lak gezet.
Helaas begon de lak te werken op de oude lak waardoor ik alles dik heb gespoten en nu wel wat druipers heb. Misschien ga ik het opnieuw doen, maar aan de andere kant er komt een kast voor en bekleding over. En achter de stoel zit maar 1 druiper dus die zit zeker uit het zicht.
Voor de rest heb ik besloten om eerst maar een primer te spuiten om te kijken of het dan beter werkt.
Al met al toch tevreden met het resultaat tot nu toe. Ziet er in ieder geval een stuk frisser uit dat witte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was het weer voor nu. Komende week weer verder met schuren van de bestuurdersstoel gedeelte.
Kijken of ik die volgend weekend mooi in de lak heb zitten :D

Gebruikersavatar
Stuif
Luchtgekoeld
Berichten: 3899
Lid geworden op: vr jun 15, 2007 17:32 pm
Bouwjaar Bus: 1972
Locatie: Maassluis

Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje

Bericht door Stuif » za nov 16, 2013 17:37 pm

Ziet er goed uit allemaal !!!
Lucht bevriest en kookt nooit

Gebruikersavatar
erik_moust
Gevorderde
Berichten: 678
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Beuningen

Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje

Bericht door erik_moust » wo dec 11, 2013 19:45 pm

Zo weer eens even mijn werkzaamheden vastleggen. Merk dat het nu toch wel wat kouder wordt en er minder zin is om hard door te werken. Maar goed toch nog wat gedaan.
Heb er nog even geen foto's van maar inmiddels is de bestuurderskant ook mooi in de lak gezet even als de doorloop. Ging een stuk beter met het eerst in de primer zetten van alles. Nu mag de voorruit eruit zodat ik de bovenplaat van het dashboard kan verwijderen en de vloer, binnenkant front, a-stijl en dakrand boven de deuren in kleur kan zetten in 1x.
Zit alleen nog even te bedenken wat ik met de ruit zal doen. Hij moet er uit maar hierbij kan hij breken natuurlijk. Gebeurde bij mijn kevertje ook helaas :( . Zag dat een vervangende ruit zoals ik nu heb 240 euro kost en een ruitrubber van goede kwalteit 40 euro. Dus wat wordt het voorzichtig eruit drukken of rubber kapot snijden en zeker de ruit er in 1 geheel uit halen......
Deze week nog een set gordels uit een golf 1 gekocht om te proberen of deze lang genoeg zijn om als 3-punt te gebuiken voor mijn voorstoelen. En jawel dat past prima en ziet er nog wel aardig uit ook.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De stoelen gaan na de kerst naar de bekleder samen met de kickpanels en deurkaarten.
Hoe ik er nu voor sta worden ze bruin leer met binnengedeelte wat nu grijs is zelfde bruin maar dan alcantara.
Kickpanelen ook zelfde bruine leer glad, en deurkaarten ook zelfde bruine leer maar dan met wat horizontale stiknaden ofzo om het niet een glad geheel te laten. Denk dat ik een oud paneel maar meegeef dan maakt hij het wel zodat het er op lijkt.

Doel is om voor eind van het jaar de hele cabine te hebben gespoten en zou mooi zijn als het dashboard er dan ook weer in zit. Binnenkort maar weer eens een bestelling doen voor nieuwe vloetmatten en bekleding voor onder de stoel, zodat het er weer netjes uit ziet.

Ook komt er een nieuwe hemel in of ik trek het hout door tot voor. Heb hier alleen nog niet echt goede voorbeeldfoto's van gezien hoe anderen dit gedaan hebben. Heb dan ook extra profiel nodig en de klemmen voor hemel zullen eraf gehaald moeten worden. Dus weet nog niet echt wat ik wil.

Van het weekend nog een leuk kadootje gekocht, een Lego T1. Toch wel leuk voor bij de collectie busjes hier thuis :lol:

Gebruikersavatar
erik_moust
Gevorderde
Berichten: 678
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Beuningen

Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje

Bericht door erik_moust » za dec 21, 2013 18:23 pm

Deze week lekker bezig geweest met de cabine in kleur te zetten. Ondanks de kou gaat het prima met een kacheltje erin en als je dan eenmaal bezig bent dan schiet het allemaal best op.
Eerst een avondje aan het schuren en afplakken geweest om vervolgens de primer erop te zetten.
Vandaag de kleur erop en voorzichtig begonnen tape te verwijderen en wat montage werk.
Moet zeggen ben er best tevreden mee en het spuiten gaat me steeds beter af.
Hoop dat morgen de lak wat uitgehard is want wilde morgen eigenlijk mijn dashboard weer gaan monteren.
En natuurlijk wat fotootjes bij het verhaal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
erik_moust
Gevorderde
Berichten: 678
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Beuningen

Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje

Bericht door erik_moust » zo dec 22, 2013 21:47 pm

Zo dash zit er weer in, alles werkt op de claxon na. Zal wel iets te hard aan het kabeltje getrokken hebben, maar dat zoeken we wel weer uit.
Hoop komende week even wat bekleding te kunnen gaan halen en snel mijn stoelen en panelen bekleed te hebben om het eind resultaat te zien. Ziet er nu nog wat kaaltjes uit.

Afbeelding

golfclassic
Actief Lid
Berichten: 353
Lid geworden op: za sep 15, 2012 3:44 am
Bouwjaar Bus: 1975

Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje

Bericht door golfclassic » zo dec 22, 2013 23:48 pm

mooi bezig

frisse cabine nu :D

Gebruikersavatar
eelke
Luchtgekoeld
Berichten: 2058
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 21:50 pm
Bouwjaar Bus: 1969
Locatie: Arnhem

Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje

Bericht door eelke » ma dec 23, 2013 8:16 am

Ziet er goed uit!
hoe???

Gebruikersavatar
erik_moust
Gevorderde
Berichten: 678
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Beuningen

Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje

Bericht door erik_moust » di dec 24, 2013 17:17 pm

De Kerstman was een dag te vroeg vandaag :)
Dit weekend weer wat te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Iemand ervaring met het netjes neerleggen/vastmaken van de bruine matten? En dan vooral de gedeeltes onder de stoelen? Heb toch deze gekocht ipv de zwarte standaard die je onder dat randje moet bevestigen. Dit leek me mooier te passen bij de vloermat alleen wordt het strak leggen hiervan wat lastig denk ik. Zat te denken aan Lijm of aan dubbelzijdige tape? Iemand ervaring?

genderen
Actief Lid
Berichten: 137
Lid geworden op: do mar 15, 2012 17:05 pm
Bouwjaar Bus: 1973
Locatie: Gameren

Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje

Bericht door genderen » za dec 28, 2013 8:46 am

Hoi Eric,

Ik heb dat bruine tapijt ook in mijn bus geplakt, ik heb hiervoor bisontix gebruikt, dat werkt perfekt. Het tapijt volgt mooi de rondingen. Zie mijn topic voor meer foto's http://www.vct2.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=11256&start=75 Overigens alleen de delen onder stoelen heb ik geplakt.
Anders kan ik nog wel wat meer foto's maken als je wilt?

Groetjes,

Patrick

Gebruikersavatar
erik_moust
Gevorderde
Berichten: 678
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Beuningen

Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje

Bericht door erik_moust » zo dec 29, 2013 22:50 pm

Bedankt voor je reactie Patrick. Was zelf ook van plan alleen de delen onder de stoelen te plakken.
Heb het afgelopen dagen even gepast maar is vrij stug, moet echt geplakt worden anders blijft het niet zitten.
Ziet er aardig uit zo nu, ziet er meteen een stuk warmer uit zo.

Afbeelding

Verder nu de hele achterkant van binnen ook weer fris in de lak gezet.
Ziet er op de foto's niet zo duidelijk uit het verschil maar voorheen was het een beetje grijs achtig en vooral ook vuil. Nu is het weer fris RAL 1013 :)

Voor:

Afbeelding

en na:

Afbeelding

Kon vandaag niet stilzitten dus bezig geweest de ruitjes er weer in te zetten en nieuwe gordijn roedes te plaatsen. Deze zijn zelf gemaakt met van die jailbar stukjes en een buisje van de bouwmarkt. Nu nog ff stofje uitzoeken en de gordijntjes kunnen gemaakt worden.
Enige jammere is dat de jailbar stukjes niet meer op de achterklep en schuifdeur passen. Maar eens bedenken hoe ik dit anders ga doen. Denk eerst ff komend weekend afkijken in busjes die op winterfestijn staan.

Afbeelding

Afbeelding

Vanavond nog even mijn Lamellenraam compleet gemaakt. Afgelopen week bij K&K het deel gekregen welke ik miste. (enorm bedankt nog daarvoor)
Moest ff gepolijst worden maar maakt het nu helemaal af, zodat ik raam komende week kan plaatsen.

Ik heb nu dus 2 schuifruitjes over zoals op eerdere foto's te zien. Ik zet deze niet in de verkoop, hoef ze niet kwijt maar mocht er iemand echt interesse hebben dan mag je me een PB sturen met een bod.

Gebruikersavatar
erik_moust
Gevorderde
Berichten: 678
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Beuningen

Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje

Bericht door erik_moust » di dec 31, 2013 12:33 pm

schuifruitjes zojuist opgehaald door eelke.

Gebruikersavatar
Airtime
Luchtgekoeld
Berichten: 5028
Lid geworden op: di mar 20, 2007 10:30 am
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje

Bericht door Airtime » do jan 02, 2014 10:28 am

Mooi werk allemaal! Die tapijten zien er goed uit. :)
Easy!

Gebruikersavatar
erik_moust
Gevorderde
Berichten: 678
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 19:57 pm
Bouwjaar Bus: 1971
Locatie: Beuningen

Re: Erik's T2a 1971 Tintop campertje

Bericht door erik_moust » vr jan 03, 2014 17:37 pm

Vandaag weer eventjes wat gedaan.
Raam gemonteerd en de gordels, nu de beschermrand van B-stijl mooi schoon is.
Kapjes niet meer wit te krijgen, misschien maar spuiten? of heeft iemand nog een paar nette liggen?

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie